Моля помогнете с информация!
Автор |
Съобщение |
nasko_nsg
Начинаещ
Регистриран на: Понеделник, 11.04.2011 г. 07:05 ч. Мнения: 8 Местоположение: гр.София
|
 Моля помогнете с информация!
Здравейте на всички, може ли някой да ми даде информация какво е теглото на двутактовия двигател на Вартбург 353.Виждал съм го пригоден/монтиран/ на 2-ву местен моторен делтапланер.Държи се доста прилично в полет. Търсих къде ли не ТТ дани но никъде неми излиза. Ще съм ви благодарен за малко инфо.
|
Понеделник, 11.04.2011 г. 08:04 ч. |
|
 |
Turbo
Кандидат-фен
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:06 ч. Мнения: 326
Skype: kolestral
Automobile: Wartburg 353
|
 Re: Моля помогнете с информация!
Мисля че беше около 60 килограма.
_________________ GameOn
|
Понеделник, 11.04.2011 г. 09:53 ч. |
|
 |
trabsster
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 06.04.2010 г. 13:35 ч. Мнения: 113 Местоположение: стара загора
Skype: ivanz_stz
|
 Re: Моля помогнете с информация!
55 килограма
_________________ powered by ivan_trabant_stz
|
Понеделник, 11.04.2011 г. 10:57 ч. |
|
 |
nasko_nsg
Начинаещ
Регистриран на: Понеделник, 11.04.2011 г. 07:05 ч. Мнения: 8 Местоположение: гр.София
|
 Re: Моля помогнете с информация!
Значи като се махне и маховика ще тежи 45-50 кг някъде,нали така?
|
Понеделник, 11.04.2011 г. 17:41 ч. |
|
 |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
 Re: Моля помогнете с информация!
Окомплектован двигател с генератор, стартер и карбуратор тежи точно 85кг по документи.
|
Вторник, 12.04.2011 г. 00:10 ч. |
|
 |
nasko_nsg
Начинаещ
Регистриран на: Понеделник, 11.04.2011 г. 07:05 ч. Мнения: 8 Местоположение: гр.София
|
 Re: Моля помогнете с информация!
Здравейте отново и благодаря за информацията. За двутактовите машини несъм сигурен как стои въпроса с маховика.Но съм виждал как работи четиритактов субаро 1.8 ЕА-81 боксер двигател пригоден на мото делта .Вярно че е много по уравновесен като тип двигател затова че е боксер.След като бъде свален маховика се монтира един зъбен венец много по лек от маховика.Двигателя без маховика неможе да работи добре на ниски оборти и затова му се подавт малко по високи обороти и си работи добре във всички режими. Има едни Авиационни двигатели Ротакс 503 и те са двутактови и без маховик.Работят си добре.Но им е скъпа подръжката.Именно за това се интересувам за вартбурговия двутактов. http://www.rotax-aircraft-engines.com/p ... _503ul.jpg -Ето го на снимка гледах го и детайлно но маховици не видяхда има зъбен редуктор.Идеята е двигателя да е лек и мощен. Субарото е с алуминиев блок и е лек но пак идва към 85-90 кг. и не е от най евтините за подръжка  .
|
Вторник, 12.04.2011 г. 13:31 ч. |
|
 |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
 Re: Моля помогнете с информация!
Може ли един въпрос колега? - Какво ще се случи ако докато летиш с делтапланера блокира двигателя? И понеже риска за това е напълно реален, аз не бих разчитал на Вартбургов или Трабантов двигател за тази цел. Едно е да ти блокира двигателя на колата на път, друго е докато си във въздуха...,.
|
Вторник, 12.04.2011 г. 15:43 ч. |
|
 |
nasko_nsg
Начинаещ
Регистриран на: Понеделник, 11.04.2011 г. 07:05 ч. Мнения: 8 Местоположение: гр.София
|
 Re: Моля помогнете с информация!
Да наистина се държи на това двигателя да ти е надежден с цел да не те постави в кофти ситуация.На един мой познат двигателя му беше Ротакс пак двутактов авиационен и му блокира коляновия вал.Само дето непомня подробностите дали във въздуха или на пистата се е случило.Така е с двутактовите машини.Попринцип когато ти изгасне двигателя във въздуха е хубаво да имаш височина която да можеш да използваш за избиране на подходящ терен за аварийно кацане.Аз лично съм кацал преди време заедно с инструктора ми в Севлиево с една мото делта със Субару двигател.Той го гасеше във въздуха правеше две три спирали над поляната за зада свали височината и после кацахме. Ами във въздуха гаранция никога няма. Трябва да се спазват правилата за безопастност!
|
Вторник, 12.04.2011 г. 17:03 ч. |
|
 |
DEYAN IYI
Гост-музикант
Регистриран на: Сряда, 13.08.2008 г. 01:04 ч. Мнения: 75 Местоположение: ПЛОВДИВ
Skype: deyaniyi
|
 Re: Моля помогнете с информация!
Едни от най-добре балансираните двигатели "по природа" са 6-цил. четиритактов боксер и 3-цил. двутактов редовак. Двутактовите имат много предимства във въздуха, освен че са по-леки и пи-прости, не мислиш за положението на маслото в картера (освен ако не си е специален четиритактовият). Трабантовият може да се монтира и с главата надолу, както е долу на клипчето, че и наобратно да го запалиш. Ако е въздухарка, не ти трябва специално охлаждане, то си духа достътъчно. А това дали ще блокира е Божа работа, случва се и на реактивните самолети дори, разбира се не баш да блокират. За делтапланер не е ли прекалено тежък Вартбурговия? Пък и в преценката на теглото не трябва да се забравя радиатора барабар със всичката охлаждаща течност. Трабантовия го дават като доста надежден за лека авиация, но пък всички, които са минали от двутактов на четиритактов казват, че разликата е огромна. http://www.youtube.com/watch?v=ZKOrmETgMkMhttp://www.sdplanes.com
_________________ Бай Фичо - ега ти пауъра!!!
|
Сряда, 13.04.2011 г. 14:47 ч. |
|
 |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
 Re: Моля помогнете с информация!
Трабантовия надежден? Ти нищо не каза. Трабантите се счупват да блокират непрекъснато, едва ли има в този форум трабантаджия дето да не е блокирал двигател(а ако има такъв той има трабант отскоро). И точно предвид честотата на блокажите в никакъв случай не бих предпочел такъв двигател за целта.
|
Сряда, 13.04.2011 г. 17:32 ч. |
|
 |
nasko_nsg
Начинаещ
Регистриран на: Понеделник, 11.04.2011 г. 07:05 ч. Мнения: 8 Местоположение: гр.София
|
 Re: Моля помогнете с информация!
Трабантовия ще е слабичък за мойта двуместна делта,но пък е лек което е факт.Като се яхнеме двама души по около 100 кг средно и ще и трябва доста разтояние разбег докато ни отлепи  /разбирасе в кръгът на шегата/Трабантов по скоро за паратрайкове ми се стува че е по подходящ. Напоследък много хора споменават за този проблем със коляновите валове на трабантовите.Ния имаме трабант от 81-82 година.Служи вярно тази машина до последно.Преди 8 години му правихме ремонт на двигателя поради ниска компресия и висок разход и прочие....Шлайфане на цилиндри и т.н.От два двигателя направихме един.Нови бутала сегменти и прочие.И той изкара известно време/4-5 г./ и накрая блокира коляновия вал.През всиките тези години тази кола е минала през какви ли не препядствия.Ходила е на състезния по майсторко управление,аз съм бил малък тогава но съм гледъл чернобелите снимки на баща ми от тогава и купи и флагове още от едно време.Така сме го впрягали с циментови торби и пясък отзаде че се чудя друга кола би ли издържала на такова натоварване.Можеби само москвича:) Сигурно накрая ще и насадя един авиационен за да не откривам наново топлата вода.Пусто тая криза ни кара да се чудиме как все по тънко да минеме и накрая  ...и с двата крака.. Много колеги мото делтапланеристи са минали по този път и вече 4 -5 години откакто се захванах и аз с тея неща мисля че ще се наложи авиационен да и сложа.Можеби Ротакс 503 или нещо по добро.На старо ги има ама са 1900 лв барабар с редуктора със сичко окомплектовани с по два карбуратора с по две свещи на цилиндър и така но можеби с изтичащ ресурс.Скъпи са над 6000 лева са нови. Бях чел някъде по авиационните форуми че скоро щяло да излезне разработка на български двигател за леката авиация,дано да е така и да е на някъкви разумни цени. Успех на всики!
|
Сряда, 13.04.2011 г. 19:14 ч. |
|
 |
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
 Re: Моля помогнете с информация!
Е чак да се чупи постоянно не е така. Ресурса на двигателя му е малък но иначе като се замислиш освен вал ако не счупиш трудно ще останеш на пътя с него.Просто има малко части и вероятността нещо да откаже е по малка а и може да се ремонтира по пътя/ НЕ ВЪВ ВЪЗДУХА ДЕ/ Няма водна помпа,бензинова помпа,маслена помпа, ангренажен ремък,радиатор, антифриз,термостат водни съединения... все неща при които повреда значи закъсвене и вероятността да откажат не е по малка Това с мотоделтапланите и Трабантите не е откриване на топлата вода, имаше един селски на времето и той се занимаваше такива работи професионално/до колкото хвърчило с мотор от трабант може да ти е професия/ Сменяха цилиндри и бутала с ижови и така постигаха по голяма мощност ,но се чупел повече.Той чак искаше да пръска ниви с подобни техники  Ама това в зората на демокрацията когато нямаше нищо друго пък трабантите и частите за тях бяха под път.Според мен не му е работа на този мотор да хвърчи
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Сряда, 13.04.2011 г. 20:40 ч. |
|
 |
DEYAN IYI
Гост-музикант
Регистриран на: Сряда, 13.08.2008 г. 01:04 ч. Мнения: 75 Местоположение: ПЛОВДИВ
Skype: deyaniyi
|
 Re: Моля помогнете с информация!
Най-малкото искам да съм адвокат на трабантовия двигател. Не знам каква е причината да блокират, но ако в по-голямата част от случаите се дължи на износване, все пак може да се предвиди след колко моточаса ще се наложи пълна ревизия. Не знам какви ще са натоварванията, но във въздуха няма резки пържилки, работи общо взето в един режим, а и може от надморската височина да се чувства по-добре Все едно, ако беше много харно, нямаш хората да търсят други решения. 1/2 костенурков звучи добре, ама някой ми спомена някаква невъзможна цена Поздрав! ![2beers [smilie=2beers]](./images/smilies/2beers.gif)
_________________ Бай Фичо - ега ти пауъра!!!
|
Сряда, 13.04.2011 г. 20:40 ч. |
|
 |
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
 Re: Моля помогнете с информация!
То еднообразието мори Трабанта
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Сряда, 13.04.2011 г. 20:46 ч. |
|
 |
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
 Re: Моля помогнете с информация!
Абе какви са тези щуротии ? Ако искаш да летиш - заплащаш съответната сума за съответната техника . То затова си има специални двигатели за тази цел . Ако нямаш средствата - просто вървиш по земята .
! Икономии в това отношение не се правят !
|
Сряда, 13.04.2011 г. 20:56 ч. |
|
|