Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Шумоизолация
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=75
Страница 1 от 2

Автор:  theultimate [ Четвъртък, 14.02.2008 г. 21:28 ч. ]
Заглавие:  Шумоизолация

В нашите коли такава на практика липсва, освен ватените кечета на пода (които повечето хора не се знае защо махат). Нека тук всеки, който се е занимавал с това да сподели какво е правил и какъв е ефекта.

Аз на трабанта му намазах отвътре пода, вратите, задните калници и задния капак с боди 910.Само за пода са необходими около 2 кутии по 7лв мисля че бяха. Намалява вибрациите и предпазва от ръжда. Сложих по 2 кечета едно върху друго на пода. Във вратите залепих стероопор. Под предния капак, на тавана, на частта от задните калници, която се намира в багажника и на задния капак залепих пеноизолация, покрита с алуминиево фолио. Струва 15-16лв квадрата от бриколаж. След всичко това трабанта е в пъти по-тих от преди. Дрънчи ми по-малко от баса.

Автор:  ivan [ Четвъртък, 14.02.2008 г. 22:14 ч. ]
Заглавие: 

ще моееееееее ли да кажеш колко ти е излязло всичко?

Автор:  theultimate [ Четвъртък, 14.02.2008 г. 22:53 ч. ]
Заглавие: 

Така по отделно незнам кое парче колко, но си пиша на едно място разходите по колата - Боди - 40лв, пеноизолацията 65лв. Втория слой кечета ми ги подари Shotik.

Автор:  montoya [ Събота, 16.02.2008 г. 02:28 ч. ]
Заглавие: 

Понякога шумът изморява много повече от самото каране, а и шумоизолацията се явява и един вид топлоизолация.

Автор:  theultimate [ Събота, 16.02.2008 г. 19:12 ч. ]
Заглавие: 

Мда, с изолацията ме изморява в пъти по-малко, преди за 150км бях тотално размазан. За шума е ясен въпроса - ако няма пари - кечета, ако има - пореста изолация. Какво обаче може да се направи по въпроса с тресенето и вибрациите (освен мазане с боди)?

Автор:  Turbo [ Събота, 16.02.2008 г. 19:22 ч. ]
Заглавие: 

theultimate написа:
Мда, с изолацията ме изморява в пъти по-малко, преди за 150км бях тотално размазан. За шума е ясен въпроса - ако няма пари - кечета, ако има - пореста изолация. Какво обаче може да се направи по въпроса с тресенето и вибрациите (освен мазане с боди)?


Ми може би по-меки тампони за скоростната кутия и двигателя. Откакто смених тампона на скоростната кутия на единия Вартбург толкова се тресе цялата кола че направо ми се размества огледалото за обратно виждане

Автор:  Santa [ Събота, 16.02.2008 г. 19:54 ч. ]
Заглавие: 

Скоро ще ви кажа тампони от какво (свявстно) стават на тия варели.Оригиналните не струват.Твърди са.А и в тампоните е намерил дом източногерманския гений-представялват едно парче гума,без нищо вътре.Нормалните...имат в гумата затворена една пружина.Даже има и такива,дето са регулируеми на твърдост.Т.е. тук си зависим от твърдоста на гумата.Дори руснаците навремето не са си позволили да сътворят подобно безумие,ами са си сложили пружина.Започвам да се убеждавам,че легендата,дето твърдеше,че Вартбурга и Трабанта умишлено са направени по-гадни от ладата...е вярна.

Автор:  theultimate [ Събота, 16.02.2008 г. 20:21 ч. ]
Заглавие: 

А унгарския гений е още по-напред. Техните тампони са от още по твърда гума.... Ако намериш тампони от някоя нормална кола дето да стават - веднага ги слагам.

Автор:  Santa [ Събота, 16.02.2008 г. 20:35 ч. ]
Заглавие: 

Просто са от гадна гума и инерционните сили при тресенето на мотора са по-малки от съпротивлението,което оказва гумата.

Казано по-просто...вземи си кола с по-тежък мотор и ползвай същите тампони...:))

Автор:  Turbo [ Събота, 16.02.2008 г. 21:12 ч. ]
Заглавие: 

Точно унгарски сложих аз. Пълен ад са тия тампони, тресе и бучи 3 пъти повече от преди. Преди да сложа този тампон един майстор ми беше сложил оригинален, но много стар тампон колкото да изкарам докато си купя нов. Още съжалявам че не си останах с него докато съвсем се скапе. Нищо общо нямаше с унгарския.

Автор:  kiro [ Неделя, 17.02.2008 г. 09:53 ч. ]
Заглавие: 

Още като го купих,предио много мнго години,се заех да намаля шума в Траби.На тавана залепих дунапрен (в соц. времето друго немаше), а върху дунапрена един материал дето го лепяха по стените.Имаше невероятен ефект.Също налепих по-дебел дунапрен кем педалите ,отпред.Това на тавана още не се е разлепило.

Автор:  филип3 [ Петък, 29.02.2008 г. 23:08 ч. ]
Заглавие: 

В Русе има професионален сервиз за тапицерии на коли(има сертификат на Порше за качество).
Слага таванни тапицерии като на Wartburg и Lada,но са нужни специални телчета за захващане.
Цена 100лв.

Автор:  ivanski [ Понеделник, 17.03.2008 г. 11:03 ч. ]
Заглавие: 

Абе хора корка ,като шумоизолация ще действа ли.

Защото онзи ден в бриколажа видях едно пликче с 20 парчета дебели около 5 мм квадратни 30 см страната.
И ми привлякоха очите .Мисля да ги налепя по ламаринената стена зад таблото от вътрешна страна .
Какво ще кажете ?

Автор:  Nasakoto [ Понеделник, 17.03.2008 г. 11:29 ч. ]
Заглавие: 

Не пречи да опиташ,

А за тампоните - на Мерцедесите тампоните на двигателя (или поне единия тампон) имат вградено амортисьорче. Цената не я знам, ама мога да питам.

Автор:  Gosho [ Понеделник, 17.03.2008 г. 12:05 ч. ]
Заглавие: 

Корка е добър шумоизолатор , да . Често срещано явление е вътрешната изолация на апартамент с корк. Много звукозаписни сдудия също са с коркова изолация , там обаче се цели и по добро разпределение на звука .
Корка намалява звука с 18 db при 3 mm дебелина , но за да постигнеш това трябва да облепиш доста голям процент от колата.
Човешкото ухо не усеща право пропорционално и намаление на звука с 10 децибела ще се усетят като намаление наполовина.
Така че действай смело :mrgreen:

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/