Автор |
Съобщение |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Смущения в радиото.
Колеги проблема ми е следния. Като слушам музика от CD няма никакви смущения. Като слушам радио обаче, като запаля двигателя и почва да се чува пръщене. Преди не му обръщах внимание, но напоследък се засили. Като включа фаровете пръщенето намалява, но не изчезва. Със силиконови кабели съм на свещите - разлика между тях и оригиналните няма. Захранването на радиото го взимам + от най-десния бушон, а маса от мястото, където таблото се захваща за купето (отдясно). Антената е закачена на стандартното за трабант място - от дясно точно пред страничната колонка.
|
Петък, 25.07.2008 г. 11:05 ч. |
|
 |
Torsi
Знайко
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:23 ч. Мнения: 176 Местоположение: София/Дания
|
Отиваш на дондуков преди спирката на тролеите на исул и си купуваш две нови свещи НГК с резистор и забравяш за проблема...Само от свещите е...
|
Петък, 25.07.2008 г. 11:18 ч. |
|
 |
kiro
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 00:01 ч. Мнения: 283 Местоположение: Пловдив
Skype: kchuchkov
Automobile: Trabant 601s
|
Виждал съм да зашиват метална мрежа за кечето под предния капак ,като мрежата требе да се замаси!
|
Петък, 25.07.2008 г. 17:28 ч. |
|
 |
stil1
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Вторник, 18.03.2008 г. 21:05 ч. Мнения: 50 Местоположение: гр.Варна
|
Пробвай със смяна на свещите и ако не стане е от лош контакт на клемата за замасяване на генератора.
|
Неделя, 27.07.2008 г. 11:00 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Алтернатора няма замасяване, зима си маса от корпуса му към купето. Пробвах като откача антената и спира да пръщи. А тя попринцип прави контакт с масата.
|
Неделя, 27.07.2008 г. 12:58 ч. |
|
 |
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Взимай градския след работа и ела в маалата да си напазаруваш евтини читави свещи.Тукашките Champion-ки нямат грешка.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Неделя, 27.07.2008 г. 14:19 ч. |
|
 |
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Разкачи си замасяването на антената от купето - нека единственият контакт на антенния коаксиален кабел с масата да е при радиото. Ако пак пращи - прегледай си бобините на тъмно, много е вероятно някоя от тях да е тръгнала да си ходи във вечните електромагнитни полета и да хвърля искри вътрешно, които да ти шашкат радиото.
_________________ Hard to the core !
|
Понеделник, 28.07.2008 г. 00:28 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Ще пробвам това с антената. Кабелите на свещите и бобините съм ги гледал нощно време и няма никакви искри.
|
Понеделник, 28.07.2008 г. 00:31 ч. |
|
 |
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 316
|
На кабела за захранване + на радиото слагат некъв филтър, мисля в Конрад може да се намери такава джаджа. Не знам точно какво е. Ако не се оправи както те съветват колегите- пробвай там.
|
Понеделник, 28.07.2008 г. 10:50 ч. |
|
 |
chronometer
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч. Мнения: 219 Местоположение: Пловдив
|
След като при разкачането на антената пръщенето изчезва, филтърът няма да помогне. Той е за смущения по захранването.
Фабрично лулите на Трабанта са с метална екранировка, именно за потискане на смущенията. Тези лули обаче много често дават пробиви и почти на всички Трабанти вече са сменени с обикновени. Тъй като капакът на моторния отсег не е метален, както при останалите коли, през него безпроблемно минават радиосмущенията, причинени от искрите и се улавят от антената. Единственото друго решение, ако няма да се ползват лули с метална екранировка, е препоръчаното от Киро закрепване на метална мрежа или фолио към капака и свързването им към маса. Закрепването трябва да е надеждно, за да не се отделят мрежата или фолиото от капака при движението на колата и да не предизвикат късо съединение. Друго възможно решение е отдалечаването на антената от моторния отсег - преместването й на покрива или около капака на багажника - мястото може да се намери експериментално - при запален двигател и включен в авторадиото антенен куплунг, местиш антената, докато смущенията изчезнат. Лошото е, ако те изчезват само на място, където закрепването е невъзможно. 
|
Понеделник, 28.07.2008 г. 14:01 ч. |
|
 |
koce
Кара Wartburg 20 години.
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 15:41 ч. Мнения: 138 Местоположение: София
|
Torsi е прав. Или сложи свещи с резистори или смени лулите с лули с резистори. Вътре има съпротивление, което премахва пръщенето. Преди години на първи пост на КАТ прегледи Дървеница имаше телевизорче и при такива смущения като минеш покрай него се получава пръщене и черти по екрана. Сменявал съм изгоряло съпротивление на руските лули с пирон за да преминава тока и пръщеше радиото. Руските лули се развиваха и вътре има резистор около 2 см. Провери с мултицет лулите трябва да има съпротивление около 4 килоома. При свещите с резистор се мери между електрода и отгоре където се слага лулата.
|
Вторник, 29.07.2008 г. 21:38 ч. |
|
 |
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Това с фарадеевия кафез от метална мрежа за кОмари е пак някво изобретение на соц-реализма.Тя самата е към десет лева метъра...
Второто нещо...на тия примитивни коли мога да ви кажа кога ще се реши проблема с едно кондензаторче или с едни лули за свещи.Точно НИВГА!Ако радиото няма вграден филтър,ще трябва цялата кола да накичите с кондензатори.И пак не е сигурно дали няма да смущава.Като ви казвам,че се опитвате да хващате маймуни с трици,се сърдите.Ама я да погледнем схемите,дето ни е дал завода при монтиране на радио.Тази схема е за 353.Но 100% има подобна за Трабант...я ги пребройте колко кондензатора са...
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Вторник, 29.07.2008 г. 22:56 ч. |
|
 |
chronometer
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч. Мнения: 219 Местоположение: Пловдив
|
Поставянето /вграждането/ на резистори и кондензатори има за цел да образува RC филтър, който да премахне променливотоковите паразитни съставки, които се предават чрез захранването. Произведената искра обаче предава и смущения по ефир. Тях резистори и кондензатори не ги ловят. Единственият начин е радиомагнитният смущаващ импулс, породен от искрата, да бъде екраниран от метален екран, свързан към маса. Капакът на двигателя при Трабанта не е метален, тоест няма екраниращо действие. Значи - соц реализъм или не - слагаме фолио или мрежа, свързани към маса или местим антената. Харесва ни не харесва - това е.
Колкото до филтъра на захранването - лошо няма да се постави, но той самият представлява LC верига - бобина и кондензатор, която, както многократно вече написах, филтрира смущенията ПО ЗАХРАНВАНЕТО, а не по ефир. Ако филтрираш захранващата верига на радиоприемник или телевизор, той ще спре ли да приема радиосигнали, в това число и паразитни? Очевидно не.
|
Сряда, 30.07.2008 г. 09:58 ч. |
|
 |
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Така е...обаче и няма как да си затворим очите за това,че проблемите с тия смущения засягат предимно стари коли.Вартбурзи,Трабанти,Москвич,Лада....При новите го няма проблема.Взимаш си плюс от запалката ако нямаш изведен и си връзваш радиото.И не пръщи.А и при тях имаш кабели,бобини,свещи и т.н.Значи не е само това.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Сряда, 30.07.2008 г. 10:08 ч. |
|
 |
chronometer
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч. Мнения: 219 Местоположение: Пловдив
|
Проблемите при старите коли ги има и Трабанта, плюс още един - неметалния капак. Аз не отричам ползата от филтрирането на смущенията по захранването, просто обръщам внимание върху още един немалък проблем, който другите коли, стари или нови нямат - електромагнитното излъчване, породено от искрите, защото при Трабант то не се спира от капака на двигателя. Ако все още не съм те убедил, направи си един експеримент - доближи до работещия Трабант включен портативен радиоприемник с батерийно захранване - т.е. с различна от Трабанта захранваща верига. Ако има пръщене, значи смущенията идват по ефир, тъй като по захранването просто няма как. И за да има и друга реална полза от експеримента, може с портативното радио да се потърси място по колата, където смущенията не се улавят или са незначителни и там да се монтира антената.
|
Сряда, 30.07.2008 г. 10:24 ч. |
|
|