Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Как да удължите живота на 2Т трабантови двигат...(архив) 
Автор Съобщение
Зеления миксер
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 23:09 ч.
Мнения: 214
Местоположение: Русе
Automobile: rennpappe
Мнение Как да удължите живота на 2Т трабантови двигат...(архив)
Това го имаше преди в началната страница мисля,че ще е от полза за разработването на старият-нов форум:
-------------------------------------------------------------------------------------

Следните съвети се отнасят за оригиналните трабантови мотори с мощност 26 к.с. в последните години на производство.

Като допълнение те засягат и моят 9-годишен интензивен шофьорски опит и около 200 000 км с приблизително 10 различни двигателя. Съветите може да не се спазват на 100%, а и всяко изключение потвърждава правилото...

1. Разбира се всички нормални неща по поддръжката: смяна на въздушен филтър, контролиране на разстоянието на свещите (0,6 мм) и клиновия ремък.

2. Препоръчвам употребата на електронно безконтактно запалване. Имам най-добър опит с него при центровка на 3мм преди ГМТ.

3. ... и сега за маслото. МНОГО, МНОГО е широкоразпространеното мнение, но нещата НЕ стоят точно по този начин. Маслата на времето не са имали мазителните свойства на сегашните такива и затова са били обозначавани за смесване 1:50 и дори 1:33.
Аз препоръчвам смес от 1:70 на висококачествено скъпо марково масло. Качеството на маслото е важно за издържливоста затова не препоръчвам масла с неясен произход. При всички положения смесване повече от 1:50 означава ТВЪРДЕ МНОГО МАСЛО!
Прекалено много масло предизвиква детонации и прави нагар по горивните камери също така и по изпускателната система. Сегментите започват да се износват и в крайна сметка се разрушават буталата и цилиндрите.
Излиза че повече масло излиза по-скъпо.

4. Аз карам само с качествено гориво. То струва малко повече от обикновеното, но аз съм удовлетворен от удължаването на живота на двигателя, по-ниския разход и съответно по-малкото количество масло.

5. Всички модели Трабант след 1986 са оборудвани с т.нар. "икономичен" карбуратор 28H1-1, който е разработен с цел да намали разхода.
По-краткия живот на двигателя е слабо доловим на късите разстояния и силно изразен при дългите преходи. Аз не препоръчвам на който и да е "икономичния" карбуратор и ако карате вашето бижу извън градския трафик, то ползвайте предходния модел карбуратор.
Проблемът на "икономичния" карбуратор е, че на дълги разстояния гориво-въздушната смес обеднява при което съм постигал разход от вида 3 литра за 100 км. Този нисък разход означава, че двигателят не се охлажда достатъчно добре и детонациите се увеличават. По-старият модел карбуратор понижава разхода си до 5/100 извънградско. "Иконимичния" карбуратор не променя цената на експоатация и скъсява живота на двигателя.

6. И последно, но не по важност, начинът на каране. Аз карам с много висока скорост (мойте приятели казват, че се съзтезавам и донякъде са прави). По този начин осигурявате достатъчно смазване на мотора и той ще ви бъде благодарен, а и е по-забавно. "


Неделя, 10.02.2008 г. 23:43 ч.
Профил WWW
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Как да удължите живота на 2Т трабантови двигат...(архив)
Твърдо против съм за частта, в която се препоръчва стария модел карбуратор. С него градско ми харчеше 10-11, сега харчи 8-9. 2 литра никак не са малко, при положение че във вървежа няма никаква разлика. На извън градско при съвсем нормално каране харчеше 6.5/100, сега със 100 харчи 7, а с 80 между 4.5 и 5. Така че ако ще жалиме мотора, нека да е с повече обороти, хубаво масло и центровка, не с безсмислено повишаване на разхода и пушека.


Неделя, 10.02.2008 г. 23:58 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение 
Ами мнението все пак е на германец дето си е надвил на харча и / или кара трабант само за удоволствие. И темата не е как да караме икономично а как да запазим двигателя. Макар ,че с правилен стил на каране двигателят си се маже добре с който и да е карбуратор и на дългите отсечки.

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Понеделник, 11.02.2008 г. 00:57 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч.
Мнения: 125
Местоположение: Казанлък
Мнение 
Ами германеца ако е прекалил с бирата може и по-големи щуротии да напише. Разход 3 на 100 ще постигне ако 60 километра пуска с угасен двигател. Карал съм и с двата карбуратора и не съм забелязал двигатела да работи по различен начин.


Понеделник, 11.02.2008 г. 01:40 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Основната разлика е в системата за празен ход. При новия модел сместа е по-бедна и така се постига много по-нисък разход и по-малко пушек. Също така на стария модел сместа в движеине е еднаква, докато на новия е малко по-бедна, но пък при газ до ламарината се включва обогатителя и вкарва повече гориво.


Понеделник, 11.02.2008 г. 15:09 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение 
theultimate написа:
Основната разлика е в системата за празен ход. При новия модел сместа е по-бедна и така се постига много по-нисък разход и по-малко пушек. Също така на стария модел сместа в движеине е еднаква, докато на новия е малко по-бедна, но пък при газ до ламарината се включва обогатителя и вкарва повече гориво.

Тъй ,че отвреме на време трябва да се ускорява , да се подава газчица. Трабантения двигател го мори монотонното ,икономично шофиране

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Понеделник, 11.02.2008 г. 17:20 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Просто тая кола е абсолютно неустойчива на идиотски изпълнения. Нито може да държи на някой старец дето иска да я кара с изпарения, нито на някой дето иска да кара със 120 и да върти на всеки светофар. Иска си нормално каране с газ до средата и хубаво изцеждане на предавките до 3000 оборота (20 на първа, 40 на втора и 60 на трета). Това ми изглежда много по-адекватно, отколкото по магистралата да опъвам смукач от време на време и други такива измислици.


Понеделник, 11.02.2008 г. 17:39 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение 
Ходих до сервиза на хускварна за ремонт на една резачка. Там продавача предупреди ,че след смесване омасленият бензин не трябва да стои повече от няколоко седмици,иначе маслото губи свойства и двигателят се съсипва. Каза го за резачките ма не виждам защо да не важи и за други двутактови.

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Понеделник, 11.02.2008 г. 18:05 ч.
Профил
Зеления миксер
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 23:09 ч.
Мнения: 214
Местоположение: Русе
Automobile: rennpappe
Мнение 
Това за първи път го чувам,според мен даже е по добре защото като престои маслото в бензина се смесва по добре. :?


Понеделник, 11.02.2008 г. 19:57 ч.
Профил WWW
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение 
Ами и аз така , чак се засрамих щото карам трабант вече бая години пък това не го бях чувал.

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Понеделник, 11.02.2008 г. 23:10 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:37 ч.
Мнения: 33
Местоположение: Габрово
Мнение 
това последното важи за щилско масло за резачки то наистина си губи свойствата след време.Приста 2т микс пък се утаява.


Вторник, 12.02.2008 г. 22:05 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
То така и така колата ако не се кара няколко седмици почва да се бъгва малко по малко. Поне веднъж в седмицата трябва да се прави едно кръгче из квартала за раздвижване. Иначе всичко умира - двигател, спирачки, карбуратор, маслото може да се утаи и т.н


Сряда, 13.02.2008 г. 14:32 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко

Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч.
Мнения: 219
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Как да удължите живота на 2Т трабантови двигат...(архив)
Фрицът, който е написал първото мнение, не е особено компетентен. Просто е чел прекалено много материали от различни /понякога и недостоверни/ източници и си е правил много ненужни експерименти и накрая мозъкът в главата му се е утаил като двутактово масло в резервоар. :mrgreen: Да не говорим пък колко двигатели е скапал, ако е вярно това, което пише.
Аз имам два Трабанта, и двата с карбуратори 28 Н 1-1 - произведени съответно през 1986 и 1987 г. Ако беше вярно това, което той твърди, колите ми отдавна да са заминали на боклука, а те дори не са го докарали до основен ремонт. Не всеки японец разбира от бойни изкуства и не всеки шваба - от Трабанти... :lol: И в Германия има лаладжии...


Сряда, 17.06.2009 г. 11:45 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Как да удължите живота на 2Т трабантови двигат...(архив)
Че е скапал 10 двигателя за 200 000 км говори достатъчно, но за старият карбуратор е прав. Новия е по-икономичен, но при продължително каране на високи обороти обеднява сместта. Имайте предвид, че в Германия карането на дълъг път по магистрали е ежедневие, а не като при нас ако някои тръгне до Пловдив се пишат коментари от рода на: вземи си резервен двигател.. а после пуска снимки все едно е стигнал Антрактида. От по-опитни от мен трабантаджий знам, че е полезно на дълъг път да се отпуска за кратко газта отвреме на време, както и да се дава полусмукач за 3-4 секунди на всеки 50 км. Според градските легенди е полезно също така да се сипва по повечко масло ако предстои дълъг път.

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Сряда, 17.06.2009 г. 13:21 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Как да удължите живота на 2Т трабантови двигат...(архив)
Аз знам че трабанта не трябва да се кара като другите коли с постоянна скорост и малко газ за икономия, а трябва отвреме на време примерно през няколко минутки да се пуска газта и пак да се дава.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Сряда, 17.06.2009 г. 14:24 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов