Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Как мога да сменя предавателното число на 4 скорост
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=917
Страница 1 от 1

Автор:  babarei [ Неделя, 07.09.2008 г. 17:04 ч. ]
Заглавие:  Как мога да сменя предавателното число на 4 скорост

Искам да го сменим до като върви на 3 в по високи обороти бодвам му 4 и ем ше върви повече ем ше е по икономично ;) ;) ;)

Автор:  shotik [ Неделя, 07.09.2008 г. 20:20 ч. ]
Заглавие:  скорости

Каквото и да правиш само се набутваш с пари,никога няма да стане BMV или VW

Автор:  Santa [ Неделя, 07.09.2008 г. 20:29 ч. ]
Заглавие: 

Опасявам се,че той има по-високи цели...иска да го направи ПОНЕ Порше...

Автор:  Bat_Ilko [ Понеделник, 08.09.2008 г. 02:40 ч. ]
Заглавие: 

Няма проблеми. Що да не се промени предавателното число. Едни 16-ки и джипови гуми и си на 120 с 3000 оборота. Ако ги вдигнеш де.

Автор:  Gosho [ Понеделник, 08.09.2008 г. 08:28 ч. ]
Заглавие: 

Ааа виж за това не се бях сетил :D
Само че , малкия рацер иска само на 4-та , не на всички - ПРОБЛЕМ :D

Автор:  Nasakoto [ Понеделник, 08.09.2008 г. 09:58 ч. ]
Заглавие: 

Смяната на предавателното число е много лесна.

Първо, завършваш средно образование. Кандидатстваш в произволен технически университет (гледай да е по-на запад на глобуса) със специалност машиностроене. След 5-6 години, когато станеш инженер и дори мокрите ти сънища са пълни с формули и графики, сядаш и си проектираш една скоростна кутия от нулата. Щото на Варгата, както и на всичките коли с 4 степенни ръчни скоростни кутии 4-та е директна - там предавателното число е единица. Ама тогава вече ще знаеш, че от тая доработка няма никакъв смисъл. Щото една красива формула казва, че въздушното съпротивление нараства с третата степен на скоростта. Тоест: удвояваш скоростта - съпротивлението нараства ОСЕМ пъти. На практика: ако за да се движиш с 80 км/ч ти трябват 15 конски сили, за 160 км/ч ще ти трябват 120 коня.

Наистина, физиката е гадна и безмилостна наука. Ще намалиш предавателното число, само и единствено за да може мотора да издъхне на по-ниски обороти при абсолютно същата скорост на движение на колата.

Ама това е животЪт. :mehehehehe: [smilie=gaaaaaaa]

Автор:  Ivaka [ Понеделник, 08.09.2008 г. 11:50 ч. ]
Заглавие: 

Само една малка поправка - Наско, предавателното число на Варгата на 4-та не е 1.00, а е 0.906 ;)

Автор:  Nasakoto [ Понеделник, 08.09.2008 г. 12:31 ч. ]
Заглавие: 

Еееее, не разваляй заверата де :mehehehehe:, много си лош. [smilie=roflhfm]

За точната стойност не споря - важна в случая е идеята, или по-точно пълната й безпочвеност. :)

Автор:  theultimate [ Понеделник, 08.09.2008 г. 12:34 ч. ]
Заглавие: 

Вартбурга няма да е по-икономичен. Трабант и вартбург и икономия.......това е противоречие. С няквко клошарско каране, основен ремонт, спортен филтър и т.н може да свалиш 1-2л за сметка на скоростта и толкоз. Сега малко ли върви - 140-150 за стара соц кола са си доста.

Автор:  Ivaka [ Понеделник, 08.09.2008 г. 13:18 ч. ]
Заглавие: 

Наско, съгласен съм с теб че идеята е напълно безпочвена.
Това се опитвам да обясня на всеки който отвори дума за 5та предавка на Трабант или Вартбург. Просто колата не само че няма да вдига повече, а дори ще вдига по малко и ще стане доста по тромава.
Както знаем мощноста е функция на въртящия момент и оборотите, и тя е основен фактор при определяне на максималната скорост на автомобила.
И така, слагаме една 5-та предавка на Вартбурга с предавателно число 0.8 да кажем.
Ако приемем че сега 4та е с предавателно число 1.00 и въртящ момент 100н.м(използвам тези стойности за да се смята по лесно), това значи че имаме действителни 100н.м които отиват към колелата( т.е. умножаваме 100-те нютонметра по предавателното число 1.00).
На 5-та предавка обаче какво става - умножаваме 100 по 0.8 и вече имаме скромния въртящ момент от 80 н.м.
Айде кажете ми този въртящ момент каква мощност ще образува, и ще стигне ли тя за преодоляване на въздушното съпротивление при висока скорост.
Хората не са глупави, смятали са го.
Ако искаш Вартбурга да вдига повече, първо увеличи мощноста му до поне 80-90 конски сили, след това чак мисли за 5-та предавка. Тогава тя наистина ще има ефект

Автор:  орлича [ Понеделник, 08.09.2008 г. 17:38 ч. ]
Заглавие: 

Този номер немците го правят с така наречената "4-та дълга" предавка. Всички останали са нормални. Без да пипаш нищо по двигателя развиваш с 15-20 км/ч повече и спястяваш около 1 литър разход на 100. Номера ставал с изработката на нова зъбчатка с 1 зъб повече, което означава, че и диаметъра на зъбчатката е по-голям.

http://cgi.ebay.de/Trabant-Tuning-Getri ... 286.c0.m14 - ето ти за Трабант.
Карал съм такъв Трабант, но двигателят беше пипнат, в резултат на което се движех почти 200 км ето така: Изображение

Автор:  theultimate [ Понеделник, 08.09.2008 г. 18:01 ч. ]
Заглавие: 

На трабанта съм с гуми 155/80. Смятах по разни диви формули - над 80 това са фактически 5-6км/ч повече от това което показва киломтража, тъй като той е правен за 145/80, които са с малко-по малък диаметър от моите. Та какви са ми наблюденията. Преди колата при нормално подаване на газ можеше да подържа 105-110 преди да наритам додолу. Сега за всичко над 100 трябва да се кара до ламарината. Също така скорости от сорта на 85-90 вече не се подържат с припомпване на газта. Какъв е извода? Ами нещата са си сметнати заводски и всяка доработка при същата мощност само спъва колата. Разхода не стана по-малък, даже напротив - сега гори малко повече.

Автор:  353 [ Понеделник, 08.09.2008 г. 19:18 ч. ]
Заглавие: 

Може би има минимална полза ако ще се кара наравно. При най-малкия наклон всичко ще се влоши. Дори може да се наложи да включиш 3та. Колата просто няма такава сила на 4 та. Сега в момента правя проби за минимален разход на гориво. Тука в Търново както знаете всичко е 50% нагоре и 50 % с наклон надолу малко или много, което ще рече че колата в баира ще гори повече от нормалното, има дълги участъци над 1 км нагорнище където ако карам на 4та трябва да давам много повече газ отколкото на 3та, т.е. на 4та има по-голям разход, при еднаква скорост (примерно 60-70 км/ч). Т.е. има си оптимални граници, и ако се изкяри нещо от 4та наравно, то при натоварена кола или при най-малък баир нещата пък ще станат по-зле от нормалните + никакво доускорение.

Автор:  Santa [ Понеделник, 08.09.2008 г. 21:38 ч. ]
Заглавие: 

На крбураторния мотор разхода се определя от стойноста на вакуума в камерите.Така,че...това дето се опитваш да мериш...за нищо не ти служи.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/