Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Промяна на окачването на 353 (макферсон?)
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=2131
Страница 1 от 2

Автор:  tri6kata [ Понеделник, 27.07.2009 г. 22:13 ч. ]
Заглавие:  Промяна на окачването на 353 (макферсон?)

Говорих с един познат, който като цяло е против идеята за подобряване на окачването на 353 и всякакви подобрения по него..
Та искам да ви питам който е променял окачването доволен ли е, не е ли, смятате ли че ако се остави само долния носач(т.е. да стане макферсон) ще се подобри значително поведението на колата... и като цяло всеки който си е "играл" с окачването да каже какво е правил и какво е постигнал :wink:

Автор:  theultimate [ Понеделник, 27.07.2009 г. 23:53 ч. ]
Заглавие:  Re: Промяна на окачването на 353 (макферсон?)

Фраш е с такива теми. Мога да се хвана на бас че най-голям ефект е постигнато с нови широки гуми и нови маркови амортисьори :)

Автор:  ChakaZulu [ Вторник, 28.07.2009 г. 12:02 ч. ]
Заглавие:  Re: Промяна на окачването на 353 (макферсон?)

theultimate написа:
Фраш е с такива теми. Мога да се хвана на бас че най-голям ефект е постигнато с нови широки гуми и нови маркови амортисьори :)

И кой го е правил това...

Автор:  theultimate [ Вторник, 28.07.2009 г. 15:13 ч. ]
Заглавие:  Re: Промяна на окачването на 353 (макферсон?)

Точно. Повечето хора имат проблеми с амортисьорите (което при това меко и дългоходово окачване е смърт), карат с тесни 2 употреба гуми, тук там поразбит някой шарнир и си мислят че проблема на окачването на вартбурга е идеята му. Ивака примерно е без никакъв тунинг, пък никога не се е оплаквал.

Автор:  tri6kata [ Вторник, 28.07.2009 г. 17:05 ч. ]
Заглавие:  Re: Промяна на окачването на 353 (макферсон?)

аз лично Ивака не го познавам, но нали се сещате че не ти трябва кой знае какво окачване че да вдигнеш 170.. на мен окачването ми трябва по скоро със състезателна цел, т.е. грип каране -завой й добро поведение на колата... ако на 353 със стоково окачване му се сложат едни сликове ше има да се търкаля по завойте та ше се скъса... чакам мнения на хора които имат практичести опит :wink:

Автор:  Bat_Ilko [ Сряда, 29.07.2009 г. 00:25 ч. ]
Заглавие:  Re: Промяна на окачването на 353 (макферсон?)

Е хубаво, ама защо точно на макферсон се мяташ? Те фераритата ги правят с двойна ключица, ти макферсон. Пък и като оставиш само долния носач как ще докараш надлъжна устойчивост на колелото, дето и без това липсва. Практически опит има в темата на georgstz. Коцето също е пробвал това онова. Аз мога да ти кажа само, че като се повтвърди малко предницата става много приятна и неутрална кола. Недозавиване на практика няма или поне не и с 50-те коня. Иска малко по-твърди пружини отпред, 4 по-твърди амортисьора, ама без да се прекалява и за пътя става доста добра кола.

Автор:  ChakaZulu [ Сряда, 29.07.2009 г. 12:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Промяна на окачването на 353 (макферсон?)

Е добре, за какво ти е тоя макферсон? В момента съм с газови двойнодействащи отпред Sachs - колата завива перфектно, адски директна е. За отзад взех амортисьори от Клио 1 Bilstein серия b4, по-къси са с около 4см и като смъкна колата ще стане идеално като ход.
Като за начало мисля, да го направя с оригинални Варгови пружини рязани с една навивка, въпреки че не искам. :? А за ъгъла на предните гуми - ами незнам как ще го направиш...аз имам, но незнам от какво се е получил. Казваха ми, че шарнирите били счупени, лагерите....ама и двете са нови. А иначе за кола с предно трябва, да е някъде -2.5 градуса, въпреки че е относително. Вариянта, който аз съм си мислил е шарнири с по-къса ос отгоре и такива с по-дълга отдолу. Сподели какво мислиш точно, да правиш, че ме заинтригува...с това грип каране.

Автор:  tri6kata [ Сряда, 29.07.2009 г. 15:38 ч. ]
Заглавие:  Re: Промяна на окачването на 353 (макферсон?)

ами като цяло по колата мисля да я правя да върви както трябва и понеже най-малко знам за окачването питам, за да знам кво да правя... вече имам мерцедесови пружини от 190 за отпред и от сиера за отзад ... от стария ми варц съм свалил единия преден амортисьор за да ходя по магазините и да проверявам с кво пасва и с кво не... но знам че за да може да се ползва пълния капацитет на една кола трябва да има мн добро окачване... и смятам дори преди да съм довършил проекта си да участвам в някое от състезанията на дрифтинг-бг и това може да е начало на нещо по хубаво .. знае ли човек :wink:

Автор:  ChakaZulu [ Сряда, 29.07.2009 г. 15:57 ч. ]
Заглавие:  Re: Промяна на окачването на 353 (макферсон?)

Аз тая година ходих и на двата кръга в Плевен, бях заедно с 2tFeN. На следващото също мисля да дойда, трябва да се видим. :wink: Иначе браво за пружините, аз се отказах да си търся такива, защото са много твърди, а на мен ми трябва за всекидневно каране. Трябва да видиш колко ще ти смъкнат колата и така да търсиш амортисьори. Пак казвам - от Клио са идеални. Ако намериш жълто или червено Кони или пък Билщайн Б6 ще е перфектно...

Допълнение: Току що говорих с georgstz, който ми обясни как са направили наклон на предните гуми.. Удължавали са долния носач с 2см. което е излязло около -1 градус. Като има и промени по поставянето на самата полуоска с цел да не излезе. Отделно сега ще проведат тестове с нови три отделни резонаторни гърнета/на всеки цилиндър отделно/. Като ще участват на Планинско "Шипка" 8-9 Август 2009. Датата не е сигурна до колкото разбирам.

Автор:  tri6kata [ Сряда, 29.07.2009 г. 21:42 ч. ]
Заглавие:  Re: Промяна на окачването на 353 (макферсон?)

аз все си мисля че пружините винаги могат да се сменят и колата да се снижи, нооо аз живея в Плевен и то на Дружба а тук са такива трапове че не искам и да си помислям за снижаване... знам че не е само тук, а навсякъде има проблеми с това ... та тия 5-6 сантима които ще сваля колата няма да са толкова фатални за момента :wink:
заинтригуван съм от състезанието за което казваш и ако искат тия пичове да им дам една стойка за камера ако си нямат... та да направят едни свестни кадри на които да се радваме всички

Автор:  ChakaZulu [ Четвъртък, 30.07.2009 г. 12:31 ч. ]
Заглавие:  Re: Промяна на окачването на 353 (макферсон?)

Ами аз имам чувството, че тия клепове са снимани с телефон...Иначе наистина трябва едни хубави кадри, а най-много ще се изкефя на онборд.

Автор:  Santa [ Четвъртък, 30.07.2009 г. 18:14 ч. ]
Заглавие:  Re: Промяна на окачването на 353 (макферсон?)

Предимството на макферсона е,че при ниска цена дава сравнително добри резултати.Евтин е.Ама за тия пари-толкова.От по-сериозните коли няма нито една,претендираща за добра стабилност,дето да е на макферсон.Доста по-скожно им е окачването,с много елементи.Съответно-поддръжката му е АД !И като труд,и като цена.
При Вартбурга и стандартното окачване си е достатъчно добро.За соц машина си е направо безсрамно комфортен.И гази в най-страшните дупки.

Автор:  theultimate [ Четвъртък, 30.07.2009 г. 19:40 ч. ]
Заглавие:  Re: Промяна на окачването на 353 (макферсон?)

Колега.....трудно ще направиш кола, която е добра на пистата и в същото време си минава без проблем през кварталните дупки. За да направиш една стара кола за писта, определено трябва да прежалиш ежедневното каране. Типичен пример е че като се сложат три карбуратора и резонаторна фуния вартбурга почва да харчи като форд мустанг но и върви доста.

Автор:  ChakaZulu [ Събота, 01.08.2009 г. 10:59 ч. ]
Заглавие:  Re: Промяна на окачването на 353 (макферсон?)

Това щях да пиша и аз. Как така искаш да ти остане колата висока, а в същото време, да я караш на писта?!? :roll: Аз се радвам, че поне в Русе пътищата са повече от прилични, може би най-добрата инфраструктура по това отношение имаме от по-големите градове.

Автор:  tri6kata [ Събота, 01.08.2009 г. 17:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Промяна на окачването на 353 (макферсон?)

абе пичове вие виждали ли сте бегачките от WRC колко са високи ?

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/