Re: Проблем с обезваздушаване
,,Ако изкарам маркуча който отива към парното и изчакам да текне от там антифриз ще може ли да се обезваздуши.,, Не, няма да може.
Понеже в нашия грешен свят има гравитация, ако извадиш маркуча, който ,,отива,,
към парното, то парното няма да се обезв
Ъздуши, ами съвсем ще се обезантифризи и овъздуши.
Би могло обаче другояче.
Ако отвориш кранчето на парното, извадиш от него маркуча, който отива
от парното към водната помпа, затапиш го с пръста на някой приятел и той държи ръката си и затапения с пръста му край на маркуча над нивото на цилиндровата глава, свържеш към отвореното кранче един друг къс маркуч обърнат нагоре, наливаш през него течността при автомобил наклонен наляво при повдигане с крика отдясно на 20-25 градуса спрямо хоризонта, може и да налееш достатъчно течност за да не остане почти никакъв въздух в казанчето на парното.Нещо такова -
само че на другата страна
След това да затвориш отвореното кранче на парното, да размениш обратно пръста на приятеля си с изходящия щуцер на спирателното кранче, съединявайки кранчето с отводящия към помпата маркуч и да свалиш колата в хоризонтално положение и на четирите й колела.
Въпрос на упорство, приятелство и сръчност на ръцете.
А след като е разбит шлица за отвертката, единственият вариант остава хващането на главата на винтчето с чешмеджийски ключ или т.нар.,,меча лапа,,.Можеш да изпилиш с пила или да орежеш с ножовка главата на винта за да го сведеш до квадрат,подходящ за хващане с някакъв малък гаечен ключ-примерно 5-6-7 мм.
Предварително капни малко спирачна течност или друго подобно средство на процепа между главта на винтчето и леглото му, почукай ЛЕКО върху главата му с чукче или с дръжката на отвертката....пък дано стане и НЕ ПРЕКАЛЯВАЙ С УСИЛИЯТА.
Можеш и да нагрееш каквото е останало от винтчето с огъня на запалка и да напъваш след като изстине- температурното разширение и последващото свиване също ,,разбиват,, ръждата-,,заварка,,.
Тялото на казанчето на парното е тънка месингова ламарина и леглото на обезвъздушителното винтче е запоено към него-не носи много на усукване.Внимавай да не го скъсаш, че после става малко по-сложно....не невъзможно, но по-сложно.Повече киснене за да се разтвори ръждата, повече почукване, по-малко сила.....
Или както казваха в комунистическата казарма навремето - ,,Повече пот в ученията-по-малко кръв в боя !,,
Успех !
(За да избегна подобни проблеми, много отдавна смених оригиналните винтчета и на парното и на капака на термостата с нови, изработени от месинг, с по-висока цилиндрична глава пробита напряко с ф1мм. и набито в полученото каналче парче от велосипедна спица двустранно приплеснато за да не се вади.Така си спестявам постоянно търсене на подходящата отвертка за обезвъдушаването и развивам и завивам на ръка.
Овен това ВИНАГИ под главата на винтчето поставям медна шайбичка с подкодящ диаметър....И никога не съм имал твоя проблем.
В този смисъл е и препоръката по този въпрос и на Хорст Илинг на стр.138 в ,,Аз управлявам Вартбург,, издание 1971 г.,под заглавие ,,Крилат винт за радиаторчето на отоплението,,....)