Автор |
Съобщение |
ivan
Street Racer
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 13:53 ч. Мнения: 138 Местоположение: Opicvet,sofia
Skype: trabifen
|
Предница
Искам да попитам дали като се поставят макверсони отпред вместо ресор на трабанта ще се подобри или влоши устоичивостта на колата.Според мен когато двете колела са на независимо окочване е по-добре
_________________ Не е важно колко коня има под капака а какво магаре е зад волана
|
Вторник, 29.07.2008 г. 23:16 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
С точните пружини сигурно ще стане по-стабилно. Но по-комфортно няма да стане, тъй като стабилността ще я имаш само с твърди пружини.
|
Вторник, 29.07.2008 г. 23:24 ч. |
|
|
xbs_pioneer
Зайо - байо
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 14:36 ч. Мнения: 407 Местоположение: третата след луната в дясно..
|
трабанта е стабилен както казваше един приятел: все едно да вържеш една тенджера за един гоуф и да дрифтиш..
така че ако гледаш клипчета с рали трабанти ще забележиш че повечето са с високи и раздути предници и ниска задница...
_________________
|
Сряда, 30.07.2008 г. 01:01 ч. |
|
|
shotik
.
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:27 ч. Мнения: 137 Местоположение: София
|
Re: Предница
Колега ,трабанта е с независимо окачване на всички колелета,зависими са тези както са на задния мост на Лада,Москвич и др-обща ос с или без диференциал.Доста трудно ще ти е да преправяш,още повече ,че ако ползваш бомбетата на калниците ,те не са пригодени за тази цел,а само колкото амортисьорите да гасят колебанията .
По добре се запретни и свали ресора,разглоби го и изчисти от ръжда листовете и ги изглади с шлайф ,след това ги намажи с грес и събери-така ще имаш по-добра возия и няма ресора да е като греда и да ти тропа като каруца.
_________________ винаги може да се научи нещо ново
[
|
Сряда, 30.07.2008 г. 08:03 ч. |
|
|
ivan
Street Racer
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 13:53 ч. Мнения: 138 Местоположение: Opicvet,sofia
Skype: trabifen
|
Ботушите се преправят лесно,аз не искам возия а устойчивост,на трабанта двете предни колела са зависими,защото ресора е общ за двете
_________________ Не е важно колко коня има под капака а какво магаре е зад волана
|
Сряда, 30.07.2008 г. 16:33 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Провери по книгите какви са видовете окачване.Общия ресор не значи зависимо окачване.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Сряда, 30.07.2008 г. 17:29 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Допълнение към казаното от колегата Shotik: ако решиш да го послушаш, нека греста да е литиева (Литол, Приста имат литиеви греси за около 6-7 лева килото). Графитната (както и всички други калциеви греси) е на основа калциев сапун, и поема влага от въздуха, т.е корозията продължава и под греста. Имай го в предвид
_________________ Hard to the core !
|
Четвъртък, 31.07.2008 г. 13:03 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Колегите са прави. Трабантовия ресор по средата е неподвижен, което значи че окачването на двете колела е независимо. Кофти момента е че се сваля много по трудно от една пружина, и иска гресиране. При мен си скърца колкото и да маам грес с четката. Shotik много пъти ми е казвал че като се полира и гресира ресора возията на трабанта става несравнима. Някой знае ли какви инструменти трябват за да се свали ресора и да се събере отново в същия вид ?
|
Четвъртък, 31.07.2008 г. 16:55 ч. |
|
|
tsveto
Зеления миксер
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 23:09 ч. Мнения: 214 Местоположение: Русе
Automobile: rennpappe
|
В книгата "Аз ремонтирам трабант" пишеше какви инстроменти трябваха зада се свали ама съм я истрил от компа.
|
Четвъртък, 31.07.2008 г. 18:34 ч. |
|
|
shotik
.
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:27 ч. Мнения: 137 Местоположение: София
|
ресор
За сваляне трябва гаечен ключ,отвертка ,чук за избиване на осигурителния шплент.За разглобяването му трябва голямо менгеме,секач или манела за да се разтворят скобите и след това се развърта гайката на централния болт и помалко се разхлабва менгемето до разглобяване на листовете.Преди да разглобите с флекс или нещо друго бележете една от страните на листовете,защото по време на обработване ако се обърне лист на 180 градуса и може да се получи изкривяване на формата на ресора и колата после да я видите повдигната от една страна.
Листовете се почистват от ръждата и колкото повече се изглади ,толко подобре ще се приплъзват.Гресирайте и събирайте.
За по лесно сглобяване с парче желязо което влиза почти плътно в отворите на листовете и дължина достатъчна да се наредят листовете и с притискане и слагане в менгемето се събира ресора.Трябва да предвидите възможността да извадите желязото и да монтирята централния болт и да стегнете с гайка листовете.
Монтирате по обратния път и ако е имало подложни планки под ресора ги поставете пак.
Успех!!!
_________________ винаги може да се научи нещо ново
[
|
Четвъртък, 31.07.2008 г. 19:54 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
Един майстор ми каза, че ресора се мажел с нафта. Аз обаче модифицирах идеята и ползвах нафта, с която съм мил скоростна кутия на друга кола. Попива по-добре между листовете, отколкото греста, но трябва по-честичко да се маже с четката.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
Понеделник, 04.08.2008 г. 12:54 ч. |
|
|
xbs_pioneer
Зайо - байо
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 14:36 ч. Мнения: 407 Местоположение: третата след луната в дясно..
|
а със стърготините от скоростната кутия ко праим..
_________________
|
Понеделник, 04.08.2008 г. 19:07 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Аз съм виждал кутия,в която беше насипан талаш."Нов внос" естествено.В интерес на истината е изкарала доста-към 2000 км,след което директно блокира.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Понеделник, 04.08.2008 г. 19:16 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
Какви стърготини, приятелю?
Отсипал съм си малко в едно шишенце - чисто като сълза.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
Сряда, 06.08.2008 г. 08:37 ч. |
|
|
chronometer
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч. Мнения: 219 Местоположение: Пловдив
|
По добрият вариант е ресора да се измие с нафта и след това да се намаже с чисто масло или с грес. Няма защо да пренасяш върху него боклуците от другаде.
|
Сряда, 06.08.2008 г. 08:47 ч. |
|
|