Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Борба с EBZA.
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=1991
Страница 1 от 1

Автор:  ZweiTakter [ Вторник, 26.05.2009 г. 10:02 ч. ]
Заглавие:  Борба с EBZA.

Колеги,случай!Слагам на 353ката ЕБЗА.Опъвам инсталацията,навръзвам опроводяването,правя центровката и паля:всичко е наред,работи на 3 цил отлично.Качвам се да тествам,върви хубаво,гладко,на всички цилиндри.Така 5 мин.После загубих цилиндър.Спирам и гледам -бобината на 1ви цилиндър е много нагрята,много повече от другите. Свалям и проверявам искрите:проблема е на 1ви цилиндър.Вдя свещта,връзвам и кабела и паля:Колата пали на 2 цилиндъра,проблеминия ДАВА нормална искра!Подавам газ,вдигам оборотите и ПОСТЕПЕНО искарата намалява и изчезва.Със спадане на оборотите,пак постепено се появява и на минимални обороти се стабилизира до нормална,плътна искра.
Къде да търся проблема-във комутаторната част или в оптичната част?
ПС - Размених каналите за да елеминирам силовата част от системата като фактор и проблема се запази - не е бобина,кабел или свещ.
Благодаря ви,човек се учи докато е жив,ако има желание,разбира се.

Автор:  Santa [ Вторник, 26.05.2009 г. 18:31 ч. ]
Заглавие:  Re: Борба с EBZA.

Тая борба е обречена като гледам...На моята нямаше електронно запалване,но от всичките теми за ЕБЗА-та тук съм запомнил като обща тенденция,че започне ли да дава проблеми,по-добре е да я засилиш в кофата,вместо да се опитваш да я бориш.Тая електроника е била експериментална при Вартбург.Не чакай чудеса.

Автор:  montoya [ Вторник, 26.05.2009 г. 22:15 ч. ]
Заглавие:  Re: Борба с EBZA.

Силовата част са мощните транзистори на платките.Трябва да имаш познания и умения по електроника за да оправиш проблема.За да грее бубина означава, че минава ток през нея дълго време: краен транзистор пробил,елемент от управлението не работи и не запушва транзистора или оптична част.
С това питане все едно караш лекар да те лекува по телефона.

Автор:  ZweiTakter [ Сряда, 27.05.2009 г. 10:22 ч. ]
Заглавие:  Re: Борба с EBZA.

Хахахах - прав си,все едно ме лекуват по телефона.Един приятел има вила до София и има там един съсед,доктор,на 83 години.Тоя старец му дава консултации по телефона-звъни моя човек,така и така,боли ме корема, подувам се,имам компресия-и доктора му вика:"Няма да се плашиш,напреднал стадии колит на червата,не се лекува,не се облекчава,изгниваш отвътре/навън и скоро ще те ходят бавно! Хаххахаха.
Сега на въпроса-открих проблема-замърсен фототранзистор.Почистих с корисилин и парцалче,обезмаслих всичко внимателно и тръгна.
Сега ще сменя системата от крайни транзистори с по-съвремено поколение такива и ще наблюдавам резултатите.
Поздрави,Благодаря ви.

Автор:  Bobi-Wan [ Петък, 29.05.2009 г. 00:15 ч. ]
Заглавие:  Re: Борба с EBZA.

И при мен е така.Трябва да поръчкам малко.Колега,мерси за темата.

А и още нещо-на оптодатчика за 1-ви цилиндър посмъртно не мога да го докарам да подаде искра на 3.30 даже,а за 3-ти цил. може би ще стане.

Да не би проблема да се състой в измествания в ето тази част-задвижващото секторния диск?Да не би да трябва да се поизмести,за да стане точно?
Изображение

Автор:  Bobi-Wan [ Сряда, 15.07.2009 г. 20:18 ч. ]
Заглавие:  Re: Борба с EBZA.

Поне някой да даде предложение,защото ме измъчва като турчин това нещо и колата не върви.И не искам никакви глупости около това да не се занимавам с този варел (определени хора знаят защо).

Автор:  koce [ Вторник, 28.07.2009 г. 14:11 ч. ]
Заглавие:  Re: Борба с EBZA.

Това нещо не можеш да го измениш то има щифт и няма усилие да се измести. Първо нагласваш този цилиндър на който датчика е неподвижно хванат за плочката и след тове другите два, както се прави при чукчетата. Докарай я в София макар и на два цилиндъря и ще я видим.

Автор:  theultimate [ Вторник, 28.07.2009 г. 15:20 ч. ]
Заглавие:  Re: Борба с EBZA.

Няма как да я докара....вартбурга не е негов и няма номера.

Автор:  kurtev [ Петък, 16.07.2010 г. 20:21 ч. ]
Заглавие:  Re: Борба с EBZA.

Привет!
Подариха ми българско електронно запалване за 353, но не знам как да го проверя дали работи и по трите канала (за трите цилиндъра). Ако някой се е занимавал с нещо подобно и може да помогне с някаква информация - ще черпя много :)
Също така ми се намират 3 броя запалителни бобини Б3С, които мисля са за транзисторно запалване - би ли могло да се ползват с това запалване?

Автор:  stil1 [ Петък, 30.07.2010 г. 20:43 ч. ]
Заглавие:  Re: Борба с EBZA.

Ето ти инфо за настройка и свързване.

Прикачени файлове:
Doc1.pdf [259.24 KiB]
996 пъти

Автор:  kurtev [ Събота, 31.07.2010 г. 18:48 ч. ]
Заглавие:  Re: Борба с EBZA.

Много благодаря!
Много ценно ръководство, въпреки че не се споменава как се регулира секторния диск, т.е. кога се разрежда бобината и кога се зарежда - когато между лещите на оптодатчика има или няма преграда.
Ако някой има опит нека сподели!

Автор:  stil1 [ Събота, 31.07.2010 г. 20:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Борба с EBZA.

На секторния диск има отметка с боя. Мисля че подаваше искра когато излиза от конкретния датчик.

Edit: Виж точка 5.Центровка на запалването, и по-точно 5.5. Успех.

Автор:  sdjonov [ Сряда, 30.11.2011 г. 21:23 ч. ]
Заглавие:  Re: Борба с EBZA.

Нека и аз да разкажа за моята "борба" с EBZA.
Ще използвам термините от "Библията" за да не изпадам в двусмислици.
Автомобилът е Wartburg 353 W лимузина, производство 1986 г. на около 45 000 км с оригинална електромеханична запалителна уредба. След множество проблеми с нея в момент на "откровение" :wink: или "алкохолно опианение" :idea:, реших да я заменя с автентична електронна батерийна запалителна уредба - EBZA2s. Изчетох почти всичко, достъпно в "Мрежата", във връзка с нея. Така станах и член на форума ни.
Благодаря на всички публикували по темата, няма да цитирам никове, но вие си знаете!
Направих опит да обобщя всичко и напълних една директория с полезна иформация. Попаднах и на една доста интересна и конкретна, практически насочена страница страница, която и изпoлзвах в работата си. Тя е и основата на моя пост.
Благодарение коректността на Smotanson, се сдобих с един изстрадал, но напълно комплектован екземпляр. [smilie=2beers]

Проверка работоспособността на стъпалото на мощностния прекъсвач (електронния блок).
В него, върху платка с еднострано фолиране, са монтирани три включващи токови стъпала (за всеки един цилиндър: първи - a, втори - b, трети - c) и стабилизатор за захранване на оптоелектронните датчици на запалването с напрежение 6V. Схемата тук.

1. Отворете кутията и проверете платката за механични повреди - прекъснати токови пътечки, разпоени елементи или клеми и евентуално "студени" :shock: съмнителни спойки. Поправете ги с поялник смело - платката е проста и с достатъчна дебелина.
2. Свържете клема 15 към + 12V (акумулатор или друг източник), масата към - 12V.
3. Проверете захранващото напрежение към прекъсвач разпределителя (оптоелектронните датчици):
- с волтметър измерете напрежението между клема 15g и маса (-12V на захранващия източник). То трябва да е 6 V (+- десет процента).
НИКОГА НЕ СВЪРЗВАЙТЕ КЛЕМА 15g КЪМ МАСА ИЛИ + 12 волта - РИСКУВАТЕ ДА ИЗГОРИТЕ СТАБИЛИЗИРАЩИЯ ТРАНЗИСТОР
- Ако напрежението е различно, при стабилен захранващ източник, имате повреда в стабилизиращата част на платката, схемата. Най-вероятно транзистор Т5 или ценеров диод D2.
- Подменете ги с аналозите им, които ще намерите във всеки магазин за електронни части на цена не по-голяма от 1 лев и за двата елемента.
3. Проверете трите включващи токови стъпала :
- с пробна лампа, макс. 12V/ 5W, свържете клеми 1а и +12 волта. Пробната лампа не трябва да свети. Ако свети има проблем със стъпалото на първи цилиндър. Най-вероятно транзистори Т3, Т4. Продължете ако не откриете проблем.
- с проводник свържете клема 7а към маса (- 12V). Лампата трябва да светне. Прекъснете връзката между клема 7а и масата. Лампата трябва да загасне. - ПОЗДРАВЛЕНИЯ, СТЪПАЛОТО НА ПЪРВИ ЦИЛИНДЪР Е РАБОТОСПОСОБНО!
4. Проверете стъпалата на втори ( с клеми 1b и 7b; транзистори Т8, Т9) и трети цилиндър ( с клеми 1c и 7c; транзистори Т8, Т9) по същия начин. Ако всичко е наред, електронният Ви блок е здрав.

Аз лично се разминах с подмяната само на транзистор Т5.

Прикачени файлове:
EBZA.rar [983.45 KiB]
1097 пъти

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/