Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Проблем с обезваздушаване 
Автор Съобщение
Кара стар Wartburg
Аватар

Регистриран на: Петък, 26.12.2008 г. 18:00 ч.
Мнения: 293
Местоположение: Пловдив
Automobile: Wartburg-353
Мнение Проблем с обезваздушаване
Здравейте колеги!Смених водно съединение на Вартбурга и го налях с нов антифриз.като дойде момента за обезваздушаване пробката на парното няма развиване леглото за отверката се е деформирало и няма развъртане.Ако изкарам маркуча който отива към парното и изчакам да текне от там антифриз ще може ли да се обезваздуши.

Благодаря предварително :)


Неделя, 07.08.2016 г. 17:35 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Вторник, 19.05.2015 г. 18:14 ч.
Мнения: 42
Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353W,1986
Мнение Re: Проблем с обезваздушаване
,,Ако изкарам маркуча който отива към парното и изчакам да текне от там антифриз ще може ли да се обезваздуши.,,

Не, няма да може.
Понеже в нашия грешен свят има гравитация, ако извадиш маркуча, който ,,отива,, към парното, то парното няма да се обезвЪздуши, ами съвсем ще се обезантифризи и овъздуши.
Би могло обаче другояче.
Ако отвориш кранчето на парното, извадиш от него маркуча, който отива от парното към водната помпа, затапиш го с пръста на някой приятел и той държи ръката си и затапения с пръста му край на маркуча над нивото на цилиндровата глава, свържеш към отвореното кранче един друг къс маркуч обърнат нагоре, наливаш през него течността при автомобил наклонен наляво при повдигане с крика отдясно на 20-25 градуса спрямо хоризонта, може и да налееш достатъчно течност за да не остане почти никакъв въздух в казанчето на парното.Нещо такова -
Прикачени файлове:
Photo-0051.jpg
Photo-0051.jpg [ 97.4 KiB | Прегледано 11297 пъти ]
само че на другата страна
След това да затвориш отвореното кранче на парното, да размениш обратно пръста на приятеля си с изходящия щуцер на спирателното кранче, съединявайки кранчето с отводящия към помпата маркуч и да свалиш колата в хоризонтално положение и на четирите й колела.
Въпрос на упорство, приятелство и сръчност на ръцете.
А след като е разбит шлица за отвертката, единственият вариант остава хващането на главата на винтчето с чешмеджийски ключ или т.нар.,,меча лапа,,.Можеш да изпилиш с пила или да орежеш с ножовка главата на винта за да го сведеш до квадрат,подходящ за хващане с някакъв малък гаечен ключ-примерно 5-6-7 мм.
Предварително капни малко спирачна течност или друго подобно средство на процепа между главта на винтчето и леглото му, почукай ЛЕКО върху главата му с чукче или с дръжката на отвертката....пък дано стане и НЕ ПРЕКАЛЯВАЙ С УСИЛИЯТА.
Можеш и да нагрееш каквото е останало от винтчето с огъня на запалка и да напъваш след като изстине- температурното разширение и последващото свиване също ,,разбиват,, ръждата-,,заварка,,.
Тялото на казанчето на парното е тънка месингова ламарина и леглото на обезвъздушителното винтче е запоено към него-не носи много на усукване.Внимавай да не го скъсаш, че после става малко по-сложно....не невъзможно, но по-сложно.Повече киснене за да се разтвори ръждата, повече почукване, по-малко сила.....
Или както казваха в комунистическата казарма навремето - ,,Повече пот в ученията-по-малко кръв в боя !,,
Успех !
(За да избегна подобни проблеми, много отдавна смених оригиналните винтчета и на парното и на капака на термостата с нови, изработени от месинг, с по-висока цилиндрична глава пробита напряко с ф1мм. и набито в полученото каналче парче от велосипедна спица двустранно приплеснато за да не се вади.Така си спестявам постоянно търсене на подходящата отвертка за обезвъдушаването и развивам и завивам на ръка.
Прикачени файлове:
IMG_20150417_190210.jpg
IMG_20150417_190210.jpg [ 82.67 KiB | Прегледано 11309 пъти ]

Овен това ВИНАГИ под главата на винтчето поставям медна шайбичка с подкодящ диаметър....И никога не съм имал твоя проблем.
В този смисъл е и препоръката по този въпрос и на Хорст Илинг на стр.138 в ,,Аз управлявам Вартбург,, издание 1971 г.,под заглавие ,,Крилат винт за радиаторчето на отоплението,,....)

_________________
Парадоксът често е бил повод да се прави изкуство.
А в ГДР са направили автомобили....


Понеделник, 08.08.2016 г. 10:59 ч.
Профил
Кара стар Wartburg
Аватар

Регистриран на: Петък, 26.12.2008 г. 18:00 ч.
Мнения: 293
Местоположение: Пловдив
Automobile: Wartburg-353
Мнение Re: Проблем с обезваздушаване
Много съм ти благодарен!Ще пробвам методите ти за отвиване на пробката и ги сменям и аз с такива като твойте :).Събота като отида при колата ще кажа какво съм направил :)


Вторник, 09.08.2016 г. 20:20 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов