Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба 
Автор Съобщение
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч.
Мнения: 104
Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
Мнение Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
Привет! Сменям колянов вал, като амортизирания бе от вида с разглобяема средна черупка и семеринг откъм шайбата. Новия, който взех, е от вида с алуминиева черупка със сегмент от страната на шайбата, и със средна черупка с чоп, неразглобяема, както и средни лагери с чопчета. На картера има жлебове за чоповете на лагерите, за този за черупката липсваше. Проблема реших, като направих отвор в долния картер за него. Пасва перфектно, но моля някой вещ да се изкаже по въпроса. Вторият въпрос е за черупката при ремъчната шайба. Там семеринга е 67 на 42 - на новия вал вътрешния размер е 30. Проблема реших с поръчков семеринг, със същите външни размери, с вътрешен вместо за 42, за 30мм. Също пасва перфектно, но моля за мнение от вещо лице, дали направените интервенции са допустими, и няма да навредят на работата на двигателя. Предварително благодаря за изказаните мнения! Събирам двигателя с мерак, ползвам само немски части, повечето останали като резервни от епохата на тези автомобили. Тази черупка зад ремъчната шайба я открих унгарска, и на цена 40лв. с доставка. Не ми хареса производството...такъв семеринг излиза около 30лв. Мисля, че е супер вариант като заместител на фабричния елемент, но нека чуем други мнения.


Петък, 07.03.2014 г. 15:18 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч.
Мнения: 104
Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
Мнение Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
В четвъртък ще сглобявам, и ще дам информация как са се получили нещата. Технически няма причина да не стане. Дано да е ползотворна информацията от гледна точка на това, че частите за нашите автомобили стават все по-трудно откриваеми...


Неделя, 09.03.2014 г. 18:15 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч.
Мнения: 104
Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
Мнение Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
Сглобих двигателя :) всичко стана по учебник, с изключение на едно грубо забравяне на шайбата, преди да събера картерите :D . Но непоправими неща няма - разделих ги, сложих си я, подмазах отново тънко силикон, и пак затворих. Семерингата си пасна повече от перфектно, нови пластини с пружинките на вала. Върти се съвсем лесно, няма стържене или затягане. Да попитам относто шпонката за делкото - сваля ли се, понеже на новия вал нямаше? Идеята е да сваля от разбития и да я сложа на новия. Ако ли не - препоръки за изработката на такава? [smilie=2beers]


Сряда, 12.03.2014 г. 15:05 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч.
Мнения: 121
Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
Мнение Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
В книгата "Аз ремонтирам Трабант" на страница 64 е дадено разяснение за подмяната на коляновия вал, пише и за нов и за стар модел. Обяснено е и какви отвори трябва да се пробият. За съжаление не съм сменял вал никога и познанията ми са само теоретични. Не мога да разбера и каква е тази шпонка за делкото? Да не би да имаш в предвид шпонката за ремъчната шайба? Предполагам , че щом на новия вал нямаш, би могло да се вземе от стария.


Сряда, 12.03.2014 г. 19:38 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч.
Мнения: 398
Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
Мнение Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
Да,може с точен дорник да избиеш от стария вал и да набиеш тази шпонка.


Прикачени файлове:
DSCN3201.jpg
DSCN3201.jpg [ 170.82 KiB | Прегледано 12160 пъти ]
Четвъртък, 13.03.2014 г. 08:37 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч.
Мнения: 104
Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
Мнение Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
Точно за нея говоря :) дай насоки, ако може, как най-безопасно да я извадя от стария и поставя на новия вал? Иначе вала си пасна точно, с бургия 5.3мм както е описано в книгата, пробих долния картер. На мястото на лабиринтното уплътнение зад ремъчната шайба поставих семеринг, за който е и темата, става перфектно. Конуса за маховика е същия като на стария вал. Само тази шпончица остана с въпросителна :)


Събота, 15.03.2014 г. 22:20 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч.
Мнения: 398
Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
Мнение Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
Избива се НАВЪТРЕ ,набива се по същия начин!


Последна промяна niki_k на Неделя, 16.03.2014 г. 23:43 ч., променена общо 1 път

Събота, 15.03.2014 г. 22:40 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч.
Мнения: 104
Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
Мнение Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
Благодаря за съвета :) Само не разбрах точно, може би мисълта ти е изпреварила писането - Отвътре се избива, или отвътре се набива?


Неделя, 16.03.2014 г. 22:19 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч.
Мнения: 398
Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
Мнение Re: Семеринг на колянов вал откъм ремъчната шайба
Колега,за да не съм голословен и надявам се да съм ти от помощ избих въпросната шпонка,премерих я с шублер и ето ти размерите:
6.8мм на 2.9 мм.Вала ми е точно като твоя от стария мод. с разглобяем среден лагер.Предполагам шпонката едва ли има разлика с новия мод.вал.Избиването става с дорник 2.5мм.,като чукаш от вън/откъм резбата на гайката/ навътре към центъра на оста на вала който е стругован с отвор и от там изпада шпонката.От вътре няма как да я удариш,за да я избиеш,както си писал ти!Набиването става пак откъм резбата към центъра на вала,като хванах шпонката с тънки отпред клещи"Чифтове"и я набих директно с чука!Внимавай да я подведеш правилно и влиза без проблем.Набий я толкова,че да влезне малко под резбата за да не пречи при навиването на гайката.Надявам се сега да си ме разбрал,по ясно от това не мога да го обясня!Успех!


Понеделник, 17.03.2014 г. 07:37 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов