Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Обратен клапан за горивото http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=978 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | Ivaka [ Събота, 20.09.2008 г. 00:43 ч. ] |
Заглавие: | Обратен клапан за горивото |
Известно е на всички какво става когато не караме десетина дни нашите зверове - 353ките - бензиновата помпа изпуска горивото обратно в резервоара и особенно и ако горивото в поплавъковата камера се е изпарило, се налага 15-20 секунди въртене на стартер за да се подкачи отново гориво, или трябва да "почерпим" машината, като налеем малко бензинец в карбуратора. Вероятно някои от вас имат проблем с паленето при минусови температури, след студена нощ, защото се случва следното: Когато загасим загретия мотор, нивото на горивото в поплавъковата е по норма, но като сковат минусовите температури горивото се свива, пада под оптималното ниво, едновременно с това бензиновата помпа изпуска горивото в резервоара и на другата сутрин какво се случва? - Качваме се, въртим стартера, мотора запалва и след 2-3 секунди угасва. Това е така защото наличното гориво в полавъка е недостатъчно, изсмуква се за въпросните 2-3 секунди, а това време не е достатъчно на помпата отново да напълни карбуратора и се налага да повъртим повечко, или да почерпим. Извинявам се за дългата лекция, но това беше нещо като въведение към това което съм намислил, а ето какво е то: Продават се "обратни клапани" за горивото, тоест клапани които пропускат само в едната посока. Идеята ми е такъв клапан да се монтира преди бензиновата помпа, като така не позволява тя да изпуска горивото обратно и така дори след продължителен престой машината ще пали веднага. Въпросния клапан струва около 10 лева и като размер е по малък от хартиено горивно филтърче т.е. никакъв проблем няма да има с монтажа. Но изниква следният въпрос: дали няма да пречи на помпата да засмуква достатъчно гориво? Е, очаквам вашите мнения по въпроса |
Автор: | Santa [ Събота, 20.09.2008 г. 14:09 ч. ] |
Заглавие: | |
Тунинги за 10 лева...не ми хвали...Отиваш в първата морга и си взимаш цяла система от нормална западна кола.Фордовете от 82 натам май всичките,ФВ,Пежо...(за Рено и Опел не съм сигурен),всичко си има стандарто възвратни клапани.Обикновено стоят отпред,някъде около помпата. Една особеност на тая система-изисква рециркулация.Излишния бензин трябва да се върне по някакъв начин обратно в резервоара. Само с възвратен клапан...не знам колко добра идея е от гледна точка на сигурност. |
Автор: | Ivaka [ Събота, 20.09.2008 г. 14:53 ч. ] |
Заглавие: | |
И за какъв чеп ми е да връщам излишното гориво при положение че: 1. Ако има такова - карбуратора прелива и това излишно гориво пада в чинийката 2. Ако все пак реша да прекарам излишното гориво в резервоара, то там ще отиде само масло, по простата причина че бензина отдавна ще се е изпарил, справка - вижте си какво има в чинийките под карбуратора Така че тук съвсем не става дума за никакво излишно гориво, а просто за клапан който да не позволява на бензиновата помпа да изпуска горивото обратно в резервоара когато колата стои. |
Автор: | 353W-fen [ Събота, 20.09.2008 г. 18:21 ч. ] |
Заглавие: | |
ами такав за газова уредба май щи свърши същата работа ако откаже го натягаш на ръка и цепиш дебит ще има |
Автор: | Оги [ Вторник, 23.09.2008 г. 11:55 ч. ] |
Заглавие: | |
Некога тоз проблем го реших със смяна на клапанчетата на бензиновата помпа. А ако има преливане от карбуратора- най вероятно иглата на поплавъка не си върши добре работата или някое уплътнение е сдало. С връщане на бензин в резервоара преди помпата не знам какво може да се постигне /по-скоро мисля, че нищо/, но ако се постави клапан между помпата и карбуратора може да се постигне ефект, стига за пропускането на тоз клапан да не е необходимо налягане, по-голямо от това на клапаните на бензиновата помпа и самия клапан трябва да е достатъчно плътен. Т.е. тоз клапан трябва да се отваря лесно от идващия от помпата бензин и да не позволява връщането му назад към помпата щото нейните клапанчета вече са изхабени и при застояване на колата пропущат бензина обратно. Ако иглата на поплавъковата камера е добре- излишен бензин няма. |
Автор: | Ivaka [ Вторник, 23.09.2008 г. 13:40 ч. ] |
Заглавие: | |
Клапанчетата на помпата съм ги сменял, това не пречи да изпуска горивото. Тези помпи го правят това дори като нови. А за преливането на карбуратора - общо взето е неизбежно, но разбира се може да се ограничи в разумни граници ако всичко е наред. |
Автор: | theultimate [ Вторник, 23.09.2008 г. 13:42 ч. ] |
Заглавие: | |
При трабанта прелива на късмет. Най-често като изфорсирам преди да угася, както и ако паркирам на тротоар и веднага угася - след "разклащането" е хубаво да почакам 10-15 секунди на празен ход. |
Автор: | Marto_RT [ Четвъртък, 25.09.2008 г. 08:37 ч. ] |
Заглавие: | |
Според мен приемливо решение е преди бензиновата помпа да се постави ел.магнитен клапан за бензин от АГУ. Дори ако случайно се повреди (което си е едно на милион), на него има лостче, което го отваря по механичен път. Може да се включи към бобината, т.е. да сработва при подаване на контакт. На Траба съм си сложил такъв с цел да не се препълва поплавковата камера ако изпусне иглата при загасен двигател и се оказа много добро като решение, пък и лесно за правене. Другото задължително условие е помпата да е изправна, да се проверят всички снади до резервоара за херметичност и маркучите да не са напукани. И трето последно - да се поставят допълнителни горивни филтри преди клапана - първо от дизел с фина цедка и след него хартиен за бензин. Само така може да се гарантира изправността и живота на помпата. Това е по-простия вариант на свързване на клапана, но задачката може и да се усложни. Имам предвид клапана да сработва не при подаване на контакт, а след подаване на напрежение от генератора. Нали все пак минава известно време от подаване на контакт до стартиране и ако помпата не е съвсем в ред, или пък ако случайно колата остане по-дълго време на контакт, бензинът пак може да си падне. Ето примерни варианти на свързване: 1. Ако генераторът е с допълнителен токоизправител (самовъзбуждане), на клапана се подава напрежение от клема Д. 2. Ако няма втори токоизправител (независимо възбуждане), може да се преработи основния, като се включи един диод на произволна фаза (извод на статорната намотка) - някои генератори имат такива изводи за променлив ток (Запорожец). Конкретно за еднопосочни клапани не съм запознат и не мога да кажа дали е добър вариант. Обаче нали в самата помпа има два такива клапана, така че защо да се слага трети? |
Автор: | wartburg 353 Sport [ Събота, 06.06.2009 г. 09:05 ч. ] |
Заглавие: | Re: Обратен клапан за горивото |
аз по принцип съм със 2 помпи едната е оригоналната а др съм я поставил преди др помпа която е електрическа само давам на комтакт и тя качва и при пурвото подчукване на ключа тои пали , помпата е от Заз ' |
Автор: | alcoholmeter [ Сряда, 10.06.2009 г. 21:12 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Обратен клапан за горивото | |||||||||
Въпрос на време да демонстрирам че след 10 дена непалене на паркинга, показвам му ключа на варела и пали. Това с почерпването не го виждам като кои знае каква саможертва че дори и да се наложи да не го направя... дори и зимно време. А относно зимното палене предполагам всеки от вас третира така 2т машината си... при оставяне на колата пред блока чакаща следващия студен старт след 10-12 часа... форсирам гася газ до ламарината и смукач до средата. След 12 часа пестои колата пали все 1 до сега е работила. поздрави. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |