Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Смяна на фрайлайф 
Автор Съобщение
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Смяна на фрайлайф
Колеги, някой от вас правил ли го е? Откъде се разглобява кутията, отзад ли? Досега съм отварял само до диференциала. Също така ако може да опишете процедурите кое как се прави след отварянето на кутията.
И друг въпрос - кажете ми най-лесния начин да се свали кутията. Вариянта който съм пробвал е само с вадене на едната полуоска, но това си е жива мъка, докато се измъкне кутията от другата полуоска.
Изобщо всякакви съвети и тънкости са полезни.


Неделя, 08.06.2008 г. 16:16 ч.
Профил
.
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:27 ч.
Мнения: 137
Местоположение: София
Мнение фрайлауф
Ивак,правил съм го ,но като я няма колата /продадох я 2005 г/вече позабравям,но най- лесно е да свалиш мотора и после кутията.Сега погледнах и в едно сервизно обслужване и чета, но нещо не мога да схвана как беше,но не е трудно.Сваляше се някаква капачка и се вадеше.
Не искам да се мисли че пиша за точки,само пиша да знаеш реда и че не е трудно.

_________________
винаги може да се научи нещо ново


[Изображение


Неделя, 08.06.2008 г. 17:17 ч.
Профил ICQ
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч.
Мнения: 125
Местоположение: Казанлък
Мнение 
Вадиш касетата на диференциала и имаш достъп до фрайлафта.Само виж как е зацепена пружината на лостчето после да не се чудиш.Има една малка зегерка на лостчето от долу махаш я и издърпваш на горе.След това водящият вал с касетата на фрайлафта излиза.
После при зглобяването ако искаш сложи един О-пръстен между лостчето и скоростната кутия за да уплътни да не сълзи масло.
Кутията без да се махнат полуоските излиза гадно и предполагам ще се монтира още по-гадно.


Неделя, 08.06.2008 г. 19:47 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Неделя, 02.03.2008 г. 00:09 ч.
Мнения: 41
Мнение 
doctorZizi написа:
както винаги хора,които не са гледали дори снимки, дават акъл.
Сваляш двг, дигаш колата на стойки и разкачаш предницата, за да извадиш полуоските. Скоростите излизат лесно/ естествено разкачаш необходимото/ , маслото е източено. С гедоре 13 развиваш болтовете, но има една капачка с 4 болтчета с 10-ки. Под тази капачка има една гайка- 24 или 27- забравил съм точно- на разглобяемия лагер. Сваляш я и с почукване по капака го отделяш/ гумен чук или дърво/. Гледаш вътре и к`во?- зъбни търкалета- харесваш си някое и го вадиш. :!: :!: :!: пази да не изскочат пружинките на синхронизаторите на муфите. На място ще се ориентираш кога се сваля колело кога вилка на муфа и.т.н.- успех и пиши к`во стана. Имам скорости с долен лост- пълен комплект ако те вълнува.
Не пипай кутията в задната и част там нямаш работа трябва да я отвориш от към диференциала. Свалянето на кожуха е лесно , той е скрипен с болтове с глава 17мм. които се стягат на 10кг. при монтаж. При отваряне на сектора от към диференциала внимавай има два големи лагера на които лагеруват чашите на полуоските на единия по точно левия има подложни шайби с диаметъра на самия лагер те са строго индивидуални за тази кутия защото с тях е изчислен луфта на диференциала . Трябва много да внимаваш при сглобката обикновено се подгъват и става страшно :D .Иначе зада извадиш амбреажната ос по-горе бяха описали колегите , много внимавай с зегерката която фиксира лосчето на фроилауфта , един път я изпуснах и я вадих с магнит :D Айде успех , в сьбота сьм в Ст.Загора ако искаш по обяд да се чуем звънни ми.


Вторник, 10.06.2008 г. 21:30 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 315
Мнение 
Фрайлауфа може да се смени и без да се разкачват нито полуоските нито скоростите, а след като се свали мотора се извади аксиалния лагер на съединителя и там около него имаше още една анджаклама, източи се маслото , подпре се кутията отдолу за да не виси и да е по-удобно за работа и се махне предния капак на скоростите. Излезе ли капака - хващаш и дърпаш вала на съединителя, той остава в ръцете ти, половината ролки на него, другата половина по диференциала и на дъното на кутията. Трябва да ги събереш и извадиш ВСИЧКИТЕ 10 бр.
Звездата се маха от вала с избиване. После на сглобената звезда с кафез и пружина се нареждат ролките под ластик от пачка, който преди монтажа се връзва с тънка тел /от бобина/, след напъхването на фрайлауфа в мястото му се завърта в свободната посока като се изтегля телта и ластика макар и скъсан- излиза. Останалото е в обратния ред. Гарнитура на капака НЯМА и не трябва да има. Важно е повърхността преди сглобяването на капака да е добре почистена. Успех.

ПП. Новата звезда може да парнеш с 2 точки към шлицовия вал от страната на шлиците с телоподаващо за да не мърда. Но в никой случай не с електрожен щото ще се отвърне закалката и звездата няма да изкара много.


Вторник, 24.06.2008 г. 12:34 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Неделя, 23.03.2008 г. 10:07 ч.
Мнения: 4
Мнение 
Оги написа:
Фрайлауфа може да се смени и без да се разкачват нито полуоските нито скоростите, а след като се свали мотора се извади аксиалния лагер на съединителя и там около него имаше още една анджаклама, източи се маслото , подпре се кутията отдолу за да не виси и да е по-удобно за работа и се махне предния капак на скоростите. Излезе ли капака - хващаш и дърпаш вала на съединителя, той остава в ръцете ти, половината ролки на него, другата половина по диференциала и на дъното на кутията. Трябва да ги събереш и извадиш ВСИЧКИТЕ 10 бр.
Звездата се маха от вала с избиване. После на сглобената звезда с кафез и пружина се нареждат ролките под ластик от пачка, който преди монтажа се връзва с тънка тел /от бобина/, след напъхването на фрайлауфа в мястото му се завърта в свободната посока като се изтегля телта и ластика макар и скъсан- излиза. Останалото е в обратния ред. Гарнитура на капака НЯМА и не трябва да има. Важно е повърхността преди сглобяването на капака да е добре почистена. Успех.

ПП. Новата звезда може да парнеш с 2 точки към шлицовия вал от страната на шлиците с телоподаващо за да не мърда. Но в никой случай не с електрожен щото ще се отвърне закалката и звездата няма да изкара много.


Много точно е описано.....Аз също съм сменял фрайлауфа без да свалям цялата кутия, а с разглобяване на място, като предварително се подпре отдолу ( в моя случай с трупче).....Само че при мен фрайлауфа беше от новия модел с шпонка а не пресован върху вала и за задържане на ролките към звездата използвах малко гъста лепкава грес ( ама малко, не съм я клепал здраво :D ) ролките залепват и така без проблем се монтира в работно положение......Аре успех :wink:


Сряда, 16.07.2008 г. 08:09 ч.
Профил
Ax Driver
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:06 ч.
Мнения: 111
Местоположение: София
Мнение 
аз пък знам че наличието на грес по фрайлауфа е абсолютно противокпоказно,може и да греша, поправете ме ако е така :)

_________________
Wartburg,the power of 2T engine


Събота, 19.07.2008 г. 22:50 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 119
Местоположение: София
Мнение 
Цитат:
wartburg_fen написа:

аз пък знам че наличието на грес по фрайлауфа е абсолютно противокпоказно,може и да греша, поправете ме ако е така


Не проумявам защо малко грес е "абсолютно противопоказна"? Така или иначе този механизъм не работи на сухо, а се смазва от маслото в скоростната кутия. Тази грес се слага само да улесни монтажа и едно минимално количество няма да влоши смазочните качества на маслото.

За мен по-важно е какво масло ще се налее после в скоростната кутия. От лични проучвания знам, че който е влял българско масло за скоростни кутии с вискозитет 90 ЕР, си е прецакал фрайлауфа. Затова моя съвет е: 80 ЕР и то вносно от известни и реномирани производители. Аз съм с Кастрол 80 ЕР и сега вече не смея да го сменя, за да не налетя на някое менте.


Понеделник, 21.07.2008 г. 10:45 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 315
Мнение 
Според мене маслото е с много малко значение към здравината на фрайлауфа. Той стои високо над нивото на маслото и короната на главното предаване го плиска по външната му част, а самия механизъм е полузатворен и се маже единствено от маслени изпарения.
При нагряването на звездата за монтаж често се прекалява, повърхностите на 10-остена се отвръщат и ролките започват да се забиват в тях и не заклинват, при което фрайлауфа не зацепва. Дали е смазан или не- едва ли е от кой знае какво значение в случая.
-Тези, които са с шпонка са стария модел, а новия са с пресова сглобка. В днешно време- каквато звезда намериш определя ко прайш.


Понеделник, 21.07.2008 г. 12:51 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Неделя, 23.03.2008 г. 10:07 ч.
Мнения: 4
Мнение 
wartburg_fen написа:
аз пък знам че наличието на грес по фрайлауфа е абсолютно противокпоказно,може и да греша, поправете ме ако е така :)


Ми не знам да ли е противопоказна, но вече 5-6 години след това фрайлауфа си работи без проблем............Пък и аз сложих съвсем малко гресчица, само колкото да залепнат ролките докато ги монтирам..... :roll:


Сряда, 23.07.2008 г. 07:44 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов