Автор |
Съобщение |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Смяна на фрайлайф
Колеги, някой от вас правил ли го е? Откъде се разглобява кутията, отзад ли? Досега съм отварял само до диференциала. Също така ако може да опишете процедурите кое как се прави след отварянето на кутията.
И друг въпрос - кажете ми най-лесния начин да се свали кутията. Вариянта който съм пробвал е само с вадене на едната полуоска, но това си е жива мъка, докато се измъкне кутията от другата полуоска.
Изобщо всякакви съвети и тънкости са полезни.
|
Неделя, 08.06.2008 г. 16:16 ч. |
|
|
shotik
.
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:27 ч. Мнения: 137 Местоположение: София
|
фрайлауф
Ивак,правил съм го ,но като я няма колата /продадох я 2005 г/вече позабравям,но най- лесно е да свалиш мотора и после кутията.Сега погледнах и в едно сервизно обслужване и чета, но нещо не мога да схвана как беше,но не е трудно.Сваляше се някаква капачка и се вадеше.
Не искам да се мисли че пиша за точки,само пиша да знаеш реда и че не е трудно.
_________________ винаги може да се научи нещо ново
[
|
Неделя, 08.06.2008 г. 17:17 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Вадиш касетата на диференциала и имаш достъп до фрайлафта.Само виж как е зацепена пружината на лостчето после да не се чудиш.Има една малка зегерка на лостчето от долу махаш я и издърпваш на горе.След това водящият вал с касетата на фрайлафта излиза.
После при зглобяването ако искаш сложи един О-пръстен между лостчето и скоростната кутия за да уплътни да не сълзи масло.
Кутията без да се махнат полуоските излиза гадно и предполагам ще се монтира още по-гадно.
|
Неделя, 08.06.2008 г. 19:47 ч. |
|
|
Atanas
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Неделя, 02.03.2008 г. 00:09 ч. Мнения: 41
|
Не пипай кутията в задната и част там нямаш работа трябва да я отвориш от към диференциала. Свалянето на кожуха е лесно , той е скрипен с болтове с глава 17мм. които се стягат на 10кг. при монтаж. При отваряне на сектора от към диференциала внимавай има два големи лагера на които лагеруват чашите на полуоските на единия по точно левия има подложни шайби с диаметъра на самия лагер те са строго индивидуални за тази кутия защото с тях е изчислен луфта на диференциала . Трябва много да внимаваш при сглобката обикновено се подгъват и става страшно .Иначе зада извадиш амбреажната ос по-горе бяха описали колегите , много внимавай с зегерката която фиксира лосчето на фроилауфта , един път я изпуснах и я вадих с магнит Айде успех , в сьбота сьм в Ст.Загора ако искаш по обяд да се чуем звънни ми.
|
Вторник, 10.06.2008 г. 21:30 ч. |
|
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 315
|
Фрайлауфа може да се смени и без да се разкачват нито полуоските нито скоростите, а след като се свали мотора се извади аксиалния лагер на съединителя и там около него имаше още една анджаклама, източи се маслото , подпре се кутията отдолу за да не виси и да е по-удобно за работа и се махне предния капак на скоростите. Излезе ли капака - хващаш и дърпаш вала на съединителя, той остава в ръцете ти, половината ролки на него, другата половина по диференциала и на дъното на кутията. Трябва да ги събереш и извадиш ВСИЧКИТЕ 10 бр.
Звездата се маха от вала с избиване. После на сглобената звезда с кафез и пружина се нареждат ролките под ластик от пачка, който преди монтажа се връзва с тънка тел /от бобина/, след напъхването на фрайлауфа в мястото му се завърта в свободната посока като се изтегля телта и ластика макар и скъсан- излиза. Останалото е в обратния ред. Гарнитура на капака НЯМА и не трябва да има. Важно е повърхността преди сглобяването на капака да е добре почистена. Успех.
ПП. Новата звезда може да парнеш с 2 точки към шлицовия вал от страната на шлиците с телоподаващо за да не мърда. Но в никой случай не с електрожен щото ще се отвърне закалката и звездата няма да изкара много.
|
Вторник, 24.06.2008 г. 12:34 ч. |
|
|
motomanjak
Начинаещ
Регистриран на: Неделя, 23.03.2008 г. 10:07 ч. Мнения: 4
|
Много точно е описано.....Аз също съм сменял фрайлауфа без да свалям цялата кутия, а с разглобяване на място, като предварително се подпре отдолу ( в моя случай с трупче).....Само че при мен фрайлауфа беше от новия модел с шпонка а не пресован върху вала и за задържане на ролките към звездата използвах малко гъста лепкава грес ( ама малко, не съм я клепал здраво ) ролките залепват и така без проблем се монтира в работно положение......Аре успех
|
Сряда, 16.07.2008 г. 08:09 ч. |
|
|
wartburg_fen
Ax Driver
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:06 ч. Мнения: 111 Местоположение: София
|
аз пък знам че наличието на грес по фрайлауфа е абсолютно противокпоказно,може и да греша, поправете ме ако е така
_________________ Wartburg,the power of 2T engine
|
Събота, 19.07.2008 г. 22:50 ч. |
|
|
TTT
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 119 Местоположение: София
|
Не проумявам защо малко грес е "абсолютно противопоказна"? Така или иначе този механизъм не работи на сухо, а се смазва от маслото в скоростната кутия. Тази грес се слага само да улесни монтажа и едно минимално количество няма да влоши смазочните качества на маслото.
За мен по-важно е какво масло ще се налее после в скоростната кутия. От лични проучвания знам, че който е влял българско масло за скоростни кутии с вискозитет 90 ЕР, си е прецакал фрайлауфа. Затова моя съвет е: 80 ЕР и то вносно от известни и реномирани производители. Аз съм с Кастрол 80 ЕР и сега вече не смея да го сменя, за да не налетя на някое менте.
|
Понеделник, 21.07.2008 г. 10:45 ч. |
|
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 315
|
Според мене маслото е с много малко значение към здравината на фрайлауфа. Той стои високо над нивото на маслото и короната на главното предаване го плиска по външната му част, а самия механизъм е полузатворен и се маже единствено от маслени изпарения.
При нагряването на звездата за монтаж често се прекалява, повърхностите на 10-остена се отвръщат и ролките започват да се забиват в тях и не заклинват, при което фрайлауфа не зацепва. Дали е смазан или не- едва ли е от кой знае какво значение в случая.
-Тези, които са с шпонка са стария модел, а новия са с пресова сглобка. В днешно време- каквато звезда намериш определя ко прайш.
|
Понеделник, 21.07.2008 г. 12:51 ч. |
|
|
motomanjak
Начинаещ
Регистриран на: Неделя, 23.03.2008 г. 10:07 ч. Мнения: 4
|
Ми не знам да ли е противопоказна, но вече 5-6 години след това фрайлауфа си работи без проблем............Пък и аз сложих съвсем малко гресчица, само колкото да залепнат ролките докато ги монтирам.....
|
Сряда, 23.07.2008 г. 07:44 ч. |
|
|