Автор |
Съобщение |
ivo
Начинаещ
Регистриран на: Четвъртък, 17.04.2008 г. 18:19 ч. Мнения: 8
|
Електронно запалване ?
амм наскоро с един познат се видяхме докато правех трабанта пред нас и стана дума че той си правел електронно запалване за мотора и след това много добре вървял и каза че без проблем ще направи и за тръбито че искам да поитам някой заемал ли се е с задачата да сменя оригиналното и усещало ли се е подобрение след като високите технологии и чиповете са се срешнали с старата немска машина
ако някой е правил или чувал за подобрения да казва
пък и то требе да се знаят няколко подробности за направата така че трябва и за тях да ва попитам
|
Събота, 19.04.2008 г. 14:22 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Електронното запалване се слага масово на трабанта мисля че след 1983 година. Ако и двете са центровани професионално, разлика няма. Обаче чукчетата рано или късно се размстват, хващат нагар и изобщо искат периодична подръжка и центровка. Електронното е безконтактно и там няма никакви нагари и механично износване. Като го центроваш и стегнеш хубаво - не правиш центровка, докато не изгори. От там колата ще ти е по-пъргава, икономична и двигателя ще издържи повече. Комплект горно и долно запалване (кутията и датчика) мисля че върви около 30лв втора ръка. Сменя се точно за 10-15 минути, даже ако си от София мога да ти го центровам с индикаторен часовник за една бира
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Събота, 19.04.2008 г. 14:28 ч. |
|
|
ivo
Начинаещ
Регистриран на: Четвъртък, 17.04.2008 г. 18:19 ч. Мнения: 8
|
еми то трабанта е '89 година и си има електронно
но въпроса е дали е направено максимално добре и изчислено както си требе иначе за цетроване и др простотии ще ходя при един познат който се занимава с това
а иначе съм от варна и ще е леко безмислено да идвам до софето за това
а идеята за смяна ми дойде от това че на високите обороти няма мощост и той предположи че може да е от електронното или проблема е или по точно решението е в резонансен ауспух ??
|
Събота, 19.04.2008 г. 15:13 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Електронното си е идеално, просто може би твоето е центровано неправилно, за това няма мощност на високи обороти. Трябва да отидеш при някой да ти го центрова на уред и двата цилиндъра на 3мм преди горна мъртва точка. Само с уред - никакви на око, белези, шублери и клечки. Също така проблема с високите оброти може да го има ако ти е запушено гърнето или въздушния филтър.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Събота, 19.04.2008 г. 15:22 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Електронно, ама какво? Просто папагал, дето разтоварва чукчетата от силните тоци и големите напрежения, или процесорна система, със следене на обороти и вакуум, взимаща самостоятелно решение кога да подаде искрата? Втория вариант го продаваха в немски сайт за сума над 100 евро.
Ако ще ти правят втория вариант - хич не се замисляй. Обаче се съмнявам искрено че някой, дето ще има акъл да напише програма и да програмира онези процесорни чудовища (не ги гледайте че са малки) ще ти го направи за едното "мерси". По-вероятно е офертата ти да е за "папагал", т.е. най-обикновен комутатор. Той, обаче, ако не е събран правилно, може да те отчая от живота. Пример - ЕБЗА-та и трабантовото електронно - колко често им плющят крайните транзистори?
Но от опит глава не боли, така че ако офертата е изгодна - налазвай смело. Ако не стане - поне ще знаеш че си опитал. И да кажеш какви са резултатите
_________________ Hard to the core !
|
Събота, 19.04.2008 г. 16:05 ч. |
|
|
ivo
Начинаещ
Регистриран на: Четвъртък, 17.04.2008 г. 18:19 ч. Мнения: 8
|
|
Понеделник, 21.04.2008 г. 18:43 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Не искам да те разочаровам, ама това, дето го пишеш, се отнася за коли с инжекционна система за подаване на горивото. На нашите дзверове нямаме впръскване, нито датчик на коляновия вал. Имай си едно наум че може и нищо да не стане, или пък да няма никакъв ефект.
Не че е невъзможно, да се направи, ама е много работа и трябва много време да се троши.
_________________ Hard to the core !
|
Понеделник, 21.04.2008 г. 21:23 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Може би има предвид датчика на Хол. Ако за 20лв ти направят цялостно електронно запалване, което да е напълно безконтактно (тоест да няма никакви чукчета) - взимай. Най-малкото комплекта в магазина е 50-60лв,втора ръка около 30.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Вторник, 22.04.2008 г. 08:56 ч. |
|
|
stil1
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Вторник, 18.03.2008 г. 21:05 ч. Мнения: 50 Местоположение: гр.Варна
|
Няма как за 20 лева да е с датчици на Хол. Т само елементите който се слагат са за над 40 лева, но пък ако ти го направят за 20 си е цяло чудо. Успех.
|
Вторник, 22.04.2008 г. 10:14 ч. |
|
|
ivo
Начинаещ
Регистриран на: Четвъртък, 17.04.2008 г. 18:19 ч. Мнения: 8
|
ае като разбера какво ми требе за информация ,за пресмятането ще ви се обадя щото хич си нямам и идея. Ттия работи дето ги писах по горе съм ги чул от момчето. И да има смециални параметри за двутактови зверове и абсолутно никакви мханички екстри само електроники некаки все пак е електронно
но преди това един невинен въпрос къде мога да си на правя центровка на двигателя и колко пари горе долу ще ми вземат във Варна
|
Вторник, 22.04.2008 г. 10:33 ч. |
|
|