Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Повече мощност - повече идеи
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=1041
Страница 1 от 6

Автор:  vasko [ Събота, 04.10.2008 г. 21:11 ч. ]
Заглавие:  Повече мощност - повече идеи

Здравеите тъи като и аз , като много от вас , копнея да си направя перфектната машина реших че ще е особено образователно , както за мен , така и за други ентусиасти да споделим някои интересни идеи за тунинг спомагащ за повишаването на мощността на двутактовите мотори.

Ще дам пример като опиша заплануваните промени по моя красавец:

1. Разпилване на главата с 2 мм и фрезоване на леглата за буталата.
2. Разстъргване на цилиндрите до 75мм.
3. Олекотяване на буталата.
4. Полиране на всмукателен и изпускателен колектор.
5. Полиране на челата на буталата (не дава мощност ,но поне не държат нагар).
6. Олекотяване на буталния болт чрез фрезоване в краищата.
7. Полиране на преливните канали.

Ми май това беше от мен за сега а на вас оставям да помагате с съвети и идеи. А за ентусиастите които тръгват с мен по този път - успех!

"Когато има топла вода винаги търсете по-топла от нея" :D

Автор:  Santa [ Събота, 04.10.2008 г. 21:28 ч. ]
Заглавие: 

Първата идея е друга кола.От 50 коня...какво искаш да извадиш?Е да,вероятно с мноооого олекотяване на купето ще се движиш наравно с някоя 20 години по-нова малолитражка,дето върви като "яко разпилен" Вартбург,ама за сметка на това харчи наполовина и има три пъти по-голям ресурс на мотора.

По варела може да се инвестира...в салон,гуми,изолация,парно...Там са големите мизерии,големите недоглеждания,якото претупване.Ако правиш САМО мотор,никакъв смисъл няма,защото и 160 да започне да вдига,пак ще ти надуе главата от рев ,пак ще се осмърди на горяло масло вътре и пак ще тече като лейка от места,на които никоя друга кола от същата година на производство не тече.Много болна идея е да имаш някакъв rat style курник,дето плащи хората по пътя и гори литър на километър.Колкото и бърз да е...

Автор:  IvanSlavkoV90 [ Събота, 04.10.2008 г. 21:52 ч. ]
Заглавие: 

75 мм?Набий му 4то ремонт бутала от ИЖ Спорт - 77мм,само буталния болт не знам дали ще съвпадне.

Автор:  353W-fen [ Събота, 04.10.2008 г. 22:50 ч. ]
Заглавие: 

има 353 с пробег над 300 хиляди километра :shock: без ремонт това го твардя със сигурност,кое хар4и по литър на километър я си припомни нещо за МЕЛКУС РС 1000 и кво сравняваш 353 с малолитражките и малообемните :D поздрави

Автор:  Ivaka [ Неделя, 05.10.2008 г. 11:03 ч. ]
Заглавие: 

Подобренията които си замислил са в правилна насока, но има още неща :)

Автор:  Santa [ Неделя, 05.10.2008 г. 12:56 ч. ]
Заглавие: 

Едни клиенти имат дизелов бус,дето скоро превъртя 1 млн км и ако се вярва на тия в сервиза,е точно в средата на живота си.Само,че...тоя бус никога не е влизал в друго,освен във фирмен сервиз и консумативи за него никога не са купувани извън фирменото представителство.
На сегашната ми кола първи ремон е направен на 470 хиляди км.И ако поддържам мотора както предния собственик,тоя мотор ще надживее...2-3 купета.

Това го пиша защото е напълно реално да има вартбург на 300 хиляди,дето има живот поне още 100.Не е невъзможно.Ама колко са такива изключения?Обикновено на 100-150 вече са пътници.Една бутилка фалшиво масло и край с мотора.Да си оправи купето,за да стане колата годна за каране.Защото в оригиналния вид е далеч от такава идея.

Автор:  Atanas [ Неделя, 05.10.2008 г. 13:42 ч. ]
Заглавие: 

Santa написа:
Едни клиенти имат дизелов бус,дето скоро превъртя 1 млн км и ако се вярва на тия в сервиза,е точно в средата на живота си.Само,че...тоя бус никога не е влизал в друго,освен във фирмен сервиз и консумативи за него никога не са купувани извън фирменото представителство.
На сегашната ми кола първи ремон е направен на 470 хиляди км.И ако поддържам мотора както предния собственик,тоя мотор ще надживее...2-3 купета.

Това го пиша защото е напълно реално да има вартбург на 300 хиляди,дето има живот поне още 100.Не е невъзможно.Ама колко са такива изключения?Обикновено на 100-150 вече са пътници.Една бутилка фалшиво масло и край с мотора.Да си оправи купето,за да стане колата годна за каране.Защото в оригиналния вид е далеч от такава идея.
Те това искам да го видя 1 млн. и в средата на ресурса си :shock: :D :D :D :D Рибалска работа , ей така се правят митовете за великите двигатели на Мерцедес които навъртат по 3-4 млн.км. без ремонт :D Не говори неща които не си сигурен че са вярни . Явно не си на "ти" с ДВГ :D

Автор:  Power_353 [ Неделя, 05.10.2008 г. 14:51 ч. ]
Заглавие: 

Цитат:
Здравеите тъи като и аз , като много от вас , копнея да си направя перфектната машина реших че ще е особено образователно , както за мен , така и за други ентусиасти да споделим някои интересни идеи за тунинг спомагащ за повишаването на мощността на двутактовите мотори.

Ще дам пример като опиша заплануваните промени по моя красавец:

1. Разпилване на главата с 2 мм и фрезоване на леглата за буталата.
2. Разстъргване на цилиндрите до 75мм.
3. Олекотяване на буталата.
4. Полиране на всмукателен и изпускателен колектор.
5. Полиране на челата на буталата (не дава мощност ,но поне не държат нагар).
6. Олекотяване на буталния болт чрез фрезоване в краищата.
7. Полиране на преливните канали.

Ми май това беше от мен за сега а на вас оставям да помагате с съвети и идеи. А за ентусиастите които тръгват с мен по този път - успех!

"Когато има топла вода винаги търсете по-топла от нея"


харесва ми да чета такива теми :) Колега вземи първо пусни снимки на твоя Вартбург в другата тема и от там нататък започвай с проектите който си ги замислил :wink:

Автор:  Santa [ Неделя, 05.10.2008 г. 21:26 ч. ]
Заглавие: 

За глупости няма да споря,а и темата е за друго.
Съгласен съм,всички вартбурзи имат ресурс над 300 хиляди,могат с леки доработки да се направят да вдигат 200 и да харчат 7 градско.
А...и има части...дори оригинални туниг каталози се намират,с подписа на Хонекер на тях.

Автор:  Ivaka [ Неделя, 05.10.2008 г. 22:42 ч. ]
Заглавие: 

Хахаха с подписа на Хонекер!!! Добре ве Митак, разсмя ме от сърце :lol:

Автор:  vasko [ Понеделник, 06.10.2008 г. 20:13 ч. ]
Заглавие: 

Снимките на моита гадинка направо биха могли да ужасят мнозина от вас тъи като не съм виждал машина в по окаяно състояние от моита преди да започна проекта по въскресението и :D Но с риск да изпратя мнозина от вас в психодиспансер ще ви ги дам следващия път.
относно коментарите на санта: поне веднъж се опитай да бъдеш оптимист то ако човек казва "тва не може да се направи" щяхме да живеем в пещери :)
а относно доработките възнамерявам да му сложа още резонансна фуния и три карбуратора с хоризонтален поток от мотор замислиа се и система туин спарк но не знам дали ще има ефект :)

Автор:  353W-fen [ Понеделник, 06.10.2008 г. 21:04 ч. ]
Заглавие: 

Васко си4ко разбирам,резани бутала,шлайфана глава,пилени канали,разан маховик,резонатор,електронно запалване,големи бубини,ама па 4ак туин спарк :D каде ди ги дена тия две свещи бе 4овек дай едно по едно :) поздрави

Ау, моля те, пиши на човешки език...

Автор:  353 [ Понеделник, 22.12.2008 г. 00:48 ч. ]
Заглавие:  Re: Повече мощност - повече идеи

A вие как правите полиране на горивните камери
аз примерно като смъквах главата и реших да я почистя. Като почистих горивните камери видях че не са гладки ами имат някакви цилиндрични нарези (вдлъбнатинки) образувани при фрезоването и между тях имаше сажди. Със шкурка ги загладих, първо 150, после 400 после 1000, после паста за зъби и парцал. Станаха сравнително лъскави. Не знам дали съм ги полирал добре обаче след като ми се наложи да смъквам пак главата и видях че се беше натрупал нагар се едно не са полирани. Вярно че по-лесно ги измих, ама си натрупва нагар и то плътно. Не знам защо така. Нещо не съм ги полирал както трябва ли.

Автор:  Ivaka [ Понеделник, 22.12.2008 г. 17:18 ч. ]
Заглавие:  Re: Повече мощност - повече идеи

Нагара ти се е получил щото караш с гадно масло, вероятно го предозираш и в комплект с това - недостатъчно ръчкане на мотора и лоша центровка.

Автор:  theultimate [ Понеделник, 22.12.2008 г. 18:03 ч. ]
Заглавие:  Re: Повече мощност - повече идеи

Ивак има ли изобщо двигател на трабант или вартбург, който да се гара градско и да няма нагар на горивната камера? В София примерно ако искаш да ръчкаш и подържаш обороти трябва да караш само на първа из центъра.

Страница 1 от 6 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/