Напиши нова тема Отговори на тема  [ 70 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Спирачки 353 
Автор Съобщение
Wing Tsun Fighter
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 19.01.2009 г. 17:15 ч.
Мнения: 225
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Спирачки 353
Няма страшно колега. Това е напълно нормално. Спирачките като ти загреят винаги така става. Не веднъж ни се е случвало това и на нас.

_________________
Нормалните хора вярват, че ако нещо не работи, значи не е направено добре. Инженерите вярват, че ако нещо не работи, просто още не е довършено.


Неделя, 14.06.2009 г. 23:25 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Спирачки 353
Не е нормално. На трабанта при съвсем хамалско спиране съм прегрявал феродо и то защото е в барабан и защото гадно унгарско, но течност никога не съм кипвал. Дискови спирачки не се прегряват току така. Спирачната течност по правило се сменя на 2 години, защото попива влагата и температурата на кипене спада -> по лесно кипва и се получава горе описаната случка. Да си смениш течността ти струва между 10 и 20лв (в зависимост руска или маркова, което май няма значение) и още 15лв за майстор ако не ти се занимава. Ако ти се занимава - 2ма човека единия помпа другия отваря болтовете за обезвъздушаване - процедурата е описана във всички книги.

И аз не вярвах че има смисъл да се сменя, но на голфа като загрея спирачките педала ставаше много твърд. След смяната педала е винаги мек и се спира с лекота дори при много хамалско каране.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Неделя, 14.06.2009 г. 23:43 ч.
Профил
Ентусиаст

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч.
Мнения: 741
Местоположение: Русе
Мнение Re: Спирачки 353
Из интернет написа:
Каква спирачна течност и защо?

Ето малко информация по темата.

Автомобилните спирачни системи са особено важни хидравлични системи, работещи в много тези условия.
За да се гарантира тяхната работа, спирачните течности трябва да отговарят на МНОГО изисквания, най-важните от които са:
- подходящ визкозитет и течливост при ниски температури;
- термична устойчивост и окислителна стабилност;
- недопускане образуването на пяна; запазване на експлоатационните параметри при проникване на вода;
- съвместимост с еластомерите, смазване и предпазване от корозия на металните части.

Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на cneцuфukaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.

DOT3

Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.

Предимства:
- евтина и разпространена в търговската мрежа.

Недостатъци:
- уврежда уплътненията от естествена гума;
- уврежда боята;
- силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица).

Поради голямати си хигроскопичност е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.

DOT4

Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.

Предимства:
- сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;
- по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;
- по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.

Недостатъци:
- уврежда боите;
- средно с около 50% по-скъпа от DOT3;
- при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.

DOT5

Известна като „силиконова" спирачна течност.

Предимства:
не уврежда боите;
- не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;
- съвместима с всички уплътнения.

Недостатъци:
- не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.

Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.
Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.

Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.

Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са „свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.


DOT 5.1

Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.

Предимства:
- превъзходни качества в сравнение с горните типове течности.
Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;
- съвместима с всички гумени уплътнения.

Недостатъци:

DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;
- подобно на DOT5 u DOT4 уврежда боите;
- no-скъпа от DOT5 u DOT4 и много по-трудна за намиране.

Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено.
Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.

Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.
Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.

Общите препоръки са:

1. Ако имате спирачна система, който не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност след прочитането на тази статия. Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.

2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.

3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.

:idea: 4. Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея
I don't like using 100% on a table cell when I have a pixel width defined in the other cell so rather than defining


Неделя, 14.06.2009 г. 23:48 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Спирачки 353
В момента най-масова и подходяща за нашите коли е ДОТ4. Оригинално са с ДОТ3, но 4ката единствената разлика е по-висока температура на кипене.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Понеделник, 15.06.2009 г. 00:48 ч.
Профил
Wing Tsun Fighter
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 19.01.2009 г. 17:15 ч.
Мнения: 225
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Спирачки 353
Ами спускай се от Доспад до Пловдив на изгасен двигател да видим няма ли да ти загреят.

_________________
Нормалните хора вярват, че ако нещо не работи, значи не е направено добре. Инженерите вярват, че ако нещо не работи, просто още не е довършено.


Понеделник, 15.06.2009 г. 07:40 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Спирачки 353
С баща ми сме спускали Петрохан и сумати други проходи. Въпрос на техника на спиране и да ти е читава колата.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Понеделник, 15.06.2009 г. 08:41 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Вторник, 21.04.2009 г. 22:59 ч.
Мнения: 21
Местоположение: Пловдив
Skype: s_arabov
Automobile: Wartburg 353
Мнение Re: Спирачки 353
Благодаря, колеги!
Ще опитам със смяна на спирачната течност. [smilie=2beers]

_________________
http://www.arabov.biz


Понеделник, 15.06.2009 г. 08:45 ч.
Профил
Wing Tsun Fighter
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 19.01.2009 г. 17:15 ч.
Мнения: 225
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Спирачки 353
Спускането не е с леко задържана спирачка, а на моменти. Ама рано или късно спирачките загряват.

_________________
Нормалните хора вярват, че ако нещо не работи, значи не е направено добре. Инженерите вярват, че ако нещо не работи, просто още не е довършено.


Понеделник, 15.06.2009 г. 08:59 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Спирачки 353
Точно така се спира. Нормално е спирачките да позагреят и да почне да спира малко по-зле, но да кипне течността и да пропадне педала, така че после трябва да се обезвъздушава наново - това не е нормално.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Понеделник, 15.06.2009 г. 11:44 ч.
Профил
Ентусиаст

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч.
Мнения: 741
Местоположение: Русе
Мнение Re: Спирачки 353
theultimate написа:
Точно така се спира. Нормално е спирачките да позагреят и да почне да спира малко по-зле, но да кипне течността и да пропадне педала, така че после трябва да се обезвъздушава наново - това не е нормално.

Васко е напълно прав! Хората са казали, че спирачната течност се сменя на година и половина, две, а незнам колко от шофьорите са го чували, да не говорим за правене....


Понеделник, 15.06.2009 г. 13:38 ч.
Профил
Wing Tsun Fighter
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 19.01.2009 г. 17:15 ч.
Мнения: 225
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Спирачки 353
Абе колкото и здрава кола да караш загреят ли ти спирачките така става.

_________________
Нормалните хора вярват, че ако нещо не работи, значи не е направено добре. Инженерите вярват, че ако нещо не работи, просто още не е довършено.


Понеделник, 15.06.2009 г. 14:03 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Спирачки 353
Човек........защо ме караш да правя извадка от мненията ти ей така за да ти набия канчето?

Така по спомени:

Баща ти навремето е имал трабант. По твои думи го е подържал перфектно без компромиси. Трабанта обаче е пушел. Имал е проблеми с карането зимата на сняг без вериги. При спускане на проходи спирачната течност е бълбукала като термален извор. Защо не приемеш че проблема е в твоя телевизор. Ако колата а подържана правилно тези проблеми ги няма.

Понеже мислиш че имам лично отношение, с удоволствие чакам доктор Зизи да прочете как течността е нормално да кипи и да ти каже същото [smilie=2beers]

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Понеделник, 15.06.2009 г. 14:18 ч.
Профил
Ентусиаст

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч.
Мнения: 741
Местоположение: Русе
Мнение Re: Спирачки 353
За да кипне трябва, да караш 5км на спирачка, без да си вдигаш крака т.е. трябва да си много зле....
Компромис със спирачки, окачване (ходова част) и гуми не трябва да се прави. Не е здраволсовно...


Понеделник, 15.06.2009 г. 14:45 ч.
Профил
Wing Tsun Fighter
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 19.01.2009 г. 17:15 ч.
Мнения: 225
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Спирачки 353
Може и да си прав но до колкото си спомням този трабант беше доста добре подържан. Може да е карал със стара спирачна течност, но спомена ми е много стар (говоря от порядъка на 10-12 години).

_________________
Нормалните хора вярват, че ако нещо не работи, значи не е направено добре. Инженерите вярват, че ако нещо не работи, просто още не е довършено.


Понеделник, 15.06.2009 г. 15:37 ч.
Профил
Ентусиаст

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч.
Мнения: 741
Местоположение: Русе
Мнение Re: Спирачки 353
Reiko написа:
Може и да си прав но до колкото си спомням този трабант беше доста добре подържан. Може да е карал със стара спирачна течност, но спомена ми е много стар (говоря от порядъка на 10-12 години).

Колега, хората ти казват 2 години, ти говориш за 12....какво да говорим повече? :shock:


Понеделник, 15.06.2009 г. 15:51 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 70 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов