Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Немско или Българско запалване или чукчета за Баркас?
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=5262
Страница 1 от 1

Автор:  Kiril Terziev [ Четвъртък, 25.04.2013 г. 09:36 ч. ]
Заглавие:  Немско или Българско запалване или чукчета за Баркас?

Навих си да махна фабричното делко на чукчета и наковални, защото ми се струва крайно не надеждно за дълъг път, който му предстои на буса. Реших да сложа електронно безконтактно запалване, идеята ми е българския вариант дали е толкова добър, колкото оригиналния немски и от Вартбург дали става прочутата ебза ?

Другото ми е ако някой от София може да го сложи или да ми помогне или да ме открехне за тънкости да заработи като часовник, ако на някой му се занимава да се обажда и да каже колко ще му струва труда .

Автор:  hrisvasilis [ Четвъртък, 25.04.2013 г. 11:04 ч. ]
Заглавие:  Re: Немско или Българско запалване или чукчета за Баркас?

Българско само в краен случай..

Автор:  TTT [ Четвъртък, 25.04.2013 г. 13:46 ч. ]
Заглавие:  Re: Немско или Българско запалване или чукчета за Баркас?

Немско - само ако е изпитано във времето. Едно време (1990 г.) един приятел си сложи немско след една командировка до ГДР. Дори лично аз му монтирах плочката с оптроните. Няма нищо сложно. Същите манипулации като с плочката с чукчетата. Но отвреме - навреме горяха транзистори. Някакви мощни, крайни стъпала и т.н. Не разбирам от електроника. Накрая му писна и се върна към класиката.

Какво те притеснява дългия път? От София до морето и обратно - над 1000 км. - без проблеми. Когато сина беше малък и карах "спокойно", съм изкарвал и по 5000 км без центровки. Е, когато я "поизпържвах", не издържаше и 150 км от София до Пловдив и трябваше да сменям чукчета.

Автор:  Оги [ Четвъртък, 25.04.2013 г. 18:13 ч. ]
Заглавие:  Re: Немско или Българско запалване или чукчета за Баркас?

Винаги съм живял с мисълта, че чукчетата с наковални са по-надеждни от която и да е електроника. Когато са свестни, естествено. Поне щото им се сещам и много по-лесно е неразбиращ да се научи да се оправя с тях. Каквото и да им стане можеш да вдигнеш ръкавите и да оправиш или смениш насред път, със центровка "на око" можеш да се прибереш, а на електрониката ако трябва да смениш някоя част- първо трябва да и разбираш, второ трябва да носиш мултицет и зареден газов поялник заедно с такъмите му и не на последно място- има да търсиш и обикаляш магазини за кой-знае какви чаркове.
Това е само мнение, забележи че не те агитирам кое да избереш.

Автор:  Ivaka [ Четвъртък, 25.04.2013 г. 23:44 ч. ]
Заглавие:  Re: Немско или Българско запалване или чукчета за Баркас?

И аз съм съгласен с Оги, че по-надеждно от чукчетата няма.
Преди години купих една ЕБЗА втора употреба, монтирах я на колата с голямо желание, действително има разлика в работата на двигателя(макар и съвсем малка), но това в сравнение с ПЕРФЕКТНА центровка на чукчетата.
Да, ама след 3 месеца активна експлоатация колата остана на 2 цилиндъра, впоследствие се оказа че е изгорял крайния транзистор на 1ви цилиндър. Въпросният беше с номерация SU177 и се оказа че това нещо го няма никъде от много години, но разбира се лесно се намери заместител с подходящите параметри. Смених транзистора и всичко заспа, но не за много дълго.... след още 1 година отново същия случай - бам на 2 цилиндъра, този път обаче се оказа че проблема е в оптидатчика. Отново се навих да го ремонтирам, носих го да му сменят елементите(отново със заместители) и уж тръгна, ама над 3000 оборота оставаше на 2 цилиндъра. Тогава теглих майните на всичко, сложих си плочката с чукчетата(текстолитови, на над 120 000 км(!)), направих с перфектна центровка и нещата заспаха. Малко по-късно сложих и комутатори от лада, които заместват кондензаторите и прекратяват искренето на чукчетата и нагарянето им. Това е може би най-надеждния вариянт. Комутаторите са производство на "АВТОЕЛЕКТРОНИКА" гр. Пловдив, като са се доказали като много надеждни и са изпробвани в годините на стотици(ако не и хиляди) Лади и Москвичи и никога не съм чул за изгорял такъв комутатор, а куриоза е че знам човек, изминал с Лада един милион километра с такъв комутатор, като през това време сменил 5 двигателя на Ладата.
Колкото до българското запалване - отначало работи добре, но с времето почва да прави мизерии, искрата отслабва, прекъсва и т.н. това не е от преки впечатления, а от "напатили" хора, така че аз лично не бих сложил такова
Най-добрият вариянт е безконтактната система която Георг е сложил на състезателния звяр, но тя излиза скъпичко.
EBZA-та е приличен вариянт, ако колата се кара малко, иначе задължително плочката с чукчета трябва да е в багажника...
Чукчетата като казах никак не са за подценяване, стига този който ги центрова да знае какво прави(проблема е, че обикновенно хора които СИ МИСЛЯТ ЧЕ ЗНАЯТ, всъщност серат големи лайна, колата започва да пуши, да гори и да не върви, и обяснението е или че тия коли "са така по принцип" или "с чукчетата толкова може".
Ако обаче всичко се направи както трябва, чукчетата са съвсем надеждни, особенно в комбинация с ладовите комутатори.

Автор:  Kiril Terziev [ Събота, 27.04.2013 г. 00:23 ч. ]
Заглавие:  Re: Немско или Българско запалване или чукчета за Баркас?

Ясна работата значи, ще се мине само с нова немска плочка с чукчета и една качествена центровка (все още не знам ,кой да ми я направи в София) и газ към морето. [smilie=2beers]
Благодаря за подробните отговори ,и че ми спестявате бъдещи мъки но щом немеца му е сложил чукчета значи наистина е имало защо ! [smilie=2beers]

Автор:  hrisvasilis [ Събота, 27.04.2013 г. 14:03 ч. ]
Заглавие:  Re: Немско или Българско запалване или чукчета за Баркас?

Аз не бих заменил електрониката немска с чукчета посмъртно. Това, че горят транзисторите си има причина. Тези транзистори се заменят комплект, а не един по един. Но всеки си решава в крайна сметка..

Автор:  Ivaka [ Събота, 27.04.2013 г. 21:30 ч. ]
Заглавие:  Re: Немско или Българско запалване или чукчета за Баркас?

Не сравнявай електронното за Трабант с това за Вартбург. Трабантовото е много надеждно и доказали се във времето. Вартбурговото е по-скоро експеримент и създава много и почти постоянни ядове. Едва ли има човек карал с ЕБЗА който да не е имал проблеми поне 2-3 пъти. Моята машина за 25г и над 230-40 000км няма нито един отказ на път(и изобщо) с чукчетата, а с електронното 3 пъти отказ на път за година и половина...

Автор:  Nasakoto [ Неделя, 28.04.2013 г. 22:18 ч. ]
Заглавие:  Re: Немско или Българско запалване или чукчета за Баркас?

В схемата на вартбурговото електронно запалване липсват три ценерови диода (по един на канал) от по 400 волта, които са критични за надеждната работа на запалването. Служат за защита от пренапрежение на крайните транзистори. Някой по-навътре в електрониката ще ме контрира, че пробивът по напрежение е обратим, но липсата им е факт. Явно проблемът е по-комплексен, а и не съм убеден, че източногерманските крайни транзистори могат да се сравняват със западните им аналози.

Решението: модерен мощен транзистор, пригоден за работа в електронни безконтактни автомобилни запалвания.
Примерно: BU323Z
http://bg.farnell.com/on-semiconductor/ ... ?Ntt=bu323

А иначе: от чукчетата по-надеждно няма. Стига да са ти наред искрогасящите кондензатори (онези трите долу на плочката). :)

Автор:  iszs [ Сряда, 29.05.2013 г. 21:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Немско или Българско запалване или чукчета за Баркас?

Преди доста време 2006 г. един дядо дойде и ми монтира електронно на Вартбурга взе ми 80 лв и каза че е с датчици на хол с каза че той го прави и било по-добро от всякакво оригинално :shock: още работи !За съжаление му нямам координатите .

Автор:  Ivaka [ Четвъртък, 30.05.2013 г. 13:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Немско или Българско запалване или чукчета за Баркас?

Тоя дето ги прави го знаем тук, запалването не е с датчици на хол, а с оптодатчици и освен това с времето започва да не работи добре. Ако почне двигателя да прекъсва или да няма мощност или да гори много директно го махай и слагай чукчетата.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/