Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Шумове при двигателите на Вартбург 353
Бях пускал такава тема в стария форум, ще взема да я подновя, като идеята е всеки на базата на това което ще опиша тук да си самодиагностира двигателя поне в някакви условни граници.
- Хриплив звук, доловим основно на празен ход е ясен знак за повредени основни лагери на коляновия вал.
- Тракащ звук доловим на празен ход и при натоварвания на двигателя обикновенно показва луфтове в биелните лагери на коляновия вал.
-Остро метално дрънчене, появяващо се най-вече при отнемане на газта - това е характерното дрънчене на сегменти, нормален шум който се появява постепенно с увеличението на пробега(напр. 40-50 000 км).
- Силно дрънчене на сегменти появяващо се и при отнемане на газта и при натоварване на по високи обороти - образувани луфтове в иглените лагери на буталния болт. В този случай когато двигателя е студен се чува тракане на празен ход, със загряването на мотора тракането не се забелязва.
- Стържещ звук който най-добре се чува при прослушване на двигателя с отвертка например е признак за запечени сегменти.
- Метално чукане(звънтене) при ускорение обикновенно означава детонационно горене. То може да бъде вследствие прегряване на двигателя, нискооктаново гориво, много нагар по горивните камери или неправилно подбран момент на запалване(голямо предварение).
- Свирещ или остър стържещ звук - проблема е в лагерите на водната помпа или генератора - повредени са. Лесно се установява чрез откачането на ремъка и запалването на двигателя за няколко секунди - ако въпросния шум изчезне, значи проблема е или в генератора, или в помпата, нататък се локализира лесно.
-Скърцащ звук от двигателя обикновенно се проявява когато автомобила се е движил натоварен с голяма скорост например по магистрала, или при продължително изкачване на наклон, когато леките детонации които се получават предизвикват загряване на двигателя. Скърцането показва че буталото заяжда - при това положение двигателя се спира за няколко минути, след което няколко километра се кара на леко изтеглен смукач и вследствие на обогатената смес двигателя се охлажда и положението се нормализира. Това явление обикновенно се получава при двигатели с пробег до 50-60 000км.
-Къс, пронизителен звук съпроводен с рязко спиране на двигателя - блокирал биелен лагер. Налага се подмяна на коляновия вал.
Общо взето това са най-често срещаните шумове, надявам се съм бил полезен, ако се сетя още нещо ще дописвам.
|