Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Шумове при двигателите на Вартбург 353 
Автор Съобщение
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Шумове при двигателите на Вартбург 353
Бях пускал такава тема в стария форум, ще взема да я подновя, като идеята е всеки на базата на това което ще опиша тук да си самодиагностира двигателя поне в някакви условни граници.

- Хриплив звук, доловим основно на празен ход е ясен знак за повредени основни лагери на коляновия вал.

- Тракащ звук доловим на празен ход и при натоварвания на двигателя обикновенно показва луфтове в биелните лагери на коляновия вал.

-Остро метално дрънчене, появяващо се най-вече при отнемане на газта - това е характерното дрънчене на сегменти, нормален шум който се появява постепенно с увеличението на пробега(напр. 40-50 000 км).

- Силно дрънчене на сегменти появяващо се и при отнемане на газта и при натоварване на по високи обороти - образувани луфтове в иглените лагери на буталния болт. В този случай когато двигателя е студен се чува тракане на празен ход, със загряването на мотора тракането не се забелязва.

- Стържещ звук който най-добре се чува при прослушване на двигателя с отвертка например е признак за запечени сегменти.

- Метално чукане(звънтене) при ускорение обикновенно означава детонационно горене. То може да бъде вследствие прегряване на двигателя, нискооктаново гориво, много нагар по горивните камери или неправилно подбран момент на запалване(голямо предварение).

- Свирещ или остър стържещ звук - проблема е в лагерите на водната помпа или генератора - повредени са. Лесно се установява чрез откачането на ремъка и запалването на двигателя за няколко секунди - ако въпросния шум изчезне, значи проблема е или в генератора, или в помпата, нататък се локализира лесно.

-Скърцащ звук от двигателя обикновенно се проявява когато автомобила се е движил натоварен с голяма скорост например по магистрала, или при продължително изкачване на наклон, когато леките детонации които се получават предизвикват загряване на двигателя. Скърцането показва че буталото заяжда - при това положение двигателя се спира за няколко минути, след което няколко километра се кара на леко изтеглен смукач и вследствие на обогатената смес двигателя се охлажда и положението се нормализира.
Това явление обикновенно се получава при двигатели с пробег до 50-60 000км.

-Къс, пронизителен звук съпроводен с рязко спиране на двигателя - блокирал биелен лагер. Налага се подмяна на коляновия вал.

Общо взето това са най-често срещаните шумове, надявам се съм бил полезен, ако се сетя още нещо ще дописвам.


Събота, 20.09.2008 г. 01:59 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов