Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Унгарски части - кои вършат работа и кои не? 
Автор Съобщение
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Унгарски части - кои вършат работа и кои не?
Тъй като вече на практика е почти невъзможно по магазините да се намерят немски части за нашите коли, а оскъдния асортимент от части който може да се срещне из магазините е само и основно произведен в Унгария, нека в тази тема всеки да сподели какъв опит има с унгарски части. Кажете от кое сте доволни и от кое не.
За щастие аз съм от малцината, ако не и единствения в този форум, който почти няма унгарски части по колата(май само накладките ми са произведени там), но пък имам опит и наблюдения над почти всички унгарски части. Общо взето положението е следното:

Колянов вал - в повечето случаи некачествено рециклирани, лагерите се разхъркват бързо, често блокират и биелите. При рециклирането са поставени втулки на основните лагери, което прави повторното рециклиране невъзможно, или по-скоро нежелателно.

Бутала - вършат работа. С една малка особенност - разширяват се повече от немските, затова при шлайфането е добре да се остави по-голяма хлабина. Заводски предписаната за немските бутала е 0.06мм, аз препоръчвам 0.07 или дори 0.08 за да нямате проблеми. Все още не съм изпробвал дали издържат, ако се поизрежат прозорците.

Чукчета - тук много зависи на кой производител сте попаднали, но в повечето случаи вършат добра работа. В момента най-често срещаните са с текстолитов повдигач и дупка в наковалнята - ако сложите такива няма да сбъркате.

Кондензатори - никога не съм ползвал такива, но от хора съм чувал само лоши отзиви.

Кормилни накрайници - вършат работа, но се разбиват доста по-бързо от оригиналните. Затова пък подлежат на рециклиране.

Шарнирни болтове - разбиват се бързо, маншоните им също са некачествени. На пазара има няколко вида, но всичките не са добри, някои от тях обаче подлежат на рециклиране. Общо взето това е частта с която ще има най-голям проблем в бъдеще.

Съединител - напълно задоволително качество, е не са като немските, но вършат добра работа и имат приличен пробег.

Жила за съединител - изкарват доста по-малко от немските, обикновенно съединителя започва да тресе при потегляне след поставяне на унгарско жило.

Накладки - мога да кажа само добри думи за предни накладки производство на "Graphit Brakes". За цената си която е между 15 и 20лв вършат отлична работа, не дерат диска и спират добре.
Задни - също задоволително качество.

Маншони за полуоски и кормилна рейка - пълна трагедия, изкарват по 6 месеца, в най добрия случай може да изтикат и година, след това се разпадат. Търсете подходящ заместител от друга кола, не си струва да сменяте маншони постоянно.

Спирачни цилиндърчета - задните са доста сполучливи, но обикновенно се скапват ако колата не се кара. Същото важи и за спирачните помпи, които впрочем вече не се произвеждат.

Части за водна помпа - тук положението също не е много добро, турбинката обикновенно е крива и има нужда от допълнителна обработка, фибрите не държат много, за 1-2г протичат, втулките и осите обаче вършат работа. Също така и алуминиевите ремъчни шайби които се продават по магазините.
За фибър препоръчвам да търсите полски - много по-добри са.

Мигачи и стопове - тук положението вероятно е ясно на всеки от вас - избеляват за 1-2г. Затова пък не са скъпи и може да си ги сменяте периодично.

Тампони за скоростна кутия - отвратителни са, твърди до безобразие вследствие на което вибрациите в купето стават големи. По-добре със заварян немски.

Части за бензинова помпа - като цяло качеството им е задоволително, но не са като немски.

Предно гърне - тук има избор между няколко производителя. Едните са тънки, дрънчат на ламарина и се разпадат за 1-2г, другите са доста плътни и като качество се доближават до немските, за нещастие разбрах че вече не ги произвеждат.

Спирачни маркучи - качеството им е много прилично.
Прахозащитни гумички за предни спирачки - изработката им е много недодялана, което се вижда с просто око, но предвид че няма алтернатива вършат работа.

Това е за което се сещам засега, ако има нещо друго ще допиша.
Споделете и вие вашите наблюдения и опит.


Неделя, 04.12.2011 г. 02:00 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Унгарски части - кои вършат работа и кои не?
Тези текстолитовите чукчета са действително добри.Пазете се от другите - бели полиамидни ли са/неква пластмаса/.Взех две на другия ден едното дефектира-върнах го след два дена и другите се прецакаха-пружините не връщат и остават отворени-два дена позорно ходене на работа с такси.
Спирачна помпа/трабант -ппротече леко веднага след монтажа но карам така сега.

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Неделя, 04.12.2011 г. 09:01 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 315
Мнение Re: Унгарски части - кои вършат работа и кои не?
На шарнири с криви дупки за болтчетата попаднах, как се монтират не ми се пише, датчик на хол за Тт - издържа 5-10 х.км.- смених няколко бр.


Неделя, 04.12.2011 г. 20:40 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Унгарски части - кои вършат работа и кои не?
За Трабант:
Всичко за предница унгарско е много фалшиво и е далеч като качество от оригиналното производство + всякави маншони и гумени уплатнения и капачки
Датчика на Хол - в комбинация с немския блок сменя искрата на цилиндрите. Карам с такъв
и е вторто унгарско нещо по моята кола, ще му мисля като гръмне, засега работи.
Стъкла за стоп - едно, че избеляват за нула време, ами и двете дупки не съвпадат и трябва разширяване.
Продават и гривни за фарове - друга форма и са много меки.
Основа за стоп - от обикновена пластмаса( оригиналната е бакелитова ) и там, където се завива винтчето няма метална резба, ами си е пак пластмаса.
Тампони за двигателя и кутията - много твърди. Даже за 1000 км един се скъса при мен.
Тампони за гърнета - прокъсват се на първата година.
Гърнета и тръби - аз съм с такива. Направени от по-тънка ламарина - предното. Като си иска естествено преправяне при монтаж, защото лично на мен не ми харесваше как стърчат надолу към асфалта. За дрънчене при каране - не мога да преценя, защото не съм карал с нови немски.
Гарнитурите им повечето стават - зависи за какви гарнитури пак става въпрос.
Панти за вратата на комби - цамови като оригиналните, но отново доволно фалшиви.
Чистачки от унгария - никога повече.

-Унгарските прагове са много често от доста тънка ламарина. И унгарския праг е направен така, че да включва и част от предната греда на Трабанта - там, където се пъха крика отпред е част от предната греда. Освен това унгарския праг е и с различен профил от немския - по-широк е . Решението е на абкант да се огъне свястно.
-Унгарски надпраг - пак не е докарана формата и от него може евентуално да се използва стъпалото без ръбовете, но пък и там отново имаме разминаване с действителноста.

От всичко, с което досега съм се сблъсквал, произведено някъде си в Унгария ми допадат единствено и само дръжките за отваряне на вратите от вътрешна страна за последните Трабанти - постарали са се да ги направят от Цам, което е отвратителен материал, но е по-здрав от оригиналната пластмаса. Не се радвайте, защото и при тях има проблеми, свързани с поставянето на капчаката после :)


Прикачени файлове:
phpI7nvKWAM.jpg
phpI7nvKWAM.jpg [ 51.42 KiB | Прегледано 22535 пъти ]
Неделя, 04.12.2011 г. 22:42 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Унгарски части - кои вършат работа и кои не?
Ето моето мнение за унгарските части Трабант:

Спирачни цилиндърчета - стават (макар и да не съм ги тествал повече от година).
Накладки - НИКОГА. 1-2 месеца по-младежко каране и до там.
Водач на страничното стъкло - пълен боклук. Незнам кой е правил заварките, но стъклото седи под наклон. Уплътненията за тия стъкла - срок на годност около година. По-добре тунинг на старите с лепило и дънков плат.
Огледала - много са хубави, но над 80км/ч се прибират от вятъра. Немско огледало и черен спрей е за предпочитане.
Ремъка от магазина незнам какъв е, но се нацепи за 1 година. По-добре BOSCH/Gates за 7лв от магазин за западни коли. Същото и за чистачките.
Плочката за запалването (българска май) - на няколко Трабанта не можах да направя центровка. Като сложих немското - с точност до 0.05мм.
Стопове/мигачи - не. Ментака се матира за една година. Тия кристалните и те така. Немския си е като нов.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Понеделник, 05.12.2011 г. 00:21 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Унгарски части - кои вършат работа и кои не?
http://fakti.bg/avto/35383-noviat-merce ... e-ungarski
Е щом и мерцедеси ще правят горко на мерцедесите.Те едни трабантски части как ги правят че...

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Неделя, 01.04.2012 г. 19:51 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: Унгарски части - кои вършат работа и кои не?
Яска, недей да си толкова скептичен. Факт е , че унгарците нямат опит с производството на леки коли и части за тях(не говорим за автобуси), но ако те само сглобяват Мерцедес мисля че няма да е проблем. Естествено качеството ще е далеч от немското, но няма да е като частите които продават за нашите коли. Частите за Трабант и Вартбург се произвеждат от десетки, дори стотици малки цехове, гаражчета и фабрики в Унгария и всички тия боклуци са си буквално гаражно производство, без никакъв контрол. Всеки прави каквото си иска, пък каквото излезе. Всички тези цехове и гаражчета започват един по един да прекратяват производството на части за нашите коли и затварят, други пък се преориентират в производство за западни коли(УЖАС....) и така.


Вторник, 03.04.2012 г. 11:37 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Събота, 23.11.2013 г. 00:19 ч.
Мнения: 63
Местоположение: Варна
Мнение Re: Унгарски части - кои вършат работа и кои не?
Малко странни ми се виждат мненията към тази тема.Аз съм ползвал доста унгарски части и винаги съм бил доволен.Накладките в четирите колела на моя Трабант са такива - спира с леко натискане на педала.Спирачните цилиндри в три от колелата са унгарски от десет години вече,всички гумички са унгарски.


Събота, 08.11.2014 г. 01:47 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Четвъртък, 14.02.2013 г. 03:26 ч.
Мнения: 69
Местоположение: България
Мнение Re: Унгарски части - кои вършат работа и кои не?
Ето защо на моите коли си купувам само немски части та да ми е мир на главата. Един път само се подведох по акъла на един умник и купих унгарски колянов вал. 2000 км и се завари едната биела. После като го разглобихме видяхме какви недомислици са правили кретените по него. Бяха слагали някакви втулки и простотии само за да набутат едни смешни лагери.
След това си взех от Германия за 110 евро пълен комплект немски лагери и си направих един вал. В момента е вече на към 50000 и е като мушичка.


Събота, 08.11.2014 г. 10:50 ч.
Профил
Engine like steel drum
Аватар

Регистриран на: Събота, 03.04.2010 г. 23:54 ч.
Мнения: 494
Местоположение: София
Skype: mitsobishi_terziev
Automobile: Trabant,Chevy K30
Мнение Re: Унгарски части - кои вършат работа и кои не?
Аз също съм пазарувал унгарски части и не всички бяха за кофата, но се е случвало някои неща просто да се разпадат в опаковката.... Най-ясния приемр са маншоните и тампоните, твърда и не гъвкава гума ,ронеща се .....мога да си го обесня само така.За мен има огромно значение частите ,колко десетилетия са престояли на склад или са били грешно съхранени ,което довежда до стареене,случвал съм и на читави гумени консумативи просто ,защото са пресен внос .

_________________
Изображение

Луд съм мамо,ям паркет!!!!


Вторник, 11.11.2014 г. 10:13 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов