Автор |
Съобщение |
tsveto
Зеления миксер
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 23:09 ч. Мнения: 214 Местоположение: Русе
Automobile: rennpappe
|
Не искам да отварям нова тема за това ще питам тук.Предищния собственик на трабанта ми присадил динамо от Москвич,за сега нямам проблеми с него,та вапроса ми е да го оставя ли това динмамо или да си търся трабантово ?
|
Сряда, 09.04.2008 г. 23:11 ч. |
|
|
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Ами ако си бачка остави си го. Ама ако решиш да го сменяш /или след определен период от време се наложи/ имай предвид че най вероятно твоя човек е сложил допълнително реле което трябва да махнеш щото трабантовият си има вградено. Но не виждам какъв е проблема да си караш така
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Сряда, 09.04.2008 г. 23:44 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Ако ти зарежда нормално, не го пипай. Това нещо няма никакво значение какво е, просто се иска да ти покрива консумацията и да възстановява тока, изхабен за палене.
|
Четвъртък, 10.04.2008 г. 00:33 ч. |
|
|
racrac
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч. Мнения: 95 Местоположение: Панагюрище
|
Аз също съм с променливотоков генератор от Москвич (мисля, че това е "алтернатор") и с реле-регулатор от Лада. Всичко е ОК, само дето се наложи да присадя V/A-мер, защото не знаех дали и колко зарежда (оказа се, че няма къде да се включи лампата за зареждане).
|
Петък, 11.04.2008 г. 00:50 ч. |
|
|
racrac
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч. Мнения: 95 Местоположение: Панагюрище
|
Благодаря за пояснението за разликата между двете машини!
Всъщност уреда е комбиниран - мери тока, а като му натиснеш едно копче мери напрежение (май е от камион Белаз). Точността му е такава, че трудно се отчита тесен диапазон, но ампермера се оказа доста полезен (свързах го между алтернатора и акумулатора и показва цялата консумация на ток. но пък "лявата" половина не се използва, освен ако не пробие някой диод )
|
Петък, 11.04.2008 г. 14:23 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
С амперметъра ясно ли става дали в момента се черпи ток от акумулатора или алтернатора си върши работата?
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Петък, 11.04.2008 г. 14:57 ч. |
|
|
koce
Кара Wartburg 20 години.
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 15:41 ч. Мнения: 137 Местоположение: София
|
Така свързан ампермера показва зареждането на акомулатора от алтернатора. За да показва консумацията трябва да се свърже между акомулатора и консуматорите. Тока трябва да минава през него. А волтажа се мери между плюса и маса или минуса.
За да се използват и двете половини, зареждане и разреждане трябва да се откачи кабела на стартера свързан със дебелия кабел от акомулатора на шалтера и между тях се свърже ампермера с два кабела по възможност по дебели. Клема 30:
|
Петък, 11.04.2008 г. 15:05 ч. |
|
|
racrac
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч. Мнения: 95 Местоположение: Панагюрище
|
За да бъде по-ясно, ето снимка на Ампер-Волт-метъра:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=236078&photo=3
и схемата на свързване (извинявам се, че е рисувана "на ръка"):
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=236078&photo=2
Удобсвото е, че шунта е при двигателя, а прибора с тънките кабели се "намества" където е удобно. Недостатък - ниска точност на скалата и дизайн от танк.
Първо отговарям на theultimate: да, отчита. Например 6А- движение през деня (зареждане + запалването), 8-9А + включени габарити, 18А-включени са и фаровете, 0А-прибирай се вкъщи да си ремонтираш алтернатора.
koce - пробвах и този вариант, но вече бях свикнал с първия и се върнах на него, макар, че губя "лявата" част на скалата.
|
Петък, 11.04.2008 г. 22:47 ч. |
|
|