Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

полуоски 1.3
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=300
Страница 1 от 2

Автор:  goro-varna [ Вторник, 18.03.2008 г. 23:26 ч. ]
Заглавие:  полуоски 1.3

някой знае ли , как варвят полуоските 2-употреба по магазините в софия и дали изобщо ги има, за нови не говоря защото сигурно ще са страшна цифра :shock:

Автор:  Atanas [ Сряда, 19.03.2008 г. 00:28 ч. ]
Заглавие:  Re: полуоски 1.3

goro-varna написа:
някой знае ли , как варвят полуоските 2-употреба по магазините в софия и дали изобщо ги има, за нови не говоря защото сигурно ще са страшна цифра :shock:
За какво ти е цяла полуоска.Трипалцовото каре е 40лв. а каретата от към главината стават и от двутактовия.Рециклирана полуоска 180лв.като зада я вземеш трябва да им дадеш твоята измама пълна.

Автор:  goro-varna [ Сряда, 19.03.2008 г. 00:36 ч. ]
Заглавие: 

да но често при обратен завой и пълно свиване и подаване на рязко газ се чупи ябълката която е между тях, поне при 2т варел е така но с бащата сме чупили доста така. Значи днес съм направил добра сделка 2те полуоски ги взех за 40 лв от моргата, що годе биват. и едно стартерче за 25лв

Автор:  Atanas [ Сряда, 19.03.2008 г. 00:55 ч. ]
Заглавие: 

goro-varna написа:
да но често при обратен завой и пълно свиване и подаване на рязко газ се чупи ябълката която е между тях, поне при 2т варел е така но с бащата сме чупили доста така. Значи днес съм направил добра сделка 2те полуоски ги взех за 40 лв от моргата, що годе биват. и едно стартерче за 25лв
Да , ябълката се изкривява и полуоската губи осова лимейност доста потроших и аз :D А този начин на потегляне който описваш е смърт за полуоските . При 1.3-то най-уязвима е късата п-ка

Автор:  Santa [ Сряда, 19.03.2008 г. 02:05 ч. ]
Заглавие: 

Каквато ще магия да му правиш,няма да избегнеш тая слабост на полуоските.Конструктивна недомислица е.Въпрос на технология.За съжаление комунистическият гений е стигнал само до там.Това,което ще видиш,като свалиш маншоните на една полуоска,са две скачени карданни съединения.Те са абсолютно същите,каквито ги е измислил през 1545г. италианският математик Джироламо Кардано.Той е обосновал математически работата на въртящия се ставен механизъм.Няколко години след това тези съединения навлизат масово-първо в корабоплаването,няколко столетия след това Джеймс Уат ги използва успешно в парната машина...
Пиша всичко това,за да усетиш за колко мухлясала технология става въпрос.В 1545-та са минали има-няма 50 години от откриването на Америка.Е...колкото и гениално проста,този вид предавка има един основен недостатък-асинхронна е.Това предизвиква пулсации в предавания въртящ момент.Проблем няма докато се взимат леки завойчета-около 15-20 градуса.От тамнагоре обаче пулсациите на въртящия момент надвишават рязко тези от двигателя и полуоската се увива като шпек салам.
През някоя си там година някой се е сетил,че ако се съединят две такива карданни предавки,ще се преодолее асинхронноста и предавката ще се превърне в синхронна.Забравил съм как се оформяше това като геометричен чертеж...помня,че се чертаеха някакви ъглополовящи...ако ти е интересно,ще го изровя.Изглежда просто...а всъщност са били нужни стотици години за да бъде открито.
С нарастването на мощноста и оборотите на двигателите и особено с масовото навлизане на предното предаване,технологията се е оказала неефективна.За какъв дявол ти е да накачаш поредица асинхронни кардани,като може да сложиш един синхронен.Е...не така е мислил източногерманския инДЖЕнер.Той си е слагал каквото има.Тук ЗИЗИ трябва да извади дебелите книги и да каже кога са започнали да слагат на варела тоя вид карета...Почти съм сигурен,че ще се пренесем бая назад във времето....някъде през 50-те.Много преди това други хора са измислили съединения,които не само са синхронни,ами и могат да предават много сериозни въртящи моменти на ъгли от порядъка на 40 градуса.Нещо,за което германският конструктор е останал глух и сляп.Не е нормално така да се къса каре.За да се случва това,значи в него има нещо недоизпипано,нещо недосметнато.

Автор:  goro-varna [ Сряда, 19.03.2008 г. 20:55 ч. ]
Заглавие: 

e Санта , доста си в час с нещата. а чувал ли си някой да е приспособявал от друга кола, защото мен ми се вижда невъзможно, освен ако се сменят главините , а може би и цялата предница коетоо ще се окаже безмислено за един варел.

Автор:  Santa [ Сряда, 19.03.2008 г. 21:25 ч. ]
Заглавие: 

В стария форум бях пуснал един списък с каталожни номера на части.
Докато го съставях излезна доста информация за ходовата част.Ползвали са някакъв VW от преди войната,произвеждан с лед това в Бразилия.Изобщо Вартбурга е невероятна сбирщина...Плочката на запалването на двутактовия модел се оказа от някакъв V6 Форд.

Така,че...нищо чудно ако стават чаркалаци и от други коли.

Автор:  goro-varna [ Сряда, 19.03.2008 г. 22:19 ч. ]
Заглавие: 

да спомням си, даже за баркас беше писъл че нещо ставаше за ауди А2.а на баркаса полуоските същите ли са като на 1.3

Автор:  Santa [ Сряда, 19.03.2008 г. 23:10 ч. ]
Заглавие: 

Няма особена логика да са различни,поне що се отнася до карето.

Автор:  Atanas [ Четвъртък, 20.03.2008 г. 00:10 ч. ]
Заглавие: 

goro-varna написа:
да спомням си, даже за баркас беше писъл че нещо ставаше за ауди А2.а на баркаса полуоските същите ли са като на 1.3
Корено различни са. Полуоските не са толкова лоши както пише Санта а са дураконеустойчиви .Изобщо нещата не са такива. Когато се кара нормално една кола забравяш че изобщо съществува тази част .На първия ми Вартбург смених полуоска на 140хил.км когато го взех от баща ми през 88г. заради мои изпълнения в стил Мишел Ваян.Айде няма дате убеждавам че има нещо хубаво в тази кола защото сега ще ме налетят реалистите и пак ще зачезна за месец два :D .Нямам нищо против Санта но сега посещавам и един друг форум и подобни реалисти на тема обида на марката там няма интересно защо :wink: Абе изобщо за какво възобновиха форума та да влизам и чета подобни .......... :roll: Айде със здраве :D

Автор:  Santa [ Четвъртък, 20.03.2008 г. 00:38 ч. ]
Заглавие: 

Не е въпроса в марката.Проблемът е в един обществен строй,дето е заковал развитието на половината човечество за има-няма 50 години.
Оказва се,че не само оръжейната промишленост,самолетостроенето и космическите програми се нуждаят от политика по внедряване на иновации.И други области имат нужда от това.
Карданната предавка на Рзеппа е измислена през 20-те година.Американците са я ползвали в джиповете Вранглер,с които са избутали половината война в европа.И няма описани случаи тия джипове да са късали полуоски на кило.При това са карани не просто от хора без опит,ами от тотални идиоти.На война леките превозни средства са консуматив,заедно с возещите се в тях.Как го виждаш оня шофьор на военен джип,попаднал под вражески обстрел или превозващ ранени,да потегля с малко газ в завоя и с ненавит до дупка волан...???И пак са издържали.Защото в тях е вложена по-модерна технология.
Така,че...въпросът не е до Вартбурга и недомислията в него.Те се простират в целия соцлагер.Навсякъде едни и същи глупости.

Автор:  goro-varna [ Четвъртък, 20.03.2008 г. 01:17 ч. ]
Заглавие: 

интересно защо источногеманците взимат от vw двигател за 1.3 а не подобряват нищо друго. може би по време на студената война политиката е била да се копира , открадне и да се направи нещо си, за съжеление остаряло технологично и в повечето случаи да не се доизпипа. аз незнам руснаците да са направили кола дето да са я измисли ли те.

Автор:  Santa [ Четвъртък, 20.03.2008 г. 01:33 ч. ]
Заглавие: 

Вероятон защото като правиш нещо,трябва да знаеш какво искаш да направиш.През 1990-та надали и самите германци са знаели накъде ще тръгне света и колко скоро цялото соц производство ще се окаже излишно.
Колкото до политиката...то и сега е така...едно и също нещо се произежда под 5 имена от 5 различни фирми.Разликата с онова време е,че никой не държи кола в производство 30 години без промени.Твърди се,че развитието на германската индустрия е спирано много от руснаците.По обясними причини.Това може и да е вярно,но не съвсем.Справка-направеното от самите руснаци.И те са правили същите неставащи за нищо дараци.Цялата гражанска област е пълна трагедия.За сметка на това имат прекрасни камиони,тежка техника...И до ден днешен КаМАЗ и ЗИЛ си конкурират западните фирми.Доста успешно.Ама...я виж Лада на какво дередже е...преди 2 години беше на ръба на фалита,сега Рено купиха 1/4 от акциите им.
Цялата тая работа е въпрос на мислене,на приоритети...В промишленоста е лесно да откраднеш.Доказано е обаче,че това не ти решава проблемите и другия месец пак си на опашката.

Автор:  theultimate [ Четвъртък, 20.03.2008 г. 09:14 ч. ]
Заглавие: 

Зил конкурира днешните камиони? И кое конкурира като още от завода на 0км разхода му е 50 на 100, като се издуха вече клони към 100 на 100. Няма друг камион с толкова ниско КПД - само руснаците са такива идиоти да направят бензинов камион с огромен мотор и да го произвеждат с години.

Автор:  fraxinus [ Четвъртък, 20.03.2008 г. 09:25 ч. ]
Заглавие: 

Eдинственото с което могат да конкурират е цената - не може кола с повишена проходимост каквато е Нива да струва по малко от най-скапаната нискобюджетна количка. Но който смята да печели пари от тази техника я е оставил отдавна. Комбайн Нива е шампион по пилеене на зърно-30%. Старите руски камиони остават единствено в дърводобива и не само заради проходимостта си а основно заради евтините резервни части и късия маршрут /от гората до село/ Там търкалят още праги ,зилове ,виатнамки. Дори в превоза на инертни материали камазите се заместват от западна техника

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/