Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само... 
Автор Съобщение
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч.
Мнения: 173
Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
Мнение Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...
От много дълго време ми се върти една идея в главата и искам да ви питам, глупава ли е, не е ли, абе да кажете едно мнение и ми дадете препоръки и насоки евентуално :mrgreen:
Понеже аз не съм най-първичен Вартбург фен, а просто семейството ми е имало 6-7 поредни, червени 353ки и някак си съм свикнал с него, и сега когато вартбург-а остана за мен, аз планирам да го прая "бигачка"... за жалост това означава да унищожа по голямата част от него... та да ви питам, какво мислите за едно брутално олекотяване, навсякъде, където може да се сложи стъкломат или алуминий, всичко да се направи много леко, до такава степен че колата да стане 300-400-500 кила максимум, съответно да и се сложи подходящото окачване спирачки, гуми и от там се чудя пък от двигателя, при много прецизни настройки и подобрения, какво може да се постигне... крайната ми цел е кола, годна за състезания и разбира се няма как да е разрешено да се движи по националната пътна мрежа :mrgreen:
Наистина съм далеч от проект защото пари нямам... но поне искам да си структурирам някакъв план... дайте ми идеи и мнения [smilie=2beers]


Събота, 21.01.2012 г. 01:55 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:06 ч.
Мнения: 326
Skype: kolestral
Automobile: Wartburg 353
Мнение Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...
Не съсипвай колата. Това е първото, което ми идва на ум да ти кажа като добронамерен съвет. Тези коли чисто и просто не стават за "бигачки". Освен ако разбира се не вложиш много пари и труд в начинанието, което ти изглежда нямаш възможност да направиш. Доколкото си спомням по книга Вартбург 353 тежи 920кг. Ти искаш да го направиш максимум 300-500 кила. И цялото купе да махнеш едва ли ще постигнеш такива резултати. Дори и да успееш да поолекотиш колата, да сложиш по-добри спирачки, амортисьори, пружини, да направиш някакви по-елементарни подобрения по двигателя, резултатът пак няма да е нещо впечатляващо. Ще можеш да дразниш по светофарите рейсърите с 15-20-25 годишните Голфове и БМВ-та и то само тези с малките двигатели. За кола годна за състезания с възможно най-прецизните настройки и подобрения си трябват хиляди левове, независимо че става въпрос за Вартбург.

Ще вземеш да стартираш някой грандиозен проект, ще пуснеш тема със заглавие от рода на "Проект Wartburg RS 353 WR GTI Supersport!!!", ще разглобиш колата, ще пуснеш малко снимки на спирачни дискове от Голф, пружини и спирачни апарати боядисани в червено, тук-там някой фланец. След известно време ще пишеш "проекта временно се замразява до пролетта!" и така ще си остане, защото докато пукне пролетта ще си си намерил някоя приятелка или нещо друго, по-интересно от Вартбурга и така колата ще отиде по дяволите. Всичко това разбира се е просто примерно, но обикновено нещата се случват в този дух :D

По-добре да вложиш ентусиазма си в постепенно привеждане на колата в перфектно техническо състояние след това ако имаш средства, една хубава боя, да не кажа и подходящи джанти и т.н. Един Вартбург в класически вид, в перфектно състояние, според мен прави много по-добро впечатление от някой "рейсърски" с матираната боя, тук-там чукнат и с ръждичка по калниците, но накичен, с черни джамове, преден капак в черен мат, броня от Кадет, черни стопове, китайски псевдо ксенони, спортни гърнета дето да бучат все едно си с 300-400 коня под капака и в същото време бай Евлоги от съседния блок да те издухва с 20 годишния си Пасат комби на газ, все едно си спрял да пикаеш до пътя.

Ей такива работи. :D

_________________
GameOn


Събота, 21.01.2012 г. 03:36 ч.
Профил WWW
Блокира си коляновия вал

Регистриран на: Неделя, 31.08.2008 г. 21:02 ч.
Мнения: 82
Местоположение: София кв. Княжево
Skype: vasil.alexov
Automobile: Wartburg 353w
Мнение Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...
Е турбо ти направо уби всичко детско в човека. Наистина безспорно приемам че си прав на някои места, но все още може да се пробва. Просто колега не се фърляй още в началото в големия филм. Първо примерно реши че ще направиш цялото предно окачване и почни от до по него. След като го завършиш мини на задното. След това на двигателя. И евентуално чак накрая ако още ти се занимава олекотявай купето. [smilie=2beers] Другото което ще ти е полезно е ако ще го правиш за състезания да проучиш данните на колите в класа и състезанието в което участваш. Все пак дори в клас S1 на Тайм атака са коли по 900кг 150+ коня и 130+ нм въртящ момент просто прецени какви параметри гониш и даваи, но полека да не останеш само с "абе аз хуу налях 500лв ама ме мързи и няаам пари и абе я да ходи на скрап че иде зима а тряаа някъде да ми зимува БМВто"
Иначе желая успех. [smilie=2beers]

_________________
Вторият е първия загубил !


Събота, 21.01.2012 г. 11:33 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...
Не се занимавай с глупости.
Подкрепям мнението на Turbo.

Ако искаш толкова да правиш нещо по колата или я реставрирай - оргинален вид във всяко едно отношение.
Или бъди различен и просто я снижи много, като под снижаване нямам предвид просто рязане на оригиналните пружини. Като даже аз не бих се занимавал с нищо друго - само с окачване и джанти.
Поне аз лично не съм видял досега нисък ( колкото е възможно за нашите пътища ) Вартбург. Трабанти има, но Вартбург не съм видял засега.

Но ниските коли са и друга ''култура'', ако мога така да се изразя. Ако се снижиш, толкова колкото аз си представям - ще забравиш за ,,бегачка'' и тем подобни.


Събота, 21.01.2012 г. 13:57 ч.
Профил
Ентусиаст

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч.
Мнения: 741
Местоположение: Русе
Мнение Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...
.


Последна промяна ChakaZulu на Събота, 06.04.2013 г. 23:06 ч., променена общо 1 път

Събота, 21.01.2012 г. 16:13 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...
ChakaZulu написа:
Ще видиш, бе. :lol: -100 Добре ли е?

А пък и къде са тия много Трабанти, сещам се за 3!



''много'' за Трабанти не съм използвал. :wink:
И аз се сещам за 3 Трабанта, но за Вартбург пък изобщо не се сещам, поне аз не съм видял съм видял, нито чул.


Събота, 21.01.2012 г. 17:11 ч.
Профил
Ентусиаст

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч.
Мнения: 741
Местоположение: Русе
Мнение Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...
.


Последна промяна ChakaZulu на Събота, 06.04.2013 г. 23:06 ч., променена общо 1 път

Събота, 21.01.2012 г. 22:30 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:06 ч.
Мнения: 326
Skype: kolestral
Automobile: Wartburg 353
Мнение Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...
А какъв е смисъла от прекаленото снижаване на една кола, освен ако не се прави единствено за писта? Да се свали няколко сантиметра да, но да си залепиш колата за земята при тези пътища, които имаме си е чиста проба мазохизъм. Другата ми кола е А3, която се оказа с фабрично спортно окачване и честно казано на моменти си е жива мъка да се кара. По магистралата е супер, но в града с всичките тези дупки, паважи, легнали полицаи и т.н. си е чисто мъчение.

Но като цяло каквото и да се прави, било то подобрения по окачване, по двигател или само по външния вид на колата, за да стане като хората си трябват пари и трябва да се прави от хора, които знаят какво правят. Само с гол ентусиазъм не става. Дори и само за да се свали колата с няколко сантиметра си трябват няколко стотин лева само за частите, защото каквото и да си говорим да се прави тунинг с части от някоя морга си е несериозна работа.

Съжалявам ако убивам детското в някого, но мисля че съм прав. Домашният тунинг правен без нужните пари и умения, не само че не води до желаните резултати, но и създава опасности, които могат да причинят сериозни проблеми на колата, шофьора и на нищо не подозиращите други участници в движението.

_________________
GameOn


Събота, 21.01.2012 г. 23:53 ч.
Профил WWW
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...
Като вече имаш двутактова машина има три смислени неща дето може да направиш с нея.

Първото е реставрация до оригинал-май за целия форум един-двама са успели.Всичко ново немско и много скъпо.Това е най доброто за един ценител.За тинейджър обаче не е вариант-мацките няма да се качват във перфектно реставриран вартбург/трабант пък бил той и с чисто нов немски вал ,щото те не знаят какво е колянов вал. В смисъл няма да се впечатлят.

Второто е кадърен тунинг -тук май примерите от форума са повече.Може да стане атрактивно возило до степен на съвременна бегачка/не говоря за трабантите/.Мацките ще я харесат. Обаче парите и тук са с по три нули и многократно превишават цената на колата при покупката и в момента и цената на която може да се продаде в каквото и да е състояние.Както каза колегата такива проекти почват със "решил съм да сменя двигателя спирачките ,да и сложа спортно окачване и генерация...." и завършват с ".......към него се продават още един двигател и много части"

И третото най-евтиното е да се намери читав екземпляр и да се поддържа в оптимално техническо състояние което не е толкова лесно с оглед на факта ,че частите са кът-наличните унгарски от магазините и к'вото изпадне по гаражи и,плевни и сметища.Така няма да впечатлите нито мацките нито ретро маниаците, пак ще изсипете маса пари които ще са повече от цената на колата/но по малко от първите два случая/,ще прекарате много време омазани с грес....И в резултат ще имате средностатистически трабант/вартбург, който ще е годен да се движи на дълги растояния на собствен ход.
И за трите се иска освен средства още време ,желание и услужливи приятели.
Тва е положението.Няма рационална причина да се захванеш с тези коли освен ако не те влече.
А за Бигачката кво да ти кажа.Може , ако си запален да направиш с много мерак да върви колкото на бай Евлоги пасата , и даже със сина му да си правите гонки и да го минеш.
Разликата е че вечер ти ,ще ровиш до 1-2 из форумите да търсиш вал, съединител,спирачна помпа , а бай Евлоги ще спи щото с комбито утре рано ще ходи да продава малки прасенца на пазара.

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Неделя, 22.01.2012 г. 00:58 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч.
Мнения: 173
Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
Мнение Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...
Благодаря ви за мненията.. в крайна сметка наистина убихте детското в мен, но по добре преди сега, от колкото след като похарча много пари за нищо! В крайна сметка ще се опитам да го приведа в по културно състояние, защото е значително запазен екземпляр на 50 000 километра и си заслужава, ще наблегна на окачване, спирачки, електронно и каквото друго ми доиде на ъкъла и ще го направи по приятен за ежедневна кола... :mrgreen:


Вторник, 24.01.2012 г. 16:35 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...
Аз имам един "олекотен" Трабант, дето има само шаси, две седалки и преден капак - ускорява от 0-100 вместо за 30, за 20 секунди и всичко останало си е същото, пак е по-зле от повечето западни коли. По-добре прави нещо по двигателя, вместо да съсипваш купето

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Неделя, 29.01.2012 г. 21:30 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 21:36 ч.
Мнения: 137
Местоположение: Пещера,Пловдив
Мнение Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...
ако се интересуваш разгледай мойта тема,може да вземеш идей от някой неща viewtopic.php?f=29&t=213

_________________
▀▄▀▄▀ 2Tpower ▀▄▀▄▀ ▀▄▀▄▀ 2Tpower ▀▄▀▄▀ ▀▄▀▄▀ 2Tpower ▀▄▀▄▀

Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!


Петък, 03.02.2012 г. 00:08 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Събота, 27.08.2011 г. 16:37 ч.
Мнения: 107
Местоположение: Бургас
Skype: grand_master_b41
Automobile: трабант 601 1979г
Мнение Re: Да Ви запитам, Вас по компетентните и не само...
стига да ти се занимава всичко е възможно


http://vbox7.com/play:0af96474

_________________
STREET RASING TEAM BS

Изображение


Вторник, 07.02.2012 г. 15:28 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов