Пускам тази тема въпреки, че е дискутирана преди, може би ще е полезна. Тъй като Трабанта фабрично излиза с 13-5.20 гуми, което е най-близо до 145/80/13 (22.1 инча в диаметър)
Моите наблюдения
135/80 и 145/80/13 висока и тънка гума, не препоръчвам, въпреки, че с оригинала ускорение/скорост са най-добре.
145/70/13 тънка гума, ниска. горе долу добра стабилност, но по-малък диаметър и с тези къси предавателни числа, доставя добро ускорение за сметка на по-висока скорост.
155/70/13 малко по-добра гума, по-добра стабилност. отново по-малък диаметър от оригиналния по-добро ускорение за сметка на по-висока скорост.
155/80/13 този размер ме интересува, но тук диаметъра е по-голям от оригинала (22.8 инча) и не знам дали се отразява негативно на стабилността и ускорението, въпреки, че все пак е по-широка.
165/70/13 този размер също ме интересува, диаметъра е точно същия като оригиналния (и двете са 22.1 инча в диаметър), но гумата е по-широка и вероятно по-тежка. Не знам дали стават без проблемно без доработки.
Като цяло ме интересува кое от двете последно споменати се държи най-добре. Всичко е стандартно освен по-голям карбуратор (един от "старите") и скоро друг тип предно гърне, мотора също е в процес на разработване и мощността тепърва идва
като цяло е от "по-вървящите". Разхода не ме интересува особено с който и да е размер от горе споменатите, само да се държи добре на пътя.