Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
правилен стил на каране http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=1405 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | fraxinus [ Неделя, 04.01.2009 г. 23:02 ч. ] |
Заглавие: | правилен стил на каране |
Такава тема има в във форумите на други марки а общо взето и при мерцедес и при дачия принципите са сходни. При нас обаче не са. Много от новите собственици на двутактови имат проблеми защото не знаят тънкостите в управление на двутактов автомобил. Младите шофьори взели книжка а и опитни но карали други коли трудно се приучават към трабантаджийски чалъми./Това важи и обратно за дърти трабантаджии качили се на мощни коли/ За това нека всеки напише каквото се сети като съвет за безопасно, конфортно и безаварийно шофиране на двутактови /и не само/коли ето какво се сещам 1Загряване на място -при четиритактовите е желателно мотора да загрее на празен ход. При нас обаче не. Дори обратното тръгва се на студено.Разбира се без ексцесии в първите метри. Това е добре и зле. Добре е защото не чакаш нервно докато жена ти припира че закъснявате ,зле е защото не можеш да си припалиш колата и да си гледаш друга работа докато вътре стане приятно топло. 2. спускане на наклони. Еми Трабанта не е кола за стръмни спускания и това си е. В курсовете за водачи пише че наклона се спуска на предавката с която се качва ,но в никакъв случай на свободна. Не и при двутактовите. Тук се спуска на свободна. За спиране разчитаме само на спирачките. Които ако не знаете са барабанни .Тоест не можем да забавяме с двигател щот затяга а спирачките загряват много бързо.Изходът е спиране на тласъци -по добре е спирачката да е отпусната и от време на време да се натиска като колата се забави значително и после пак да се отпусне .Ако спускате с леко триещи се накладки постоянно ще усетите неприятен аромат на гума. За безопасност е добре тези тласъци да не се правят в завой даже не и точно преди него за да има време за реакция ако педала потъне напр. Ако спускането е много продължително ,да кажем слизате от Мальовица не е лошо да направите почивка по пътя и да видите колко са загрели джантите.Така ще разберете най добре ако някое колело спира по слабо. 3 Обороти. Ниските обороти не се препоръчвати и за четиритактовите. За двутактовите обаче са направо смърт с кисело зеле. Карайте с добро изцеждане на всяка предавка. Най добрият начин да разберете на коя е да гледате поведението на колата. Табанта с 40 на трета реагира пъргаво на газта. Ама с 20 не. Ако е равно или надолнище може да включите 3та след 30, ако е баир-на 40.Ако караш по равното с постоянно темпо германците препоръчват между 50 -60 да се кара на 4та. Разбира се ако искате ускорение връщате на 3та.Пък най добе си вдигайте 60 на трета си щадете двигателя 4 битува мит сред старите трабантаджии че скорости над 80 са много вредни за двигателя. Само че не е така. Вдигайте от време на време 100 да си продухате кюнците. Според ме така е по добре от колкото да вдигате 50-60 на втора. 5 не слагайте еп 90 в кутията нищо че по книга пише така |
Автор: | theultimate [ Неделя, 04.01.2009 г. 23:25 ч. ] |
Заглавие: | Re: правилен стил на каране |
Напълно съм съгласен с казаното от колегата. Ето какво научих аз: 1. Студен двигател се пали без газ с опънат смукач. Като запали плавно се прибира смукача и да подава малко газ за да вдигне обороти, тъй като в началото празния ход не стабилен. Загрял двигател се пали само с въртене без газ и смукач. Трябва да пали почти с клик. И в двата случая се седи на място 10-15 секунди и се тръгва. 2. За разлика от четиритактовите автомобили това си е мотоциклетен двигател. Дори по надолнище иска обороти. Оптимално се превключва на 20-40-60. Оптималната скорост за дълъг път е около 80км/ч. По-надолу няма мощност, а по-нагоре бучи и харчи повече. На дълъг път отвреме на време трябва да се пуска газта за малко и пак да се ускорява за да се смазва мотора по-добре. При продължителен престой на светофар на около 30-40 секунди трябва да се подава малко газ. Също така от време на време примерно 1 седмично ако има възможност е хубаво да се вдига 100 за няколко минути за да се чистят гърнетата от нагар. 3. При намаляване задължително се натиска съединител или се изключва от скорост. При спускане по дълго надолнище ако не караме на фарове и не използваме парно се гаси двигателя, тъй като това няма никакто отношение с кормилото и спирачките, а пести гориво и е тихо. Задържането на скорост унищожава двутактовия двигател и е допустимо само за много кратко на градско. При спиране също се натиска съеднителя. Спира се на тласъци за да не прегреят спирачките. Особено при спускане трябва да се внимава. 4. Разхода на градско не се влияе особено от стила на каране. Разбира се рацерското каране вдига разхода. Но дали ще се влачиш или ще настъпваш до средата е все тая. За това карайте както чуствате че колата върви 5. Темата е за карането, но ето и няколко съвета за подръжката. Най-важно е да карате с хубаво масло. Едно истинско полусинтетично масло почти не пуши, колата работи по-добре и не прави нагар. По-скъпо е, но по-рядко ще правите ремонти. Сипва се по 20 грама на литър. Повече масло само съсъпва двигателя заради нагара. Главите на двигателя и цилиндрите трябва да са притегнати, иначе двигателя се омаслява и прегрява. Унгарския ремък незабавно трябва да се подмени с марков назъбен, тъй като ако се скъса оставате на пътя. Редоно трябва да се проверява дали е достатъчно стегнат. Важно е и поне 1 годишно да се прави професионална центровка с уред. Това е определящо за мощността и работата на двутактовия двигател - малко отклонение и колата вече не върви добре. |
Автор: | fraxinus [ Неделя, 04.01.2009 г. 23:48 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: правилен стил на каране | |||||||||
Така е ще се изненадате колко приятна е тишината само гледайте да не си заключите волана ако сте с по новите трабанти |
Автор: | trabant maniac [ Вторник, 06.01.2009 г. 20:40 ч. ] |
Заглавие: | Re: правилен стил на каране |
Колеги ето и моите впечатления.За маслото трябва да се слага по 20 грама на литър.Аз го карам с маннол и с него върви много добре не шуми и не пуши много.Забелязал сам че с повече бензин върви по-добре и за това когато пълня слагам 12 литра и така използвам деленията на шишето става с 10 грама повече но не вреди.За паленето го паля на издърпан смукач и съм забелязал че на къси разтояния като го загрея после пали без смукач.За спирането трябва да се спира на тласъци и да се избягват резките спирания по възможност. |
Автор: | theultimate [ Вторник, 06.01.2009 г. 20:52 ч. ] |
Заглавие: | Re: правилен стил на каране |
За полусинтетика и аз сипвам по 18 грама - 200 грама масло на 12 литра бензин. Няма никакъв проблем, даже пуши по-малко. Така съм минал почти 15 000км. Но ако се слага евтино минерално масло твърдо по 20 грама. |
Автор: | Torsi [ Вторник, 06.01.2009 г. 22:22 ч. ] |
Заглавие: | Re: правилен стил на каране |
Аз с Рапсола сипвах по 14 грама на литър и бягаше много...Когато сипех по 20 и повече грама, започваше да звучи по глухо и някак си схванато работеше.. А иначе траби се пали само на смукач когато е студен,а ако е малко загрят не докосвам смукача че така се дави, че ми трябват после 15 мин. да го запаля..Поне при моя гледам че се дави от най-малкото нещо...И после много време трябва да се отпуши...... Забелязал съм че най-малко харчи при мног омалко бензин- 2-3 литра..Сякаш налягането е най-малко и става супер икономичен...Ама ако дам газ докрай и прекъсва... |
Автор: | fraxinus [ Сряда, 07.01.2009 г. 10:06 ч. ] |
Заглавие: | Re: правилен стил на каране |
Да бе как ги давите тея трабанти моя до сега не съм го давил/освен когато беше с пробит поплавък/ зорлем да дърпам смукач и да давам газ може да угасне но пак пали като го върна. |
