
До хората разбиращи от електроника
Здравейте колеги, темата се отнася до Вартбург, но я пускам в този подфорум за да я видят повече хора, понеже въпроса е ориентиран към някой който доста разбира от електроника.
Най-общо казано проблема е следния - имам си на Вартбурга оборотомер, беше направен по познатата схема - сигнала се взима от 2 от бобините, за да се изравнят импулсите с тези на 4 цилиндров 4 тактов двигател, съответно с два диода 1000 волта, които да спират обратния ток. Схемата работи почти безотказно 4 години.
Това лято обаче си напазарувах от щатите един оборотомер - Autometer, дето се вика най-после нещо по-истинско. Тази фирма прави уреди за хот роди и прочие техни извращения.
Добре обаче какво се получава: Връзвам го аз, паля и ми показва оборотите наполовина, а е в режим за 4 цилиндров двигател.
При което аз реших че имам избил диод и ги подмених изцяло, като дори запоих три диода за да взимам сигнал от трите бобини и оборотомера да работи в режим 6 цилиндъра. Да ама не - закачен само към едната бобина показва обороти на половина-ОК, закачен на двете бобини ПАК показва оборотите наполовина??? Закачен към трите бобини - не показва нищо. Консултирах се с бат Наско и той каза че това е така защото като закача и трите бобини се получава момент в който трите чукчета са затворени и оборотомера го отчита като един дълъг импулс т.е. веригата е постоянно затворена и затова не отчита нищо.
Въпроса е защо при закачени 2 бобини обаче пак отчита наполовина? Може би пак се получава период в който чукчетата се застъпват и оборотомера го отчита като дълъг импулс, но този път имаме прекъсване понеже третата бобина не е свързана.
Тук обаче изниква загадката - защо тази схема работеше безотказно на стария оборотомер?
Наско ми предложи да направя ето тази схема като с нея би трябвало всичко да работи.
Моля някой компетентен в областа да разясни какво се случва

Също така ме интересува каква роля играят кондензаторите в по-долната схема.