Как да удължите живота на 2Т трабантови двигат...(архив)
Автор |
Съобщение |
tsveto
Зеления миксер
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 23:09 ч. Мнения: 214 Местоположение: Русе
Automobile: rennpappe
|
 Как да удължите живота на 2Т трабантови двигат...(архив)
Това го имаше преди в началната страница мисля,че ще е от полза за разработването на старият-нов форум:
-------------------------------------------------------------------------------------
Следните съвети се отнасят за оригиналните трабантови мотори с мощност 26 к.с. в последните години на производство.
Като допълнение те засягат и моят 9-годишен интензивен шофьорски опит и около 200 000 км с приблизително 10 различни двигателя. Съветите може да не се спазват на 100%, а и всяко изключение потвърждава правилото...
1. Разбира се всички нормални неща по поддръжката: смяна на въздушен филтър, контролиране на разстоянието на свещите (0,6 мм) и клиновия ремък.
2. Препоръчвам употребата на електронно безконтактно запалване. Имам най-добър опит с него при центровка на 3мм преди ГМТ.
3. ... и сега за маслото. МНОГО, МНОГО е широкоразпространеното мнение, но нещата НЕ стоят точно по този начин. Маслата на времето не са имали мазителните свойства на сегашните такива и затова са били обозначавани за смесване 1:50 и дори 1:33.
Аз препоръчвам смес от 1:70 на висококачествено скъпо марково масло. Качеството на маслото е важно за издържливоста затова не препоръчвам масла с неясен произход. При всички положения смесване повече от 1:50 означава ТВЪРДЕ МНОГО МАСЛО!
Прекалено много масло предизвиква детонации и прави нагар по горивните камери също така и по изпускателната система. Сегментите започват да се износват и в крайна сметка се разрушават буталата и цилиндрите.
Излиза че повече масло излиза по-скъпо.
4. Аз карам само с качествено гориво. То струва малко повече от обикновеното, но аз съм удовлетворен от удължаването на живота на двигателя, по-ниския разход и съответно по-малкото количество масло.
5. Всички модели Трабант след 1986 са оборудвани с т.нар. "икономичен" карбуратор 28H1-1, който е разработен с цел да намали разхода.
По-краткия живот на двигателя е слабо доловим на късите разстояния и силно изразен при дългите преходи. Аз не препоръчвам на който и да е "икономичния" карбуратор и ако карате вашето бижу извън градския трафик, то ползвайте предходния модел карбуратор.
Проблемът на "икономичния" карбуратор е, че на дълги разстояния гориво-въздушната смес обеднява при което съм постигал разход от вида 3 литра за 100 км. Този нисък разход означава, че двигателят не се охлажда достатъчно добре и детонациите се увеличават. По-старият модел карбуратор понижава разхода си до 5/100 извънградско. "Иконимичния" карбуратор не променя цената на експоатация и скъсява живота на двигателя.
6. И последно, но не по важност, начинът на каране. Аз карам с много висока скорост (мойте приятели казват, че се съзтезавам и донякъде са прави). По този начин осигурявате достатъчно смазване на мотора и той ще ви бъде благодарен, а и е по-забавно. "
|
Неделя, 10.02.2008 г. 23:43 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Как да удължите живота на 2Т трабантови двигат...(архив)
Твърдо против съм за частта, в която се препоръчва стария модел карбуратор. С него градско ми харчеше 10-11, сега харчи 8-9. 2 литра никак не са малко, при положение че във вървежа няма никаква разлика. На извън градско при съвсем нормално каране харчеше 6.5/100, сега със 100 харчи 7, а с 80 между 4.5 и 5. Така че ако ще жалиме мотора, нека да е с повече обороти, хубаво масло и центровка, не с безсмислено повишаване на разхода и пушека.
|
Неделя, 10.02.2008 г. 23:58 ч. |
|
 |
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Ами мнението все пак е на германец дето си е надвил на харча и / или кара трабант само за удоволствие. И темата не е как да караме икономично а как да запазим двигателя. Макар ,че с правилен стил на каране двигателят си се маже добре с който и да е карбуратор и на дългите отсечки.
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Понеделник, 11.02.2008 г. 00:57 ч. |
|
 |
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Ами германеца ако е прекалил с бирата може и по-големи щуротии да напише. Разход 3 на 100 ще постигне ако 60 километра пуска с угасен двигател. Карал съм и с двата карбуратора и не съм забелязал двигатела да работи по различен начин.
|
Понеделник, 11.02.2008 г. 01:40 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Основната разлика е в системата за празен ход. При новия модел сместа е по-бедна и така се постига много по-нисък разход и по-малко пушек. Също така на стария модел сместа в движеине е еднаква, докато на новия е малко по-бедна, но пък при газ до ламарината се включва обогатителя и вкарва повече гориво.
|
Понеделник, 11.02.2008 г. 15:09 ч. |
|
 |
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Тъй ,че отвреме на време трябва да се ускорява , да се подава газчица. Трабантения двигател го мори монотонното ,икономично шофиране
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Понеделник, 11.02.2008 г. 17:20 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Просто тая кола е абсолютно неустойчива на идиотски изпълнения. Нито може да държи на някой старец дето иска да я кара с изпарения, нито на някой дето иска да кара със 120 и да върти на всеки светофар. Иска си нормално каране с газ до средата и хубаво изцеждане на предавките до 3000 оборота (20 на първа, 40 на втора и 60 на трета). Това ми изглежда много по-адекватно, отколкото по магистралата да опъвам смукач от време на време и други такива измислици.
|
Понеделник, 11.02.2008 г. 17:39 ч. |
|
 |
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Ходих до сервиза на хускварна за ремонт на една резачка. Там продавача предупреди ,че след смесване омасленият бензин не трябва да стои повече от няколоко седмици,иначе маслото губи свойства и двигателят се съсипва. Каза го за резачките ма не виждам защо да не важи и за други двутактови.
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Понеделник, 11.02.2008 г. 18:05 ч. |
|
 |
tsveto
Зеления миксер
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 23:09 ч. Мнения: 214 Местоположение: Русе
Automobile: rennpappe
|
Това за първи път го чувам,според мен даже е по добре защото като престои маслото в бензина се смесва по добре. 
|
Понеделник, 11.02.2008 г. 19:57 ч. |
|
 |
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Ами и аз така , чак се засрамих щото карам трабант вече бая години пък това не го бях чувал.
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Понеделник, 11.02.2008 г. 23:10 ч. |
|
 |
wartburg_mashine
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:37 ч. Мнения: 33 Местоположение: Габрово
|
това последното важи за щилско масло за резачки то наистина си губи свойствата след време.Приста 2т микс пък се утаява.
|
Вторник, 12.02.2008 г. 22:05 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
То така и така колата ако не се кара няколко седмици почва да се бъгва малко по малко. Поне веднъж в седмицата трябва да се прави едно кръгче из квартала за раздвижване. Иначе всичко умира - двигател, спирачки, карбуратор, маслото може да се утаи и т.н
|
Сряда, 13.02.2008 г. 14:32 ч. |
|
 |
chronometer
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч. Мнения: 219 Местоположение: Пловдив
|
 Re: Как да удължите живота на 2Т трабантови двигат...(архив)
Фрицът, който е написал първото мнение, не е особено компетентен. Просто е чел прекалено много материали от различни /понякога и недостоверни/ източници и си е правил много ненужни експерименти и накрая мозъкът в главата му се е утаил като двутактово масло в резервоар.  Да не говорим пък колко двигатели е скапал, ако е вярно това, което пише. Аз имам два Трабанта, и двата с карбуратори 28 Н 1-1 - произведени съответно през 1986 и 1987 г. Ако беше вярно това, което той твърди, колите ми отдавна да са заминали на боклука, а те дори не са го докарали до основен ремонт. Не всеки японец разбира от бойни изкуства и не всеки шваба - от Трабанти...  И в Германия има лаладжии...
|
Сряда, 17.06.2009 г. 11:45 ч. |
|
 |
орлича
Кандидат-фен
Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч. Мнения: 305 Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
|
 Re: Как да удължите живота на 2Т трабантови двигат...(архив)
Че е скапал 10 двигателя за 200 000 км говори достатъчно, но за старият карбуратор е прав. Новия е по-икономичен, но при продължително каране на високи обороти обеднява сместта. Имайте предвид, че в Германия карането на дълъг път по магистрали е ежедневие, а не като при нас ако някои тръгне до Пловдив се пишат коментари от рода на: вземи си резервен двигател.. а после пуска снимки все едно е стигнал Антрактида. От по-опитни от мен трабантаджий знам, че е полезно на дълъг път да се отпуска за кратко газта отвреме на време, както и да се дава полусмукач за 3-4 секунди на всеки 50 км. Според градските легенди е полезно също така да се сипва по повечко масло ако предстои дълъг път.
_________________ Шофьори от стомана карат коли от картон Klubburinn Skynsemin ræður
|
Сряда, 17.06.2009 г. 13:21 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Как да удължите живота на 2Т трабантови двигат...(архив)
Аз знам че трабанта не трябва да се кара като другите коли с постоянна скорост и малко газ за икономия, а трябва отвреме на време примерно през няколко минутки да се пуска газта и пак да се дава.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 17.06.2009 г. 14:24 ч. |
|
|