Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург 
Автор Съобщение
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
Интересно е как се запалихте и как решихте че искате да карате точно Трабант или Вартбург и как решихте че искате точно седан/комби, 601, 353 или 1.3?
Какво ви привлече в тези втомобили, по наследство ли дойдоха при вас, или впоследствие ги купихте, или пък по неволя на съдбата сте попаднали на такъв автомобил и затова го карате?
Както знаем нашите автомобили не са много уважавани нито от шофьорите на останалите соц возила нито сред шофьорите на западни коли.


Понеделник, 10.01.2011 г. 23:27 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
Общо взето случайно. 3-4 години се забавлявах без книжка на село с кабриото - такова има, такова карам. След това като станах на 17 жълтия трабант ми изпадна изгодно - за 100лв, при положение че имах немалко части в мазето. Тогава изобщо не мислех че трабант става за каране, не бях и виждал читав - само кочини я без таван, я с изкорубен салон. Взех го уж временно, пък от толкова ремонти от човъркане взех че се зарибих.

Освен че бях почти единствения в даскало с лична кола, хареса ми уникалността. Няма нищо уникално да караш голф или корса, но с трабанта не е така. Като се започне от вида на колата, звука на двигателя и цялостното усещане от возене/каране. Навсякъде те разпитват, кефят се, базикат се, изобщо усеща се че караш нещо по-различно от масов автомобил.

Не съжалявам за избора си на първа кола. Сега нямам желание да карам трабант за основна кола, но винаги ми е кеф да го карам за хоби когато имам свободно време.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Вторник, 11.01.2011 г. 00:34 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Сряда, 07.07.2010 г. 19:53 ч.
Мнения: 25
Местоположение: София
Automobile: Wartburg 353
Мнение Re: Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
При мен е по-различно :)
Аз съм 3-то поколение Вартбургджия :D Дядо ми лека му пръст имаше 311 - който отдавна е претопен, баща ми караше 353 - 87г. но вече е бракуван и се ползва да се свалят разни работи от него. И така стигаме до момента в който и Аз си купих Вартбург 353 - 83г. - това е първата ми кола и го карам постоянно. Не е от най икономичните коли за градско, но пък ми доставя голям кеф :) особено като тръгна някъде на дълъг път с него.
Кофти е друго, че когато си със стар автомобил супер много те подценяват на пътя - не веднъж ми се е случвало примерно да си карам 120-130 и отреща тъпаците да изпреварват и да набивам спирачки, че и нагли и ми светят Аз да се разкарам от пътя, но това е друга тема.
Каквото и да е този Вартбург ще се кара докато тотално спре да върви. Карал съм и други автомобили ама на този тръпката и кефа е по-голям :mrgreen:


Вторник, 11.01.2011 г. 02:36 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
Моя миксер го получих по наследство .
Купен е втора ръка през далечната 97-ма ( поне за мен е далечна :) ) и е каран общо взето максимум една година.
Бащата си взима трабант за ежедневка, понеже двата Москвича които имаше му скъсиха живота с няколко години.
След трабанта си взе кадет комби, защото можеше да носи повече стока .

А аз как се зарибих нямам представа.
Просто си бях дал за цел да направя тази кола да върви и толкова.
Мен по принцип са ми интересни машините и трабанта е бил насреща та да работя по него.
Само за трабанта мислех пък и нещата не са се променили много вмомента . Събирах пари за части, инструменти и т.н.
Годините минаваха и все повече се зарибявах по тази машина. Намерих форума, взех книжка и почнах да го карам.
Той трабанта е кола с физиономия и характер, някак си е жив.
Още малко ще проговори, особено с този двутактов двигател, който допълва чара му .

А като си с трабанта на пътя почти винаги се случва нещо, което с ''нормална'' кола не може да се случи.
Или забавни случки или някоя голяма простотия.
На бензиностанция почти винаги ме заговаря нещо бензинджията .
Хората искрено ти се кефят или пък подиграват.
На пътя все ще се намери някой да те засече и да ти се прави на интересен.

Ама то трябва да го преживееш това усещане да караш миксер или варел.


Вторник, 11.01.2011 г. 11:38 ч.
Профил
Engine like steel drum
Аватар

Регистриран на: Събота, 03.04.2010 г. 23:54 ч.
Мнения: 494
Местоположение: София
Skype: mitsobishi_terziev
Automobile: Trabant,Chevy K30
Мнение Re: Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
Моя Трабант никога не беше плануван , просто по едно време като минавах за даскало през една алея го гледах как мъчно си гние там. Започнах да го оглеждам по 1 ,2 минути ,мечтаех си ако имах такъв, какво щях да го направя и си представях как щеше да изглежда в готов вид! Аз знаех ,че това едно време беше на майка ми колата ,която тя купи чисто нова и я продаде 5 години по късно. От тогава тя се караше като ежедневка и в последните 2 години беше зарязана зад блока и аз прост реших да попитам на шега ,колко пари и искат ,защото просто си гниеше.
Жената каза ,че я дава за 300 лева и на другият ден аз просто и сервирах парите , казах си че в тази кола има живот и трябва да я притежавам ,после се запознах с Чавдар ,той ми показа форума .Така може да се каже ,че при мене просто за 2 минути реших, че ще я имам и си взех старата семейна кола !
Интересното е, че в началото толкова се вманиачих и си я представих готова така както е сега, но тогава не знаех и си казах,колата ще е такава и се придържам по този план и до днес.
Много благородна и супер уникална кола перфектна за хоби !

_________________
Изображение

Луд съм мамо,ям паркет!!!!


Вторник, 11.01.2011 г. 14:06 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 25.02.2008 г. 10:51 ч.
Мнения: 251
Местоположение: Велико Търново
Skype: trabanta601s
Automobile: trabant
Мнение Re: Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
Здравейте аз лично първата ми кола бе Трабант комби пройзведен 1981 год. преправен на 12 волта, но беше много нагнил. Идеята бе да се уча на него докато го скапя и след това да мина на западно. В общи линии така стана карах го близо 4 - 5 години след това го закарахме на село и се сдобих с Опел Кадет но носталгията и мерака по Трабанта не се изпари. Именно на този Трабант се научих на разни ремонти и поддръжка каквото можех си правих сам и беше добре поддържан от моя страна но много нагни. Беше комби бащата така настоя за да си вършим работа с него да съчетаваме това онова. Успоредно с Опела се оглеждах за изоставени и евтини Трабанти така се сдобих с друг бракуван пак за из село но пак не ме устрои почнах да мисля за редовен в движение Трабант защото старият ми Трабант го пое дядо ми докато блокира и свърши курса и беше сложен за възстановяване но не невъзможно. И ми изпаднаха тук там добри Трабантчета и купих това комби което ми е на аватара от последните 06.90год. Беше в лош външен вид, но със супер здраво купе което е все още така и добър мотор то ми стана основното Траби а другите са ми хоби и си ги редувам горе долу една сбъдната мечта за мен :D Успоредно с трабито смених Опелчето с един бай Пежак 309 - ка заради това, че е с четири врати и газ и така си ги карам и двете основно без компромис. Чупя - карам - правя :D [smilie=2beers] :mrgreen:

_________________
Напред с двутактовите ни зверове!
Изображение


Вторник, 11.01.2011 г. 18:12 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
Ами едно време 81 г малко преди да се родя дядо ми решил да купи кола.излязъл му номер за москвич 412 дефорсиран. Колата била много ефектна и лачена и разбира се дефектирала на първия ден /запалването/ . В условията на гаранцията пишело че ако не успеят да я ремонтират в срок можеш да я върнеш-нещо нечувано щот си чакал 10г за нея. Тогаз решили че подобно чудо дето излиза строшено от завода не щат.върнали я и купили Трабант.след 19 и аз взех книжка и го присвоих. И понеже бях алпинистче Траби с 4 души и багажите им за седмица на 2000м,-няма такъв шерп

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Вторник, 11.01.2011 г. 23:27 ч.
Профил
Wing Tsun Fighter
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 19.01.2009 г. 17:15 ч.
Мнения: 225
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
От както се помня го имаме този трабант. Помня още като 4-5 годишен как цялото семейство с "малкия" ни багаж, и как катерехме байрите с целия този товар. И как рано сутрин в големите студове, само нашата и още няколко коли палеха. Помня и как ни писаха акт за превишена скорост. Общо взето детството ми е минало в тоя трабант, и продължава да тече....

_________________
Нормалните хора вярват, че ако нещо не работи, значи не е направено добре. Инженерите вярват, че ако нещо не работи, просто още не е довършено.


