Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Поставяне на радиатор с разширителен съд на самия него http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=5628 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | steffcho [ Сряда, 22.01.2014 г. 18:37 ч. ] |
Заглавие: | Поставяне на радиатор с разширителен съд на самия него |
Здравейте! Пускам темата тук, тъй като става въпрос за двигател от Вартбург, присаден на малкия бу брат - Трабант. Поради относително тясното пространство в коша на Трабант, реших да поставя радиатор от Пежо, който има разширителен съд на самия него. Това елиминира нуждата от отделно казанче - спестявам място за други неща, а и поне за мен е по-прегледно. Въпросът ми е, този тънкия маркуч, илизащ от горната част на корпуса на водната помпа, както и маркуча за разш. съд - как да постъпя с тях? Да ги затапя, или да ги свържа заедно, трети вариант да ползвам отново разширителен съд... |
Автор: | steffcho [ Петък, 24.01.2014 г. 00:34 ч. ] |
Заглавие: | Re: Поставяне на радиатор с разширителен съд на самия него |
И още един въпрос (да не пускам отделна тема) - потока на водата е от водната помпа към термостата, или бъркам? И топлата вода се влива в радиатора през горния маркуч, откъм термостата, ако свържа маркуча от термостата към долния извод на радиатора, а този от помпата към горния, дали ще се появи проблем? |
Автор: | Оги [ Понеделник, 27.01.2014 г. 11:20 ч. ] |
Заглавие: | Re: Поставяне на радиатор с разширителен съд на самия него |
Може. На преливника трябва да сложиш пробка за обезвъздушаване, която да е херметически плътна. Ако монтираш парно- на него също трябва да има. Всъщност всичко що е по-високо от нивото в разширителния съд трябва да може да се обезвъздуши. И съответно да свършиш таз работа преди да запалиш. Наличие на въздух вътре означава проблем със циркулацията и прегряване. Изхода от термостата трябва да свържеш с горния вход на радиатора. Долния- с дебелата тръба на водната помпа.Това е естествения път на топла и студена вода. Обратно- не става или поне ще създадеш смут в охлаждането. Принципа на работа нса охлаждането е следния: Палиш студен мотор- в двигателя течността циркулира в малкия кръг докато мотора загрее. Вдигне ли се температурата до 80-90 гр. - термостата се отваря и течността постъпва в големия кръг. Т.е. от термостата топлата течност постъпва в горния вход на радиатора, минава през питата, където се охлажда и пада долу /охладената течност е по-тежка от топлата/- от където по долния маркуч се засмуква от водната помпа а през нея заминава пак в мотора за да го охлади. Ако намериш място за разширителен съд и да го вържеш някъде високо- определено ще имаш значително по-малко проблеми с охлаждането или поне с въздуха вътре и обезвъздушаването. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |