Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Проблем с духането на парното
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3394
Страница 1 от 2

Автор:  svepldi [ Събота, 18.12.2010 г. 02:18 ч. ]
Заглавие:  Проблем с духането на парното

Здравейте колеги,

Малко въпросче за парното на моята 1,3 кочинка ;) Та, парно има, определено, но духа много слабо, ако карам с 70-80км/ч става сауна, но градско абсурд, едва подухва, а иначе се усеща топло като си слойиш ръката на духалките. Въпроса ми е: как да го оправя за да духа силно и без да карам бързо? :)

Автор:  N.S. [ Неделя, 19.12.2010 г. 15:38 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем с духането на парното

Макар да не съм сигурен дали това ще помогне, провери си термостата.

Автор:  svepldi [ Неделя, 19.12.2010 г. 16:35 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем с духането на парното

N.S. написа:
Макар да не съм сигурен дали това ще помогне, провери си термостата.


Термостата го смених януари тази година и пак казвам, топло има, просто духа слабо като не се движи колата :)

Автор:  muzikanta [ Неделя, 19.12.2010 г. 16:49 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем с духането на парното

Колега ако мога да бъда полезен - може да си монтираш ето такива от Лада на предния капак и няма да имаш проблеми в града - дори няма да ти трябва да пускаш вентилатора да духа, но незнам при това положение как ще е извън града.
Аз лично нямам такива монтирани, но в града съм си пуснал вентилатора на парното да духа на 2ра степен.

Прикачени файлове:
112451_174228_big.jpg
112451_174228_big.jpg [ 4.96 KiB | Прегледано 19730 пъти ]

Автор:  svepldi [ Понеделник, 20.12.2010 г. 04:43 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем с духането на парното

doctorZizi написа:
с 1,3 не съм се занимавал, но по аналогия с 353. Имаш клапи- провери ги как са настроени, провери дали ти работи и на двете степени вентилатора, как е обезвъздушено радиаторчето на парното.


Вентилатора работи и на двете степени, въпреки че на първа никога не го пускам, прекалено слабо е :) Радиатора е обезвъздушен, къде се намират тези клапи? Тях не съм ги проверявал.

Автор:  koce [ Понеделник, 20.12.2010 г. 11:54 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем с духането на парното

В средата на таблото има 3 плъзгача. Горният на дясно отваря клапата за предното стъкло. Долният на дясно отваря клапата за духане надолу покрай скоростния лост и назад. Средният на дясно отваря кранчето на радияторчето на парното. Аз съм с капачета на предния капак и не включвам моторчето на парно и духа от капака през радияторчето. Пусни моторчето на бързи и отваряй клапите да видиш дали духа на предния прозорец или не. Също и надолу.

Автор:  N.S. [ Понеделник, 20.12.2010 г. 13:47 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем с духането на парното

Клапите няма как да са причина за проблема на колегата по моето скромно мнение. Евентуално наистина може, двете духалки насочени към седалките да духат по-силно ако спре въздуха към стъклата и пода, но това не оправдава слабия прилив на въздух на ниските скорости и силния на високи.

Автор:  svepldi [ Понеделник, 20.12.2010 г. 20:41 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем с духането на парното

N.S. написа:
Клапите няма как да са причина за проблема на колегата по моето скромно мнение. Евентуално наистина може, двете духалки насочени към седалките да духат по-силно ако спре въздуха към стъклата и пода, но това не оправдава слабия прилив на въздух на ниските скорости и силния на високи.


Именно :) Иначе клапите си работят така както обяснявате :) Просто прилива на въздух в купето докато е на място е много слаб, не знам това дали не е заводски така, но не ми се вярва немеца да направи кола със слабо парно...

Автор:  ChakaZulu [ Петък, 24.12.2010 г. 15:48 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем с духането на парното

Добре, понеже преценката е до някъде субективна, някога било ли е по-добро парното?

Автор:  svepldi [ Петък, 24.12.2010 г. 22:30 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем с духането на парното

ChakaZulu написа:
Добре, понеже преценката е до някъде субективна, някога било ли е по-добро парното?


Е аз я карам тази кола от 1 година, от къде да знам как е било преди 10 години например, когато е била уж по-нова колата :shock: Хайде весело изкарване на празниците!

Автор:  ChakaZulu [ Петък, 24.12.2010 г. 23:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем с духането на парното

Колко ти е продължително градското, километри/време?

Автор:  N.S. [ Петък, 24.12.2010 г. 23:43 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем с духането на парното

Ако предусещам правилно накъде бие колегата, то отново тръгваме към температурата на идващия въздух, а не това е същността на поставения проблем. Ако пък греша, моля да бъда извинен за неадекватната намеса. Весели празници.

Автор:  ChakaZulu [ Събота, 25.12.2010 г. 00:17 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем с духането на парното

Ако проблемът не е в температурата и вентилаторът си работи, то приемаме, че парното е такова. Говорете в градуси, това топло/студено е една детска игра, затова и казах, че е субективно. При мен при извъградско си става 30 градуса. Но по принцип, парното в градски условия не работи така добре като при извънградско и при 2те 1.3, които съм карал.
Друго, което се сещам е да се губи от топлината заради разпадната изолация на радиаторчето + слаб поток на въздуха. Или частично запушен радиатор, може да се извади вентилатора и да се провери дали температурата по него е равномерна.
Може да се направи проба, минути градско каране при еднаква температура отвън = съответната температура в купето.

Автор:  svepldi [ Събота, 25.12.2010 г. 12:36 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем с духането на парното

ChakaZulu написа:
Ако проблемът не е в температурата и вентилаторът си работи, то приемаме, че парното е такова. Говорете в градуси, това топло/студено е една детска игра, затова и казах, че е субективно. При мен при извъградско си става 30 градуса. Но по принцип, парното в градски условия не работи така добре като при извънградско и при 2те 1.3, които съм карал.
Друго, което се сещам е да се губи от топлината заради разпадната изолация на радиаторчето + слаб поток на въздуха. Или частично запушен радиатор, може да се извади вентилатора и да се провери дали температурата по него е равномерна.
Може да се направи проба, минути градско каране при еднаква температура отвън = съответната температура в купето.


Градско я карам сътрин и вечер като ходя на работа, между 20 и 45 минути зависи от задръстванията. Когато навън е между -5 и 0 градуса вътре става около 15 градуса максимум, като километри е около 10-12км. На дълго и при мен е достигала до 30 градуса, направо по къс ръкав се кара и то при люта зима. Факт е, че когато изфорсирам колата духа по-топло, но това е при всяка кола. изолация на радиаторчето изобщо не виждам да има. Това което има е радиатор обвит с пластмасова кутия, върху която е сложен вентилатора и решетката му. Друга изолация няма. Мислил съм да изолирам тръбите и тази кутия с минерална вата за да задържа топлото повече време, тъй като кори под предницата нямам и всичко изстива много бързо. Но това пак не оправя проблема със силата на въздушният поток. Мисля да сложа по-мощен мотор на перката, но нито знам какъв, нито от къде да го купя, нито дали няма да ми изгърми инсталацията :) Та това е от мен, ако някой има някакви предложения да казва :) Весела Коледа между другото!

Автор:  ChakaZulu [ Събота, 25.12.2010 г. 20:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Проблем с духането на парното

При мен ситуацията с градусите е сходна, само с тази разлика, че 45 минути не съм карал на ведннъж градско.
Относно изолацията, виж на графиката, която колегата koce е поставил 47 и 48.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/