Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Пластинчати клапани(reed valve)
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=5280
Страница 1 от 1

Автор:  mrusev [ Петък, 10.05.2013 г. 16:13 ч. ]
Заглавие:  Пластинчати клапани(reed valve)

Колеги, ползвал ли е някой от вас пластинчати клапани/от мотоциклети например/ при Варбурга и какъв е резултата. Знаете ли от кой мотоциклет, лодков двигател или друго става.

Ако някой е експериментирал, моля за информация. Предполагам че трябва да са 3 и ще имат добър ефект за сместа гориво въздух, в крайна сметка след като става за двутактови мотоциклети/при доста по-висока компресия на двигателя/, би трябвало да е добре и за Вартбурга.
Поздрави

Прикачени файлове:
HONDA CR 250 R 1992-96-1.jpg
HONDA CR 250 R 1992-96-1.jpg [ 22.81 KiB | Прегледано 19879 пъти ]

Автор:  mladen201 [ Петък, 10.05.2013 г. 23:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Пластинчати клапани(reed valve)

При скутерите тези клапи служат да не се губи подкартерното налягане. Ако ги няма тия клапи, няма да запали. На варга буталото затваря смукатения отвор, на скутера смукателния отвор е на картера, не на цилиндъра. Заради това се ползват тези клапи. Според мен, на стоков варг са излишни.

Автор:  Ivaka [ Петък, 28.06.2013 г. 23:58 ч. ]
Заглавие:  Re: Пластинчати клапани(reed valve)

Хич не са излишни при Вартбурга, понеже буталото бая път трябва да извърви надолу за да затвори всмукателния канал, а през това време хем се губи смес, хем картерно налягане. Идеята ми се върти от години в главата и ако знаех от кой мотор пасва, щях да съм го изпробвал досега 100 пъти. Говорил съм с georg по въпроса, той е експериментирал с такива клапи и каза че има ефект, но изпълнението било страшно трудно, налагало се преправяне на клапите и на всмукателния канал на блока.

Автор:  mrusev [ Събота, 29.06.2013 г. 07:38 ч. ]
Заглавие:  Re: Пластинчати клапани(reed valve)

Колеги, че ще въде добре с пластинчати клапани не се съмнявам. Колкото и добра да е центровката на Вартбурга винаги има случаи, при които дори сместа се връща обратно в карбуратора, което явно иска по-добро третиране на сместа.След като това става явно е, че има сериозен проблем дори с мощността. Проблема е, как точно да се монтират тези клапани(дали чрез допълнителна отливка между блока и смукателния колектор или да се преработи по някакъв начин блока и самия смукателен колектор). Има и още един проблем и той май е с най-голямо значение: двигателите на мотоциклетите са с малък ресурс на живот, а Вартбурга е несравним с тях, т.е. какво ще стане ако материала се умори и нещо влезе в цилиндрите от тези клапани. Не можах да намеря нищо по тази тема, а циклите на работа на тези клапани сигурно са милиарди при алтернативно сменяне на натоварванията.

Автор:  Ivaka [ Събота, 29.06.2013 г. 20:05 ч. ]
Заглавие:  Re: Пластинчати клапани(reed valve)

Това се е случало в началото при първите пластични клапи, някъде през 60те. Впоследствие ги правят от карбон, кевлар и други леки и здрави материали и проблема престава.
Иначе за връщането на смес в карбуратора това го прави всеки двутактов двигател, който няма рид клапи.

Автор:  Logrus [ Сряда, 03.07.2013 г. 01:39 ч. ]
Заглавие:  Re: Пластинчати клапани(reed valve)

mrusev написа:
... двигателите на мотоциклетите са с малък ресурс на живот, а Вартбурга е несравним с тях, т.е. какво ще стане ако материала се умори и нещо влезе в цилиндрите от тези клапани. Не можах да намеря нищо по тази тема, а циклите на работа на тези клапани сигурно са милиарди при алтернативно сменяне на натоварванията.

Ако искаш "вечен" мотоциклетен двигател се огледай за Honda VF (VFR) 400 - достатъчно високооборотен е и е безумно здрав мотор. Алтернативите са т.нар. градски мотори - среднооборотни двигатели пригодени за основно градско каране, т.е. за постоянна промяна в натоварването.
Поздрави

Автор:  georgstz [ Събота, 13.07.2013 г. 21:43 ч. ]
Заглавие:  Re: Пластинчати клапани(reed valve)

Виж тук : viewtopic.php?f=29&t=750 в тая тема аз съм пуснал малко материал ,снимка 7 и 8

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/