Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Вартбург разграфен до 220? Защо не!
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=5353
Страница 1 от 3

Автор:  Ivaka [ Сряда, 03.07.2013 г. 00:13 ч. ]
Заглавие:  Вартбург разграфен до 220? Защо не!

Е колеги, вероятно някои от вас също години наред са се дразнили на малоцифрения вартбургов километраж разграфен едва до 150(като дори последната чертичка е уговорка - според масовата публика е до 140), това са смешни скорости които се подминават дори с читав оригинален двигател, да не говорим че самото разположение на циферблата създава стрес и дискомфорт у водача при положение на стрелката над 100км/ч - нарочно направено от завода с цел безопасност. В същото време коли със смешни двигатели например Шкода 105л която е едва 42к.с. и вдига с 300 зора 140 по надолнище е разграфена до заветните 180км/ч. Така от години у мен се е зародила идеята за по-голям километраж, въпроса беше какъв и от какво да пасне, без да изглежда нелепо. Мислел съм и за ладов, но те не са точни, а и като стил не пасват на ханса. И накрая идеята дойде - Километраж от Фолксваген Джета 1.6 75к.с., разграфен до 220, пъхнат в кутията на вартбурговия километраж. Изглежда много добре, почти като оригинален километраж на Мелкус, пасва с няколко дребни преправяния(дребни, но изнервящи и отнемащи време), но според мен резултата е добър. И въпреки че 220 с тази кола е непостижима скорост, дори с силно тунингован двигател, но без 5 ск кутия, все пак се получава един запас от няколко десетки километра, както е при всяка друга НОРМАЛНА кола.

ето резултата:

Прикачени файлове:
02072013030.jpg
02072013030.jpg [ 1.06 MiB | Прегледано 20825 пъти ]

Автор:  Logrus [ Сряда, 03.07.2013 г. 01:26 ч. ]
Заглавие:  Re: Вартбург разграфен до 220? Защо не!

Ivaka написа:
...В същото време коли със смешни двигатели например Шкода 105л която е едва 42к.с. и вдига с 300 зора 140 по надолнище е разграфена до заветните 180км/ч. ...

Позволи ми да не се съглася - нито с определението за "смешен двигател". нито с максималната скорост на Шкода 105. Лично аз със същата 105Л съм карал с постоянни 130км/ч и съм я ускорявал до 160 по магистралата - когато около Пловдив все още ставаше за каране.
Колкото до максималната скорост на Вартбурга ...... е на моя (скъп спомен) никога не съм "обръщал" километража, но за комбито 110-120км/ч си бяха идеална скорост. Повече не съм и опитвал да вдигна.
Дотук със спама.
Иначе километража ти е станал добре [smilie=ok] - интересно ми е какви промени си направил, за да пасне?
Как отчита - имаш ли наблюдения каква грешка ти дава сега? Нормалното отклонение е около 5км - при 140 по километраж, всъщност си с около 135. При теб как е?
Другото, което ми е интересно е дали имаш трептене на стрелката или се движи плавно?
Поздрави

Автор:  Ivaka [ Сряда, 03.07.2013 г. 11:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Вартбург разграфен до 220? Защо не!

Още не е монтиран понеже едва снощи го довърших. Щом го монтирам ще сверявам с друга кола, а после и със сметки по обоборотомер да видим как показва, но в аутодата видях че Джетата фабрично е с гуми 175/70/13 а аз съм с точно такива в момента, така че би следвало да показва правилно.
Промените за да пасне - отзад жилото на Вартбурга е с резба, на Фолксвагена с щипка, там се прави втулка с резба, бутона за нулиране не пасва с няколко мм към дупката на стъклото на Вартбурга и се налага рязане на ново стъкло, налага се пробиване на малка дупка(2мм) на задната част на кутията, за да се завие втория винт с който километража се хваща към кутията(първия винт пасва диеално в една от оригиналните дупки), ограничителя на стрелата на 0 е много дълъг и опира в стъклото, налага се да се скъси. Общо взето все дреболии, ама изнервящи :)

Автор:  Оги [ Сряда, 03.07.2013 г. 17:35 ч. ]
Заглавие:  Re: Вартбург разграфен до 220? Защо не!

Вярното отчитане зависи не само от гумите, а и от предавката на червяка в скоростите, също и от магнита, увличащ стрелката в механизна ма километража. Ако отчита точно- пусни тото, може да спечелиш. :)

Автор:  Ivaka [ Сряда, 03.07.2013 г. 17:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Вартбург разграфен до 220? Защо не!

Е нали има стандарти - 1000 оборота на жилото=1 километър. Доколкото знам това е общоевропейски стандарт.

Автор:  mladen201 [ Сряда, 03.07.2013 г. 18:34 ч. ]
Заглавие:  Re: Вартбург разграфен до 220? Защо не!

Не е така Ивак. Виж на тоя километраж има скоростен индекс 950. Тоест сам можеш да се досетиш. Общо взето километража ти ще лъже.

Автор:  Ivaka [ Сряда, 03.07.2013 г. 20:30 ч. ]
Заглавие:  Re: Вартбург разграфен до 220? Защо не!

950 е някакво фирмено обозначение, не вярвам фолксваген да пренебрегват общоевропейския СТАНДАРТ 1 оборот=1 метър, ако всеки си прави каквото си иска за какво въобще са тези стандарти?

Автор:  1,3 [ Сряда, 03.07.2013 г. 21:30 ч. ]
Заглавие:  Re: Вартбург разграфен до 220? Защо не!

Определено километража не стига за да покаже максималната скорост.Този е много готин и ще стои добре,а и мисля че едва ли би дал чак толкова значително отклонение.Моят е от Лада и мисля че е горе - долу точен.Това е в зависимост и с гумите така че едва ли ще е някакво фрапиращо отклонение.Все пак има стандарт и има някакви допуски.

Автор:  iei [ Четвъртък, 04.07.2013 г. 09:59 ч. ]
Заглавие:  Re: Вартбург разграфен до 220? Защо не!

Цитат:
950 е някакво фирмено обозначени

НЕ е,дори и на VW предавателното число не е еднакво.

Автор:  Оги [ Четвъртък, 04.07.2013 г. 10:21 ч. ]
Заглавие:  Re: Вартбург разграфен до 220? Защо не!

Айде да не врачуваме, щото практиката ще покаже.
Сега има обща Европа, но когато са правени тез коли е имало студена война между капитализма и социализма. Така че да оставим нещата такива, каквито са, може да има късмет и на километражите от джета им се вдигне цената. :wink:

Автор:  mladen201 [ Четвъртък, 04.07.2013 г. 20:36 ч. ]
Заглавие:  Re: Вартбург разграфен до 220? Защо не!

Ивак, не винаги си прав. Аз съм до тук. Казах ти моето скромно мнение, но щом не го приемаш ..

Автор:  Ivaka [ Четвъртък, 04.07.2013 г. 21:26 ч. ]
Заглавие:  Re: Вартбург разграфен до 220? Защо не!

Не че не го приемам, просто споделям какво знам аз и се надявам истината да се намери някъде по средата :)
Живот и здраве до някой друг ден ще напиша какъв е резултата.

Автор:  theultimate [ Петък, 05.07.2013 г. 15:11 ч. ]
Заглавие:  Re: Вартбург разграфен до 220? Защо не!

Ivaka написа:
950 е някакво фирмено обозначение, не вярвам фолксваген да пренебрегват общоевропейския СТАНДАРТ 1 оборот=1 метър, ако всеки си прави каквото си иска за какво въобще са тези стандарти?


950 е предавателно число, има с 935, има и с по-големи от 950. Знам каква мъка е, понеже едно време търсих за моя голф. Освен това фабрично си дават едно 10км/ч отклонение. Няма как да знаеш дали е точен докато не го измериш с GPS.

Автор:  Ivaka [ Петък, 05.07.2013 г. 19:07 ч. ]
Заглавие:  Re: Вартбург разграфен до 220? Защо не!

Не ми трябва да е точен до 1км/ч, все пак това го няма и при чисто новите коли. По скоро ще сравня с друга кола, и ако показанията са приемливи всичко е ОК. Все пак има и оборотомер, при който скоростта се изчислява много по-точно, а аз както му знам предавателните числа на изуст на вартбурга само един поглед към оборотомера ми стига за да преценя скоростта с почти идеална точност.

Автор:  1,3 [ Петък, 05.07.2013 г. 23:11 ч. ]
Заглавие:  Re: Вартбург разграфен до 220? Защо не!

Ами то за шкодата си прав.Мой колега я имаше ама все пак от бившите соц. возила си беше общо-взето нелоша машинка.На фона на масовите си бе икономична за времето си и до скоро даже си вървеше,макар и да не бе кой знае каква мощност.И наистина беше до 180.Не знам инженер конструкторите на вартбург може би така са сметнали за правилно.

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/