Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
полуоски 1.3 http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=300 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | goro-varna [ Вторник, 18.03.2008 г. 23:26 ч. ] |
Заглавие: | полуоски 1.3 |
някой знае ли , как варвят полуоските 2-употреба по магазините в софия и дали изобщо ги има, за нови не говоря защото сигурно ще са страшна цифра ![]() |
Автор: | Atanas [ Сряда, 19.03.2008 г. 00:28 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: полуоски 1.3 | |||||||||
|
Автор: | goro-varna [ Сряда, 19.03.2008 г. 00:36 ч. ] |
Заглавие: | |
да но често при обратен завой и пълно свиване и подаване на рязко газ се чупи ябълката която е между тях, поне при 2т варел е така но с бащата сме чупили доста така. Значи днес съм направил добра сделка 2те полуоски ги взех за 40 лв от моргата, що годе биват. и едно стартерче за 25лв |
Автор: | Atanas [ Сряда, 19.03.2008 г. 00:55 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | ||||||||||
![]() |
Автор: | Santa [ Сряда, 19.03.2008 г. 02:05 ч. ] |
Заглавие: | |
Каквато ще магия да му правиш,няма да избегнеш тая слабост на полуоските.Конструктивна недомислица е.Въпрос на технология.За съжаление комунистическият гений е стигнал само до там.Това,което ще видиш,като свалиш маншоните на една полуоска,са две скачени карданни съединения.Те са абсолютно същите,каквито ги е измислил през 1545г. италианският математик Джироламо Кардано.Той е обосновал математически работата на въртящия се ставен механизъм.Няколко години след това тези съединения навлизат масово-първо в корабоплаването,няколко столетия след това Джеймс Уат ги използва успешно в парната машина... Пиша всичко това,за да усетиш за колко мухлясала технология става въпрос.В 1545-та са минали има-няма 50 години от откриването на Америка.Е...колкото и гениално проста,този вид предавка има един основен недостатък-асинхронна е.Това предизвиква пулсации в предавания въртящ момент.Проблем няма докато се взимат леки завойчета-около 15-20 градуса.От тамнагоре обаче пулсациите на въртящия момент надвишават рязко тези от двигателя и полуоската се увива като шпек салам. През някоя си там година някой се е сетил,че ако се съединят две такива карданни предавки,ще се преодолее асинхронноста и предавката ще се превърне в синхронна.Забравил съм как се оформяше това като геометричен чертеж...помня,че се чертаеха някакви ъглополовящи...ако ти е интересно,ще го изровя.Изглежда просто...а всъщност са били нужни стотици години за да бъде открито. С нарастването на мощноста и оборотите на двигателите и особено с масовото навлизане на предното предаване,технологията се е оказала неефективна.За какъв дявол ти е да накачаш поредица асинхронни кардани,като може да сложиш един синхронен.Е...не така е мислил източногерманския инДЖЕнер.Той си е слагал каквото има.Тук ЗИЗИ трябва да извади дебелите книги и да каже кога са започнали да слагат на варела тоя вид карета...Почти съм сигурен,че ще се пренесем бая назад във времето....някъде през 50-те.Много преди това други хора са измислили съединения,които не само са синхронни,ами и могат да предават много сериозни въртящи моменти на ъгли от порядъка на 40 градуса.Нещо,за което германският конструктор е останал глух и сляп.Не е нормално така да се къса каре.За да се случва това,значи в него има нещо недоизпипано,нещо недосметнато. |
Автор: | goro-varna [ Сряда, 19.03.2008 г. 20:55 ч. ] |
Заглавие: | |
e Санта , доста си в час с нещата. а чувал ли си някой да е приспособявал от друга кола, защото мен ми се вижда невъзможно, освен ако се сменят главините , а може би и цялата предница коетоо ще се окаже безмислено за един варел. |
Автор: | Santa [ Сряда, 19.03.2008 г. 21:25 ч. ] |
Заглавие: | |
В стария форум бях пуснал един списък с каталожни номера на части. Докато го съставях излезна доста информация за ходовата част.Ползвали са някакъв VW от преди войната,произвеждан с лед това в Бразилия.Изобщо Вартбурга е невероятна сбирщина...Плочката на запалването на двутактовия модел се оказа от някакъв V6 Форд. Така,че...нищо чудно ако стават чаркалаци и от други коли. |
Автор: | goro-varna [ Сряда, 19.03.2008 г. 22:19 ч. ] |
Заглавие: | |
да спомням си, даже за баркас беше писъл че нещо ставаше за ауди А2.а на баркаса полуоските същите ли са като на 1.3 |
Автор: | Santa [ Сряда, 19.03.2008 г. 23:10 ч. ] |
Заглавие: | |
Няма особена логика да са различни,поне що се отнася до карето. |
Автор: | Atanas [ Четвъртък, 20.03.2008 г. 00:10 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | ||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
Автор: | Santa [ Четвъртък, 20.03.2008 г. 00:38 ч. ] |
Заглавие: | |
Не е въпроса в марката.Проблемът е в един обществен строй,дето е заковал развитието на половината човечество за има-няма 50 години. Оказва се,че не само оръжейната промишленост,самолетостроенето и космическите програми се нуждаят от политика по внедряване на иновации.И други области имат нужда от това. Карданната предавка на Рзеппа е измислена през 20-те година.Американците са я ползвали в джиповете Вранглер,с които са избутали половината война в европа.И няма описани случаи тия джипове да са късали полуоски на кило.При това са карани не просто от хора без опит,ами от тотални идиоти.На война леките превозни средства са консуматив,заедно с возещите се в тях.Как го виждаш оня шофьор на военен джип,попаднал под вражески обстрел или превозващ ранени,да потегля с малко газ в завоя и с ненавит до дупка волан...???И пак са издържали.Защото в тях е вложена по-модерна технология. Така,че...въпросът не е до Вартбурга и недомислията в него.Те се простират в целия соцлагер.Навсякъде едни и същи глупости. |
Автор: | goro-varna [ Четвъртък, 20.03.2008 г. 01:17 ч. ] |
Заглавие: | |
интересно защо источногеманците взимат от vw двигател за 1.3 а не подобряват нищо друго. може би по време на студената война политиката е била да се копира , открадне и да се направи нещо си, за съжеление остаряло технологично и в повечето случаи да не се доизпипа. аз незнам руснаците да са направили кола дето да са я измисли ли те. |
Автор: | Santa [ Четвъртък, 20.03.2008 г. 01:33 ч. ] |
Заглавие: | |
Вероятон защото като правиш нещо,трябва да знаеш какво искаш да направиш.През 1990-та надали и самите германци са знаели накъде ще тръгне света и колко скоро цялото соц производство ще се окаже излишно. Колкото до политиката...то и сега е така...едно и също нещо се произежда под 5 имена от 5 различни фирми.Разликата с онова време е,че никой не държи кола в производство 30 години без промени.Твърди се,че развитието на германската индустрия е спирано много от руснаците.По обясними причини.Това може и да е вярно,но не съвсем.Справка-направеното от самите руснаци.И те са правили същите неставащи за нищо дараци.Цялата гражанска област е пълна трагедия.За сметка на това имат прекрасни камиони,тежка техника...И до ден днешен КаМАЗ и ЗИЛ си конкурират западните фирми.Доста успешно.Ама...я виж Лада на какво дередже е...преди 2 години беше на ръба на фалита,сега Рено купиха 1/4 от акциите им. Цялата тая работа е въпрос на мислене,на приоритети...В промишленоста е лесно да откраднеш.Доказано е обаче,че това не ти решава проблемите и другия месец пак си на опашката. |
Автор: | theultimate [ Четвъртък, 20.03.2008 г. 09:14 ч. ] |
Заглавие: | |
Зил конкурира днешните камиони? И кое конкурира като още от завода на 0км разхода му е 50 на 100, като се издуха вече клони към 100 на 100. Няма друг камион с толкова ниско КПД - само руснаците са такива идиоти да направят бензинов камион с огромен мотор и да го произвеждат с години. |
Автор: | fraxinus [ Четвъртък, 20.03.2008 г. 09:25 ч. ] |
Заглавие: | |
Eдинственото с което могат да конкурират е цената - не може кола с повишена проходимост каквато е Нива да струва по малко от най-скапаната нискобюджетна количка. Но който смята да печели пари от тази техника я е оставил отдавна. Комбайн Нива е шампион по пилеене на зърно-30%. Старите руски камиони остават единствено в дърводобива и не само заради проходимостта си а основно заради евтините резервни части и късия маршрут /от гората до село/ Там търкалят още праги ,зилове ,виатнамки. Дори в превоза на инертни материали камазите се заместват от западна техника |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |