Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Карбове от Kawasaki ? http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=4263 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | tri6kata [ Неделя, 05.02.2012 г. 00:57 ч. ] |
Заглавие: | Карбове от Kawasaki ? |
един приятел ми ги предложи, знам че са от Kawasaki zx9r модел: keihin FCR41 ... какво мнение ще дадете, да ги взимам ли или не ? стотачка ми искат.. бая евтино ми се струва в крайна сметка |
Автор: | Ivaka [ Неделя, 05.02.2012 г. 01:33 ч. ] |
Заглавие: | Re: Карбове от Kawasaki ? |
Взимай и не се чуди! Идеално ще паснат на варелчо. За всеки случай им премери дифузьора обаче, трябва да бъде между 28 и 32мм. В краен случай-34. Иначе ще се дави и няма да е добре. При изработката на колектора задължително трябва да се остави определен наклон, като общото правило е че поплавъковата камера трябва да е хоризонтална(перпендикулярна на земята), както и задължително трябва да се разделят каналите на блока, ако не спазиш тези две неща големи мъки те чакат, че може и не само да не върви по-добре, ами и хич да не работи добре със съответното придърпване, давене, прихълцване и т.н. неща характерни за неправилен монтаж. После може да иска и известно джет-ване т.е. смяна на горивните жигльори, като в случая при задействана главна дозираща система има няколко различни жигльора, които отговарят за различните режими в зависимост от отварянето на дроселната клапа. Например до отваряне на дросела на 1/4 сериозно влияе жигльора(и регулировката) на празния ход, от 1/4 до 3/4 е игления жигльор и над 3/4 основния жигльор. Всичките подлежат на промяна в зависимост от това какво се търси, мога да се разтърся за едно ръководство в нета как се центроват и джет-ват такива карбуратори(т.е. не точно тези, но този тип). Освен това задължително ще искат регулировка на празния ход, която както се досещат е отделна за всеки карбуратор и това трябва да го прави човек, който е много в час. В случая аз бих ги регулирал 1 по 1 като се оставя да работи само съответният цилиндър. Когато се постигнат стабилни обороти самостоятелно на всеки един от цилиндрите се закачат и трите и се донастройват финно. Жилото задължително ще иска преправяне, трябва да се вземе жило от мотор, като от него се ползва само накрайника. Системата на смукача при този тип карбуратори също е доста интересна - изцяло независима от главната дозираща система. Ако всичко е изпълнено както трябва, може при нормално каране разхода да е същия, та дори и по нисък, а при пълно натискане ще имаш доволен пауър |
Автор: | tri6kata [ Неделя, 05.02.2012 г. 01:42 ч. ] |
Заглавие: | Re: Карбове от Kawasaki ? |
много ще съм доволен на помощ от твоя страна.... колектора от какво се прави, аз мога лесно да си го заваря с един електрожен, защото имам достъп до такъв...най-вероятно ще се затрудня със регулировката, тъй като не съм точно на "Ти" с карбовете.... ще го взема при първа възможност ... проверих и дифузьора е 41 мм.. сега какво ? |
Автор: | Ivaka [ Неделя, 05.02.2012 г. 13:14 ч. ] |
Заглавие: | Re: Карбове от Kawasaki ? |
Ти къде го мериш дифузьора, от широката или от тясната страна? Както и да е де, щом е 41, много ще му дойде... |
Автор: | tri6kata [ Неделя, 05.02.2012 г. 16:41 ч. ] |
Заглавие: | Re: Карбове от Kawasaki ? |
ех .. тъкмо се зарадвах... ще потърся други тогава и пак ще питам стават ли или не и все пак ще накарам човека пак да провери пак, колко точно е дифузьора а сигурен ли си че ще се дави задължително ? |
Автор: | Ivaka [ Понеделник, 13.02.2012 г. 16:56 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Карбове от Kawasaki ? | |||||||||
С тия 40мм дифузьори на ниски няма да е никак добре. На високи ще върви, ама как си представяш да караш в трафика? На ниски според мен ще се дави от твърде многото въздух и гориво. |
Автор: | tri6kata [ Четвъртък, 16.02.2012 г. 21:05 ч. ] |
Заглавие: | Re: Карбове от Kawasaki ? |
ситуацията е следната.. обадих се на един карбураторджия и поговорихме едно 10тина минути, вече два пъти съм виждал коли с правени от него карбове и смятам, че е способен , та ще ги взимам тия карбове, ще чакам да се стопли и при първа възможност ще му ги карам, за прави варца бегачка... |
Автор: | лудака [ Четвъртък, 16.02.2012 г. 21:55 ч. ] |
Заглавие: | Re: Карбове от Kawasaki ? |
Както казва ивака разде ли му цилиндрите иначе нищо не правиш... И задалжително си направи резонатор(и) за да е горе доло цялостен ефектра.. Може да си поиграеш малко със буталцата глава ии тем подобни шукарйки |
Автор: | tri6kata [ Петък, 17.02.2012 г. 03:34 ч. ] |
Заглавие: | Re: Карбове от Kawasaki ? |
със резонатора ще зазвуча като кросов мотор но лошо няма ... мисля си ги тези шукарийки но искам да направя нещата едно по едно, защото от много планове накрая нищо няма да излезе... |
Автор: | Ivaka [ Петък, 17.02.2012 г. 12:46 ч. ] |
Заглавие: | Re: Карбове от Kawasaki ? |
Човек, с тия 40-ки, тая кола я забрави под 3000 оборота, и на каране под половината газ. Разхода също ще си го бива. Но щом си решил действай, дано само това не стане причина скоро да хвърлиш колата. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО раздели цилиндрите, иначе нищо не правиш,няма да върви, ще дави и ще гори като зил. Подберете добре и наклона на който да се монтират карбураторите. После вероятно ще искат смяна на главните говирни жигльори, иглата също се регулира на височина, продават и различни размери игли според нуждите. |
Автор: | NOSleto [ Сряда, 14.03.2012 г. 02:21 ч. ] |
Заглавие: | Re: Карбове от Kawasaki ? |
надявам се, че колегата няма да се сърди, че ще използвам темата му, но имам няколко въпроса. виждам, че карбовете са 4, а цилиндрите 3 - как се разпределя горивото минаващо през тях към цилиндрите? вероятно следващият ми въпрос е глупав, но как се отделят цилиндрите един от друг? предполагам, че се заварва нещо някъде, но .... също така някога баща ми караше вартбурга си с шлайф на главата и вървеше доста честно казано. дори на 300 000++ километра вдигаше повече от 150км/ч. въпросът ми е колко може да се отнеме от главата, за да се смалят горивните камери, а от там и компресията? колко мм са буталата на 3 цилинировият двигател и са какви по-големи могат да се сменят, ако въобще може да се извърши шлайф на цилидрите? някъде бях чел, че двигателят на Баркаса е 1200сс - вярно ли е това? също така 3 или 4-цилидров е? искам да попитам и олекотяването на маховика, какъв ефект има на 2т мотор? при 4-тактовият знам че смъква въртящият момент. май ми станаха много въпросите, но имам желание да си купя вартбург и малко да го позасиля. основният проблем е, че нямам гараж и свободно време. п.п. от известно време в Студентски град виждам един червен Вартбург 353 с две бели ленти като на Вайпър. знам, че е на човек от форума, та нека си каже кой е! с удоволствие бих изпил едно кафе, пък и ако даде кръгче направо ще съм на 7-то небе от щастие. естествено веднага ще върна услугата пък било то и с Меган п.п. 2 всъщност сега като се разрових се оказа, че съм писал в темата на човека, който търся ей това им харесвам на по-малките форуми - винаги можеш да намериш каквото търсиш, а не сам спам! |
Автор: | Ivaka [ Сряда, 14.03.2012 г. 13:09 ч. ] |
Заглавие: | Re: Карбове от Kawasaki ? |
Карбураторите са 4 и са свързани помежду си с обща рейка, имат и общо задвижване на дроселовите клапи. Добре, обаче на нас за Вартбурга ни трябват само 3. Затова се скъсява рейката и се демонтира единия карбуратор, като се оставят само 3. Вариянтите за разделяне на цилиндрите са няколко, общо взето всеки решава как да го направи - дали ще е с оловни отливки, наваряване на всмукателните канали на блока, или пък ще се заварят прегради на самия всмукателен колектор който ще се изработва. След като се направи самия монтаж, започва най трудната част - настройката и джетването. В интернет има немалко инструкции как се прави, но първо няма да е зле да проучите как работят този тип карбуратори, понеже тук в различните режими сместа се влияе от различни жигльори. Най общо казано - до 1/8 отваряне на дросела най много влияе регулировката на празния ход, диаметъра на дросела и апертурата на шибъра, от 1/8 до 3/4 влияние оказва игления жигльор(размера му), от 1/4 до 3/4 влияе иглата и положението(нивото) й, а над 3/4 отваряне на дросела само и единствено влияние оказва главния горивен жигльор. Всички жигльори и игли в различни размери се предлагат в ebay.com за по няколко долара парчето. Общо взето работата далеч не е "plug and play", а си е доста играчка за да стане като хората. Без джетване и разделяне на цилиндрите нищо не става, дори няма да успеете да накарате двигателя да работи като хората. Колкото до главата - да, шлайфа се, но за да се стигне дотам трябва да се направят някои промени по газоразпределението. Ако на стандартен двигател само шлайфаме главата, дори да получим някакъв прираст на мощност детонациите ще са неизбежни и ще последва разбиване на лагерите. Освен това при сваляне на главата над 0.5мм се дълбаят отстрани камерите за да не опират буталата, а това не всеки фрезист може да го направи. Стандартната степен на сгъстяване е 7.5, а при тунинговани двигатели се гони степен около 9.5-9.7, затова за спортни цели главите се шлайфат до 5(ПЕТ) милиметра. Ако се монтират по големи бутала обаче, степента на сгъстяване скача над 10, което по принцип е много и отново може да последват детонации. На моят Вартбург степента на сгъстяване е 9, но е съобразена с останалото което съм пипал по мотора. Буталата - стандартните са 73.5 т.е. това е диаметъра на цилиндъра, а буталото е една идея по-малко, заради хлабината между буталото и цилиндъра. На всяко бутало отгоре има щампован размера и хлабината която трябва да се остави между него и цилиндъра. Напр диаметър на буталото 73.44 и хлабина +0.06, това означава че цилиндъра трябва да се шлайфа на 73.5мм. Тук искам да добавя една препоръка, базирана на моя(а и не само моя) опит - Винаги оставяйте по-голяма хлабина от 0.06мм и НИКОГА по-малка! За да нямате проблеми препоръчвам хлабина 0.07 или 0.08мм за немски бутала и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО 0.08мм за унгарски бутала. Размерите вървят нагоре през 0.25мм, но на практика вече по магазините размерите вървят през 0.5мм. Последния ремонтен размер е 75.00мм,но понякога се срещат и бутала с диаметър 75.5мм. При състезателните са използвани бутала с диаметър 78 и 79мм, но такива бутала са огромна рядкост, струват скъпо и на практика в България не се срещат. В момента само georg има такива. 79мм бутала обаче, са твърде големи за нашия блок, те се ползват при 1150 кубиковите блокове. За нашите максималния размер е 77-78мм. Ако сте любопитни можете да им проверите цената в ebay.de, там доста често изкачат такива, но цената е колкото на един запазен Вартбург в БГ. Двигателя на Баркаса е 1000 кубика, почти същия като на Вартбурга, но с по различна мощностно-честотна характеристика - има малко по голям въртящ момент, при доста по ниски обороти от Вартбурга, но и малко по ниска мощност, отново при по-ниски обороти. И отново е 3 цилиндъра. Относно олекотяването на маховика - по принцип на 2Т двигатели не се прави, а и с колкото хора досега съм говорил всички са против. Освен това е опасно и няма никаква гаранция дали някой в БГ може да го направи качествено(конкретно на Вартбург). Все пак аз обмислям идеята да изпробвам един такъв маховик, за да видя какъв ще е резултата. Но това ще се случи евентуално някога напред в бъдещето. |
Автор: | Ivaka [ Сряда, 14.03.2012 г. 13:35 ч. ] |
Заглавие: | Re: Карбове от Kawasaki ? |
http://www.youtube.com/watch?v=Rjj8rDiO6Jc Малко за надъхвация |
Автор: | tri6kata [ Сряда, 14.03.2012 г. 22:23 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Карбове от Kawasaki ? | |||||||||
that sound... много заводско ми изглежда окачването - меко, високо, или се лъжа ? |
Автор: | Ivaka [ Сряда, 14.03.2012 г. 22:41 ч. ] |
Заглавие: | Re: Карбове от Kawasaki ? |
Абе далеч не е заводското, но в никакъв случай не е пистово окачване. Все пак това е рали версията която се кара на асвалт, макадам, кал, през реки и т.н. всичко което се включва в маршрута. Няма как да е като лагерна количка. |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |