Как се прави центровка на запалването на Трабант
Автор |
Съобщение |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Повечето трабантови мотори са разглобявани по няколко пъти за разнообразни ремонти и белезите кой знае къде са....с часовник е по-точно. Стробоскоп имат по сервизите, а там познайте как ще зациклят 30 минути да правят прецизна центровка на Трабант. Има немалко колеги от форума с индикаторни часовници (включително и аз), не мисля че биха ви отказали центровка, при това прецизна
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Четвъртък, 15.07.2010 г. 18:35 ч. |
|
|
pensia55
Начинаещ
Регистриран на: Четвъртък, 15.07.2010 г. 00:49 ч. Мнения: 3 Местоположение: kazanlak
|
Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
при електрониката има закаснение,това означава че трабва да се даде предварениие, а при чукче и нковална как да познаеш чукчето дали е добро,.вьнка красива вьтре червива стробоскопи има навсакаде пример светкависа от стар руски фотоапарад кондезатора го сменаш 10микрофарада на 400в махаш бобинката за запалване на лапата , и вземаш искрата от свешта прз резистор,
|
Четвъртък, 15.07.2010 г. 21:49 ч. |
|
|
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
И на колко оборота се прави замерването със стробоскоп.Трабантите с чукчета имат центробежене регулатор който мени предварението.на свободен ход ще е трудно.
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Четвъртък, 15.07.2010 г. 22:22 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Те чукчетата са зле както и да ги гледаш, особено при положение че комплект електронно струва 20-30лв и се центрова еднократно
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Петък, 16.07.2010 г. 07:17 ч. |
|
|
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Дали трябва някакво преправяне по вала когато се минава към електронно
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Събота, 17.07.2010 г. 19:51 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Не, всичко е plug&play. Единствено правиш две дупки горе на купето с рапидки за да вържеш кутията на електронното запалване.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Неделя, 18.07.2010 г. 22:56 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Да не отварям нова тема.
Вчера седнах да си правя центровката на Трабанта, защото нещо от скоро не ме кефи как върви. Симтомите са, че не мога да напълня километража до 120, а до преди няколко месеца нямаше проблеми. ( колкото и космически да звучи на някои тая скорост, моля ви не пишете излишните си коментари ). А аз ако не мога да си напълня километража на Трабанта, значи имам някакъв проблем.
Та, смених аз долната платка с оригинална, понеже моята беше досега унгарска. Обаче докато центровах, стигнах до извода че точно, ама точно, ако цепим и десетата от милиметъра на 3.50 не можеш да центроваш двигател на километри. Това е така, защото двигателя на километри си има някакви луфтове - малки или големи и докато се опитваш както мен да направиш центровка точно, ама точно на 3.50 ( Не 3.52, а 3.50 ) просто не става. Затова най-точната центровка може да се направи на чисто нов двигател в завода, без никакви луфтове. Поне аз така си мисля .
А имам и въпрос: Като се върти малката платка трябва да се изравнят цилиндрите. А като я въртя наляво или надясно как се променя изравнена центровка в двата цилиндъра ? И защо имам чувството, че след като се изравни центровката в двата цилиндъра с малката платка и после решиш да коригираш получилото се предарение (тоест да го увеличиш или намалиш чрез голямата плочка с големите винтчета ), цилиндрите отново не са с еднаква центровка, каквато и да е тя ?
|
Четвъртък, 19.05.2011 г. 15:59 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Правилно си забелязал. Това което пише в книгата - голямата плочка регулира първи цилиндър, а малката - втори, не е вярно. Голямата плочка регулира и двата цилиндъра - примерно преди и двата са на 4, сега и двата са на 3. Малката плочка променя разликата между двата цилиндъра, но променя и двата. Т.е ако сега единия е 4, другия 3, след въртенето на плочката може да станат и двата на 3.5. Тегаво, е за това махаш кутията на филтъра да не ти пречи и многократно мериш ту единия, ту другия докато ги изравниш. Понякога и 1 час съм се борил, на Киро трабанта стана общо за 15 минути. Шанс Перфектна центровка няма, защото в книгата са дадени други стойности за оловен бензин с друго октаново число. Както каза има и луфтове. Има задоволителна центровка - еднакви стойности между 3 и 4мм, както усещаш че работи най-добре.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Петък, 20.05.2011 г. 12:38 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Ама моя въпрос си остава.
Защо след като съм изравнил и двата цилиндъра на еднаква стойност с малката платка( примерно и двата са 3 мм ) и после реша с голямата плочка с болтчетата да увелича тази стойност - двата цилиндъра отново си разместват центровките и стават различни( тоест променят си стойностите различно един от друг ) ?
|
Петък, 20.05.2011 г. 16:43 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Това ми се случи само веднъж на една гадна унгарска платка. Иначе нормално като въртя голямата плочка двата цилиндъра не си променят разликата.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Петък, 20.05.2011 г. 18:40 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Ми при мен каквато и платка да сложа долу, винаги го има тоя проблем и центроването е меко казано невъзможно. Вмомента съм с пълен комплект немски запазени части по колата и като го центровах онзи ден пак беше същата работа. А забелязах и, че след като смених унгарската платка с немска - центровката се обърна. Всмисъл все едно съм разменил кабелите на бубините и искрата за 2-ри отиваше на свещта за 1-ви цилиндър и обратно. Иначе има логика като въртиш голямата плочка ( след като си изравнил двата цилиндъра чрез малката платка ) двата цилиндъра да си седят с една и съща центровка, независимо каква е тя, понеже малката платка всъщност стои неподвижно в този момент и се върти заедно с голямата плочка. ( това м/у друго си спомням, че се разискваше в ееееей стария форум, ама съм забравил какви бяха мненията тогава ) НО, при мен нещата не са така ...
|
Петък, 20.05.2011 г. 20:15 ч. |
|
|
eed123
Музикалният
Регистриран на: Петък, 15.08.2008 г. 00:31 ч. Мнения: 105 Местоположение: Русе
Automobile: Trab
|
Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
размени високоамперажните кабели от бобините към свещите , пали и газззз най добрата центровка става като се мери мери мери и после се тества, ускорение+максимална скорост междо другото съм забелязал че кат има по голямо предварение има по голямо ускорение но по ниска максимална скорост, 3,7 е най доброто за 95 (92 Немски :Д) БиндЗин за нас , а за тия които карат 98 - 100 при тях дори 3мм тряя да е дЗ много са ми интересни тези високоАМПЕРАЖНИ кабели- има огромна разлика между Ампер и Волт
_________________ трабанта завива с ръчна, не с кормило!
|
Събота, 21.05.2011 г. 00:53 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
В книгата пишат да се прави центровка именно по белезите, като за първи цилиндър нагласяш чрез голямата плочка, а за втори цилиндър с малката плочка, докато не съответстват белезите с ремъчната шайба.
А някой знае ли всъщност при направена центровка, съответстваща по ремъчната шайба на колко милиметра е тя преди ГМТ ? По пътя на логиката би трябвало тогава цилиндрите да са с изравнена центровка, но каква всъщност е тя ?
Абе общо взето начина, който пише в книгата за правене на центровка на ЕАЗУ и това, което пише в първото менение на темата се различават коренно и са абсолютно различни.
И от цялата работа аз не разбрах по кой метод да центровам - по метода на книгата или по метода на theultimate ?
|
Неделя, 22.05.2011 г. 00:30 ч. |
|
|
Donald
Начинаещ
Регистриран на: Неделя, 30.05.2010 г. 07:18 ч. Мнения: 15 Местоположение: РБ
|
Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Аз пък ще ви кажа най-лесния вариант! Отиваш в сервиза, въоръжен с нова немска плочка с немски чукчета - човекът си прави майсторлъка и после няма "ама развали се след 500 км." Просто за някой неща си има "чалъми"! Разбира се и майстора трябва да е професионалист.
|
Неделя, 22.05.2011 г. 06:34 ч. |
|
|
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Ако го караш много този трабант трябва през месец да му висиш в сервиза. Вариантите са два-намираш си часовник и си я правиш сам прериодично или си купуваш електронно и отиваш на майстор.
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Неделя, 22.05.2011 г. 08:17 ч. |
|
|