Сряда, 12.01.2011 г. 00:05 ч.
Профил
Пърпоранчо
Аватар

Регистриран на: Петък, 29.02.2008 г. 19:18 ч.
Мнения: 430
Местоположение: гр. София
Automobile: Върви пеша
Мнение Re: Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
Това е Любов от пръв поглед;)
На село Божичен ходихме с дядо да загърляме дините на бостана и докато се помайвахме гледам се задава едно синьо трабантче на един дедо с две госпожи от баира отдолу, така грациозно и с такова чувство, което не може да се опише.
После назорих дядо и нашите да купим едно трабантче, та от дума на дума стигнахме до Германия, откъдето Ханс(лека му пръст) го докара на собствен ход 1996г. В началото беше с ремарке, после открих покривният багажник и се разделих с ремаркето.
Това е Любов за цял живот.
Сега пърпоранчо е в Италия и е време да посетя тази страна, за да си го взема. Не може да се опише с думи.
Има време за всичко;)
А ако не стане с Италия ще си купя от България и ще го възстановя отново, както Орлича;) Всяко нещо с времето си.

_________________
www.lozenetz-hospital.bg/static.php?content_id=51
www.pathologie.de/startseite/
www.esp-pathology.org/home
www.bpa-pathology.com
www.bgpathology.org/
www.patolog.ru/
www.ascp.org/content
publications.iarc.fr/
Трабантозавър


Последна промяна филип3 на Четвъртък, 27.01.2011 г. 12:53 ч., променена общо 1 път

Събота, 15.01.2011 г. 01:50 ч.
Профил YIM WWW
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Петък, 24.07.2009 г. 08:39 ч.
Мнения: 114
Местоположение: sofia
Skype: r_wolf1
Мнение Re: Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
Когато бях малко момче, дядо ми имаше Трабант 600 комби, и ходеше с него по планините, беше гъбар и змияр. Тази машина веднъж не спря и не се развали. За първи път в живота си видях какво е 110 км/ч в тази кола. Боядисваше го с прахосмукачка и го скъсваше от каране. По нататък във времето майка ми си купи Трабант от последните, и когато слушах ми го даваше. Вече бях завършил и работех в Пловдив, съответно го разтягах по магистралата до София и обратно винаги когато имах възможност да му сипя нещо. Каран е даже със самолетно гориво в съотношение 10 литра бензин - 10 литра керосин - 300 грама масло МК8 (трансформаторно). Еми тоя Трабант се разпадна на 167 хиляди километра без ремонт,със здрав двигател - просто се сгъна по средата. Оправихме го, и малко след това го удариха странично. Остана само славата му на машина - герой, и сантиментални чувства при мирис на двутактов пушек. В днешно време ми притрябва комби да си возя каяка на покрива, и след неуспешен опит с една лада, попаднах на Вартбург Комби и не се колебах и за миг да го заимам. Може би съм вече с друг акъл но му наливам подбрани горива и масла, и колкото повече му обръщам внимание толкова повече ми се лигави. Мечтая да отида с него на сбирка в Айзенах, и ако не ми мине котка път това лято може да се пробвам. Може би тук е мястото да кажа че се кефя на този форум и на една такава форма на отзивчивост по отношение на мнения, части и съдействие която другаде не съм срещал. Дано така е и за в бъдеще.Поздрави


Петък, 21.01.2011 г. 11:34 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Петък, 02.01.2009 г. 21:02 ч.
Мнения: 10
Skype: smok_85
Мнение Re: Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
Защото преди 30г някои колега на баща ми го излъгал,че вартбурзите са много икономични и той клъвнал като шаран ,после разбрал колко е икономичен,но било късно,той купува всичко веднъж и за последно и вече няма разделяне с него.И аз искам не искам трябваше да го подкарам още от 13 годишен.Карах го от време на време ,но почнах работа събрах си пари и си купих едно голфче 3 ,което в началото ми се струваше като Бентли след Вартбурга,но чесно казано тръпката и удоволствието от карането на вартбурга при ГОлфа го няма.Някакси неможе да ме развълнува,вътре всичко е спокойно,двигателя почти не се чува и ми се приспива.А във Вартбурга усещам всеки зчук от двигателя ясно и се чувствам по-близо до пътя ,от колкото до хола :) Когато сляза от Вартбурга,настроението ми е приповдигнато,чувствам се жив ,а когато сляза от Голфа съм полузаспал и ми се скучно.Определено имат характер тези коли и за времето са си били злато!


Петък, 21.01.2011 г. 12:35 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 25.02.2008 г. 10:51 ч.
Мнения: 251
Местоположение: Велико Търново
Skype: trabanta601s
Automobile: trabant
Мнение Re: Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
Така е колега smokee! Аз също се чувствам така с трабито си както казваш карам си Пежака и ми е едно такова еднооброзно а като си карам трабито за мен е тръпка хем си върша работата хем се забавлявам много мой съграждани ми се чудят за кво ми е този Трабант а не се оттървавам от него, но просто те не го разбират какво е изживяването, тръпката малко да промениш, да разнообразиш от карането на западно към Траби и въобще соц. автомобили на които се възхищавам особенно запазени и оригинални независимо каква марка са те! :) [smilie=2beers]

_________________
Напред с двутактовите ни зверове!
Изображение


Петък, 21.01.2011 г. 23:46 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Вторник, 14.12.2010 г. 01:04 ч.
Мнения: 8
Местоположение: пловдив
Skype: gimly_th3_dwarf
Мнение Re: Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
Като бях малък имахме опел кадет. По-глемите от вас знаят какво беше да се има такава кола през 92ра година.Колата ме кефеше много .Мислех , че няма по-мощна , по-яка направо си мислех ,че като взема книжка ще си взема такава и ще ми е вечна. След някакво време започнах да бачкам на автомивка и един колега имаше трабс (супер смачкан от всякаде но с идеален двигател ) и пича казваше ,че това е най-добрата кола .Аз спорих с него много ,после той ми даде да покарам и ме пита какво мисля .Бил съм на 16 или 17 години и ви казвам :друга кола няма , не ми трябва основна , не ми трябва нищо - трабса е колата .


Четвъртък, 27.01.2011 г. 11:34 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
При мен нещата тръгнаха случайно, запалих се преди много години, Вартбурга ни беше семейна кола и аз си го харесвах и като малък, понеже винаги беше в ОТЛИЧЕН външен вид и техническо състояние, правеше на криви редица соц коли из пътищата на родината, но имаше кратък период на апатия, когато се чудих няма ли най-сетне баща ми да си вземе западна кола? Това обаче не беше за дълго, тъй като с времето разбирах и откривах качества в тази машина които някак си нямаше как да разбера по-рано.
Започвах да му се кефя все-повече и повече, колко е пъргав, как меко вози в сравнение с разни опели и голфове, какъв як звук вади мотора когато се настъпи здраво, какво голямо преимущество е конструкцията на цяло шаси и т.н.
Разбира се има много хора които по една или друга причина са се кефели на някаква кола, като впоследствие желанието им умира, сменят колата с друга и т.н.
Е, при мен не стана така, днес повече от 10г по-късно, аз продължавам да съм запален, знам защо притежавам тази кола и искам да продължавам да я пазя и карам и притежавам, независимо какви други автомобили сменям и карам в ежедневието.
На първо място тази кола има огромна сантиментална стойност за мен и за семейството ми, първата кола на баща ми, първата моя кола, колата на която съм се учил да карам, колата която ме е научила на техническа грамотност и шофьорски умения, колата с която направих първата си катастрофа(за съжаление тежка) и въпреки това тази кола се ДВИЖИ и до днес и е в завидно добро състояние в сравнение с много автомобили от марката.
Тази кола носи духа на една вече несъществуваща държава, на един несъществуващ строй, на една отминала епоха в автомобилостроенето, а двутактовия двигател който вече не се използва от никой автопроизводител допълва цялата тази картинка, освен това тези причини ще правят тези автомобили все по-интересни за бъдеще за авто колекционери и любители.
Затова аз си го харесвам и това е колата която искам да притежавам за хоби!


Петък, 04.02.2011 г. 02:15 ч.
Профил
Engine like steel drum
Аватар

Регистриран на: Събота, 03.04.2010 г. 23:54 ч.
Мнения: 494
Местоположение: София
Skype: mitsobishi_terziev
Automobile: Trabant,Chevy K30
Мнение Re: Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
Вече писах за Трабанта сега е време да пиша и за Вартбурга..
Значи аз съм първо поколение по DDR машините и никой от фамилията не е имал или мислил за такава кола!
Моето лично мнение за Вартбурзите беше доста отрицателно в началото, но колегите ''speedster'' и колегата ''muzikanta'' или по точно колите им ме вдъхновиха! Както гръм от ясно небе реших ,че трябва да намеря и да купя за да имам и такава машина! Просто ей така ми дойде ,нито съм мислил, нито съм питал за менения, нито нищо казах ,че искам и веднага този който го бях намеркал ми дойде куража и намерих собственика. Много свестен дядка дърт двутактов фен!
Колата е огромна и широка, става за семейна,става за хоби за горе долу всичко! Широка вози меко, и има автентичен вид и разбира се е МАСЛОЯД ! [smilie=2beers]

_________________
Изображение

Луд съм мамо,ям паркет!!!!


Сряда, 23.02.2011 г. 19:53 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов