Напиши нова тема Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост. 
Автор Съобщение
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Сряда, 15.09.2010 г. 13:29 ч.
Мнения: 6
Местоположение: elena
Automobile: 2бр.T-т и 3бр.Лада
Мнение Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
Дърпаш цилиндъра право нагоре - без да го въртиш :!: Сегментите си имат чопове в каналите така , че не можеш да ги поставиш на друго място :idea: Друг е въпроса да не обърнеш буталата при обратния монтаж.


Вторник, 05.10.2010 г. 19:12 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
Махнах цилиндрите и ето го резултата :

1-ви цилиндър(откъм маховика) :
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21005524
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21005549

бутало на първи цилиндър :
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21005544
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21005540

2-ри цилиндър :
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21005523
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21005547

бутало на 2-ри цилиндър:
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21005541


Двигателя е от 1985 година и цилиндрите са сменени с чисто нови производство 1988 г
Буталата също са били сменени с нови немски

Цилиндрите и двата са си наред като ги гледам , няма никакви надирания.
На втори цилиндър буталото си е наред, това по ръба е предполагам от отверките, като са правили центровка шопските майстори.

Въпроса е, какво се е случило с втори цилиндър, та да се получат тия лунни пейзажи ?
Освен това, какво да го правя това бутало, май ще трябва да се сменя ?
По двете бутала пише 10,8 като размер мисля и една голяма Буква А.
Ако сменям буталата, какви да сложа като размер ?
И това какъв ремонтен размер се води ?

Освен това имах проблеми с разни винтчета :
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21005545
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21005546

Как да развия голямата гайка на маховика като нямам парче от стар маховик, та да го законтря ?
Имам лула 36, ама как да го законтря най-правилно ?

И дрънченето от вала си остава.
Айде пишете да го видя какво му е на тоя вал.

Поздрави.


Вторник, 12.10.2010 г. 11:28 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч.
Мнения: 550
Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
Мнение Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
На мене се беше отчупил сегмент и беше се напляскъл между буталото и главата и се бяха получили подобни белези, сигурно и на теб е отишло нещо - някой иглен лагер :mrgreen: :mrgreen:

_________________
http://totkow.blogspot.com/


Вторник, 12.10.2010 г. 11:59 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
Отвих гайката на маховика, обаче как да махна самия маховик ?

В книгата пише за някаква скоба за изваждане на маховик, ама нямам.
Пише също и за два болта, които се навиват равномерно , но си мисля, че ще повредят уплътнителната шайба отзад.

Та как да го махна маховика ?

:)


Понеделник, 25.10.2010 г. 23:31 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
Разглобих го този двигател и ето я картинката вътре :

Зад маховика ( излезе с двата болта доста лесно )
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21809987
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21809992

Зад капачките :
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21809993
останалото от сепаратора :
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21809995

ето заради това не искал да се върти гладко :
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21809998

друга картинка :
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21810000

Направи ми впечатление, че между двете черупки има съвсем малко прозрачен силикон(нищо чудно да е обикновен ! )
Ремонта е правен от майстори .

Кажете какво да ги правя буталата на същия двигател от по-горния ми пост .
Да ги сменям ли ?
И ако ги сменям как да разбера какви да взема ?
Къде да измеря износването на цилиндрите и размера им ?

Поздрави :wink:


Понеделник, 20.12.2010 г. 13:22 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч.
Мнения: 492
Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
Мнение Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
Сега виждам, че си писал по-рано иначе щях да ти кажа, че абсолютно по същия начин беше надрано буталото на втори цилиндър при мен с тази разлика, че имаше парчета от сепаратора къде ли не, дори опитали се да минат покрай буталото. Лагер не можах да намеря и сложих от стар колянов вал. Оставих старите бутала - само сложих нови сегменти.

_________________
Изображение


Понеделник, 20.12.2010 г. 14:11 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
Нека и аз да потърся помощ-двигателя ми смуче въздух-пали трудно докато загрее карам на пълен смукач при запушване на карбуратора не гасне.Центровката е точно на ГМТ/по указания на д-р Зизи/ при затворени крилца на центробежния регулатор.Като загрее има мощност , не звъни и е пъргав...
Свалих карбуратора ,с един майстор му изгладихме му фланеца на шмиргелова плоча,но нямаше ефект.Наливах масла в карбуратора/тъй пише по книгите/и освен че отрових съседите нямаше полза.
Свалих двигателя и ясно личеше прокапало масло/нали наливах масло/ от към маховика
Трабанта е 86ти набор.Не знам защо е с чукчета вероятно са ги сложили майстори.

Изрових из резервите един друг двигател който е работил уж прекрасно/докато Трабанта не катастрофирал/ и в неговата глава имаше набито парче желязце и опираше в буталото.Като превъртах на ръка се усещаше запъване в ГМТ.Вала изглежда добре без луфтове и шумове/когато го пробвах след като го изчегъртах.Вероятно е останало от предишно блокиране защото вала е сменян/Интересно че е вървял така.Сложих този двигател ,запали от раз но при запушване на карбуратора с ръка пак не гасне. В момента и двата двигателя са на земята и се чудя какво да правя.

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Последна промяна fraxinus на Понеделник, 20.12.2010 г. 23:19 ч., променена общо 1 път

Понеделник, 20.12.2010 г. 21:48 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
Моето мнение е :

Щом си ги свалил ги разглобяваш двата и избираш по-хубавия .
Като си свалил вала и като му врътнеш лагерите ще можеш да избереш кой блок да сложиш
При сглобяването на двете картерни черупки на едната от двете намажи тънко, но навсякъде по допирните точки херметик или червен термоутойчив силикон за ДВГ .

Това с маслата доколкото помня важеше за старите мотори и то, когато уплатнителния пръстен при ремъчната шайба се е скапал.
Твоя щом е 86-та трябва да е с новите мотори .
( тука не съм много сигурен ) :)

А защо да не смениш буталата с цилиндрите на единя с тези на другия ?

п.с.
Така отвън като въртиш мотора или пък по думите на някой си не се разбира нищо за двигателя и състоянието му .
Аз така си го връткам ей тоя по-горе и си викам, няма луфт на 23 000 км. всичко ОК.
Ама сам виждаш какво е полужението в действителност.


Понеделник, 20.12.2010 г. 22:35 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
siso написа:

А защо да не смениш буталата с цилиндрите на единя с тези на другия ?

Не знам дали с нещо ще постигна така.Идеята ми беше да сложа този който по-става сега без да го бърникам и да си оправя на спокойствие този който е по-зле /оригиналния/.Което ще си е основен ремонт понеже е на 80 000км и няма особено за кога да се кара.Двигател не съм отварял до сега и не знам тези сегменти продават ли се някъде ,тоя който ще слагам /резервния/ няма ли начин да му се помогне/ако смуче въздух откъм чукчетата/ без да се отваря.

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Вторник, 21.12.2010 г. 00:00 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
doctorZizi написа:
Сисо, да си чул нещо за допуски и сглобки? вземаш едни бутала , някакви цилиндри и сглобяваш пък после- тук чука, там хлопа.


:)
Чувал съм разбира се.
Предложих на колегата да сложи буталата заедно с цилиндрите от първия ДВГ( този, с който е карал досега ) на втория ДВГ ( този, дето имал нещо забито в главата и бил със сменен вал ).
Така мисля, че няма да има проблеми относно съвместимостта .
Това ми беше идеята .

ДА - Съгласен съм, че не можеш да слагаш каквито и да е бутала на каквито и да е цилиндри .

Поздрави :wink:


Вторник, 21.12.2010 г. 11:05 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
doctorZizi написа:
Сложи си резервния двг- покарай го малко да видиш как върви, пък тогава мисли за ремонти. Без разглобяване на двг не може да провериш какво е състоянието на семеринга, освен да предполагаш по евентуални течове на масло. Сега в студеното време е нормално да покараш на смукач- на 1/2 дори 1/4 затворен. Ако караш на затворен напълно смукач сигурно ти е объркан карба- ниско ниво.


Това и стана, за сега се държи добре.Остава да се забавляваме с оригиналния двигател.Смятам да си се ремонтира и консервира така че да е готов евентуално за смяна.

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Вторник, 21.12.2010 г. 20:44 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
Имам едни съмнения тука за един двигател, та предпочитам да попитам.

Така
Свалил съм двигателя от стария ми трабант и тъй като мисля да му направя основен ремонт искам да попитам дали двете половини ( картерни черупки ) са от един двигател ?
Снимал съм, където според мен има видим различия
Ето и снимките :
Отвън има отпечатани дата на производство
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.22357682 ( Трабанта наистина е 11/85, обаче какво означава долната цифра ?
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.22357683

Снимки отвътре :
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.22357685
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.22357681
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.22357679
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.22357678

Основния ми въпрос е :
Да слагам ли нов колянов вал в този картер? Защото на стария вал се е случило ето това :
http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 7.21809993
Да не би заради различните черупки този лагер да е станал на нищо и сега да се случи това и на новия вал ?

Ако трябва да снимам някое специфично място казвайте

:wink:


Сряда, 09.02.2011 г. 19:21 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Петък, 06.02.2009 г. 21:30 ч.
Мнения: 131
Местоположение: софия
Skype: trabitrabi2121
Мнение Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
Особено на снимката на стария вал най-много си личи!!! Намираи си нов блок и слагаи на него , това бих направил аз [smilie=2beers]


Сряда, 09.02.2011 г. 22:27 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
Колеги, предложете качествен уплатнител за между двете черупки на картера .
Сещам се, че бях чел за херметик, ама какво представлява, не знам .
Или пък червен силикон.


Четвъртък, 17.03.2011 г. 19:47 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Как се цепи двигател?И също да питам за 4-та скорост.
в книгата за трабанта пише нитроцелулозен лак, един майстор пък ми каза че перфектно ставало с блажна боя,не се ли разтваря от бензина чудна работа.

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Четвъртък, 17.03.2011 г. 20:49 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов