Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

спирачки 353
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=4551
Страница 1 от 1

Автор:  tri6kata [ Вторник, 26.06.2012 г. 21:45 ч. ]
Заглавие:  спирачки 353

Здравейте, спирачния баланс е нарушен, това го видяхме с момчетата на техническия преглед, та въпроса ми е - са си сменя гумичките или да си купя нова помпа ?

Автор:  niki_k [ Сряда, 27.06.2012 г. 07:18 ч. ]
Заглавие:  Re: спирачки 353

Предполагам нямаш теч на спирачта течност,ако педала на спирачката си е нормален/не пропада и стои горе високо,т.е.има феродо на предните и задни накладки/,не е твърд като"камък",а на валовете в сервиза е показало по-ниска стойност на някое от колелата-просто свали накладките,виж отпред да няма заяло цилиндърче/раздвижи го евентуално/,подмени накладките ако са за смяна,отвори и задните колела-провери цилиндърчетата и саморегулирането дали се движи,състоянието на феродото/може малко да го зачистиш с шкурка,ако е хванало нагар и прах ,и това е!

Автор:  Оги [ Сряда, 27.06.2012 г. 10:56 ч. ]
Заглавие:  Re: спирачки 353

Помпата е последното нещо, в което може да търсиш причини за проблем със спирачките след като си отстранил всякакви механични проблеми по колесните спирачки. Така или иначе те трябва да са в пълна кондиция. Т.е. започни с раздвижване на предните цилиндърчета и проверка на накладките. Тези накладки, които не са работили са ръждиви или поне на феродото му личи че не е сработвало. Дисковете също са ръждиви или на широки концентрични кръгове както отпред- така и отзад или барабаните нелъснати добре или по накладките има остатъци от ръжда или са износени под наклон. Това са критерии за неработещи добре спирачки. Оправи колелата, после тествай за да си говорим на ти.
Ако на първото натискане на педала не сработват, а на второто или някое следващо започват да хващат- обезвъздуши.

Автор:  tri6kata [ Сряда, 27.06.2012 г. 15:37 ч. ]
Заглавие:  Re: спирачки 353

добре ще проверя спирачките на всичките колела, а друг въпрос имам някой има ли идея пълния комплект маркучета ( гумените ) за спирачки колко струва ? за да ги сменя и тях, защото на мойте гумата е започнала да се пука стабилно. иначе течове няма, единствения случай в който педала се втвърдяваше на второто натискане, беше когато се спусках от Витоша и не карах бързо а лекичко и съответно използвах доста спирачката.

Автор:  mladen201 [ Сряда, 27.06.2012 г. 20:58 ч. ]
Заглавие:  Re: спирачки 353

Нагласи си поне едно 40 лева за маркучета! Поне при мен по-евтино няма!

Автор:  Оги [ Четвъртък, 28.06.2012 г. 13:24 ч. ]
Заглавие:  Re: спирачки 353

При същия проблем влязох в гаража да правя спирачки, предни цилиндърчета бяха спекли, маркучите също напукани. След като извадих накладките мъчих как ли не да накарам спеклите цилиндърчета да мръднат, с вд-та, с чукане, как ли не- не щат. Влязох в колата, друснах се на педала със цялата си тежест и педала падна до ламарината. :shock: Излизам- под единия маркуч- локва спирачна течност. Правете си сметка какво може да се случи в движение, пред пешеходна пътека, скочила топка от училище, на един ГТП или където и да е с такива маркучи. :idea:

Тришката- възможно е при дълга употреба на спирачките течността в цилиндърчетата да кипне- затова винаги при дълго спускане съм ползувал спирачките стабилно преди завой, а след него оставам да върви доколкото е възможно и безопасно. В смисъл винаги съм избягвал галенето на педала, а натискам смело да спира, после отпушам напълно. Така дисковете и барабаните все пак се охлаждат повече от вятъра при отпуснат педал, и течност никога не ми е кипвала.

Автор:  TTT [ Четвъртък, 28.06.2012 г. 15:11 ч. ]
Заглавие:  Re: спирачки 353

Дааа... След някакъв дъъълъг период от време някои от цилиндърчетата на предните дискови спирачки спичат, запичат или с две думи - спират да се движат. Някои от тях. Но нали системата е двукръгова - това почти не се усеща. Освен на стенд за технически преглед. Обикновено тук е заровено кучето. Всичко друго - маркучи, тръбички, помпа, спирачна течност - те са след това.

Мъчил съм се и тъй като не искат на място да се раздвижат /не съм се сетил да скачам на педала/, съм свалял целите апарати и - миене, киснене с нафта, с WD 40, мъки, помпи, щанги и т.н. Буталцата е хубаво не само да се раздвижат, но още по-хубаво е да се извадят от леглата им и всичко да се почисти и смаже. Ще се учудите колко много боклуци могат да се съберат между буталото и леглото му.

Карал съм по Цариградско в най-лявата лента, но винаги на по-голяма дистанция от предния автомобил.

Това са спирачки! С тях шега и компромиси не бива да има. Ако спреш в задната броня на някой съвременен автомобил, ти си си виновен, защото не си спазил дистанция с възможностите на твоя Вартбург, а не на неговите сервоспирачки. Ами ако я няма неговата броня, а има човек?

П.С. - Между другото, след целия този ремонт си смени и спирачната течност. Изцяло. Купи си по-съвременна - най-малкото ДОТ4. По-трудно "завира" при прегряване.

Автор:  tri6kata [ Четвъртък, 28.06.2012 г. 20:42 ч. ]
Заглавие:  Re: спирачки 353

а спирачната течнос ако е направо дот5 ще прецака ли нещо гумички ала бала ? иначе при първа възможност ще разчастя всичките спирачки и ще ги почистя и раздвижа... аз когато карам рядко оставям повече дистанция в случай, че спирачките откажат.. така съм свикнал да им вярвам :mrgreen: разчитам на това че в случай на опасност ще се наложи да ускоря, за да избегна сблъсък :mrgreen: благодаря ви за съветите, ако има още нещо споделете го, за да бъде темата още по пълноценна не само за мен, а и за останалите [smilie=2beers]

Автор:  Оги [ Петък, 29.06.2012 г. 10:39 ч. ]
Заглавие:  Re: спирачки 353

Нищо няма да прецака, даже по-добре им е и на гумичките, също и на боята- ако случайно разлееш. Но има една , не си спомням точно дали 5 или 5.1 , която не може да се смесва с другите и един ден ще трябва да намериш същия клас за да долееш. Ако някой знае коя от двете е по-точно да пише.

Автор:  TTT [ Петък, 29.06.2012 г. 10:54 ч. ]
Заглавие:  Re: спирачки 353

Не съм стигал до ДОТ 5, но разсъждавайки логически, това е консуматив и той трябва да е добър за всички. Иначе няма да се продава добре, а при евентуален проблем може да съдят производителя. Не знам. Чети какво пише на етикета. И ситните надписи.

За дистанцията. Всеки ден по два пъти съм на Цариградско - сутрин за работа и вечер обратно. Вече повече от 10 години. Знам му ритъма. Имам и опит (шофьор съм от 1969 г.!). Последните години дори на моменти карам с 90-100 на по-малко от 2 метра разстояние. Но Сценика ми е с АBS и съм сигурен и спокоен за този пред мен. Отзад дали ще ме подпрат е отделен въпрос. С Варбурджинито емоциите са съвсем други.

Автор:  speedster [ Вторник, 10.07.2012 г. 13:24 ч. ]
Заглавие:  Re: спирачки 353

Вчера извадих от колата му един който караше на цариградско на 2 метра след мен.

Автор:  ChakaZulu [ Сряда, 11.07.2012 г. 21:31 ч. ]
Заглавие:  Re: спирачки 353

.

Автор:  Alehandro [ Неделя, 10.08.2014 г. 20:45 ч. ]
Заглавие:  Re: спирачки 353

DOT 5 e силиконова течност, несъвместима с останалите течности на база полиетилен гликол. Основната разлика се състои в това, че тази силиконова течност не абсорбира влагата

Автор:  Santa [ Неделя, 31.08.2014 г. 11:13 ч. ]
Заглавие:  Re: спирачки 353

Докарайте нещата до влагата в спирчната течност. Дори на западните тя се сменя по инструкция на 2-3 години. Повечето тук карат още с течност от ГДР времената, понеже е "оригинална".
Има едни лакмусчета за наличие на медни йони в течността. Така най-лесно се определя дали е за смяна, не по влагата. От постоянното нагряване, окисляване и т.н. се деактивират инхибиторите .И започва разграждане на медните тръбички.Това води до повишаване на нивата на медните йони. Като се появят, е време за смяна. Разграждането на инхибиторите е постоянен процес. Течност от 85-та, мястото и е в кофата, та дори да е чисто нова. Ако е запечатана, в нея изобщо няма да има влага.Но от инхибиторите нищо няма да е останало и...няма да разгради гумичките...Атакува директно метала.
Дот-5 за какво му е точно на Вартбурга или на Трабанта, че не се сещам...? Коли по два тона, с къде по-сериозни спирачки си работят с ДОТ4, та и с ДОТ3 даже...Системата има нужда от нормална поддръжка, не от космически технологии. Сменяйте си я на две години с Приста и това е. Нищо повече не трябва.
Маркучи се правят, работилници бол.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/