Автор: | theultimate [ Сряда, 07.01.2009 г. 11:19 ч. ] |
Заглавие: | Re: правилен стил на каране |
Охо....дави се и още как. Сега като го карам по-рядко и съм затъпял на тема смукач два пъти така го обърках, че заприличах на шофьор на лада зимата - въртии.... |
Автор: | филип3 [ Сряда, 07.01.2009 г. 23:21 ч. ] |
Заглавие: | Re: правилен стил на каране |
Който не кара кола, бързо забравя |
Автор: | theultimate [ Четвъртък, 08.01.2009 г. 00:02 ч. ] |
Заглавие: | Re: правилен стил на каране |
Не съм съгласен с това за трудното подържане на обороти. Като цяло зимния период, когато се кара на фарове, трябва да се увеличат оборотите на празен ход, така че да са същите на фарове. Никога не съм имал проблеми с празния ход дори при -15. Относно затъването - аз си носех една сгъваема войнишка лопатка. В София горе-долу е изчистено и я ползвах при паркиране - карам докато може и после изривам снега пред колелата. |
Автор: | ivanski [ Четвъртък, 08.01.2009 г. 11:36 ч. ] |
Заглавие: | Re: правилен стил на каране |
Освен това, което казаха колегите ще добавя нещо дребно. На капачката на резервоара има една дупчица, която трябва винаги да е отпушена ! Запуше ли се, става вакуум и бензина спира да тече, тъй като системата е на самотек . |
Автор: | fokke [ Четвъртък, 18.06.2009 г. 10:10 ч. ] |
Заглавие: | Re: правилен стил на каране |
Много ме заинтригуваха мненията за спускане по наклон на свободна скорост .Обикновено сьветите за 4 -тактовите автомобили е точно обратното ,да се намалява скоростта преди светофар(спиране) или пускане по наклон да е на скорост придружено сьс спирачка , тук обаче се оказва обратното ......Каква е причината да се тормози двигатела на Траби при намаляване на скорост ? ПС: Вчера взех от приятел Трабант 601 ,стоял 3 години без да мрьдне пред блока му ,Гресирах го ,налях бензин ,сложихме акумулатор и брьммммм ,запали ! Карал сьм трабант преди повече от 10 години и навиците ми са забравени ,но ми направи впечатление поради блокирали спирачки ( спира сьс силно натискане на педала ) намалявах на скорост и колата се дьржеше нормално ,тоест нямаше проблем с намаляването на скоростта ... |
Автор: | ivanski [ Четвъртък, 18.06.2009 г. 13:28 ч. ] |
Заглавие: | Re: правилен стил на каране |
То че няма проблеми със спиране няма, но така скапваш двигателя чиито бутала въртят на сухо в тоя момент. Освен това така скапваш и съединителя . |
Автор: | theultimate [ Четвъртък, 18.06.2009 г. 18:05 ч. ] |
Заглавие: | Re: правилен стил на каране |
Причината е следната: Един 4т двигател има винаги масло в картера. Смазването няма никакво отношение към това как караш и колко газ даваш - двигатела винаги е добре облят в масло. Двутактовия двигател получава маслото с бензина - сместа минава покрай лагерите на коляновия вал и буталата, маслото полепва по тях и ги смазва. И какво става в крайна сметка - караме нормално, даваме нормално газ - двигателя се смазва. Даваме газ до ламарината - гори яко бензин, но с това и яко масло -> много добро смазване. При спускане има 3 варианта: Спускаме на свободна - двигателя получава малко масълце от бензина за празен ход - подобно на градското от време на време трябва да се изфорсирва Гасиме двигателя и спускаме на свободна - изобщо не се върти - това е оптималния вариант. Спускаме на скорост - не даваме газ, двигателя се върти при това на високи оброти, а не влиза никакъв бензин и НИКАКВО МАСЛО. Това износва ужасно много двигателя. |
Автор: | wartburg_fen [ Понеделник, 07.09.2009 г. 18:46 ч. ] |
Заглавие: | Re: правилен стил на каране |
не съм много съгласен че не влиза никакво, все пак нали като отпуснеш съединителя си работи на празен ход, значи сместа която влиза е колкото за празния ход, което естествено си е вредно за двутактовия двигател |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |