Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Маховик
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=4453
Страница 1 от 2

Автор:  petiaka [ Четвъртък, 03.05.2012 г. 17:22 ч. ]
Заглавие:  Маховик

Здравейте, колеги
Имам въпрос отностно вартбург 353.
Онзи ден свалих двигателя за да сменя съединителя. Оказа се че феродовия диск се е износил толкова, че е надрал маховика. Поразрових се в гаража и намерих запазен маховик. Четох в книгата че когато се сменя маховика трябва да се носи вала да се балансира. Нужно ли е да разглобявам целия двигател за да се балансира маховика? Няма ли някакви белези по които да се ориентирам?

Автор:  Ivaka [ Четвъртък, 03.05.2012 г. 17:44 ч. ]
Заглавие:  Re: Маховик

На маховика има белег Zyl.1 и трябва този белег да е срещу шийката на биелата на първи цилиндър. Общо взето при смяна на колянов вал/маховик е на късмет работата как ще се улучи баланса, но пък в цялата си практика не съм виждал проблем възникнал вследствие на монтиран на грешно положение маховик. Иначе самия баланс на коляновия вал е много по важен, но той се прави когато се разглобява вала да се сменят лагери и шийки.

Автор:  Оги [ Четвъртък, 03.05.2012 г. 17:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Маховик

Маховика се балансира сглобен с коляновия вал. Според мен е по-добре с драскано огледало отколкото с дисбаланс на маховика. Драсканото обикновено е в областта на нитовете, а там сцеплението е незначително.

Автор:  petiaka [ Четвъртък, 03.05.2012 г. 18:18 ч. ]
Заглавие:  Re: Маховик

При мен стария маховик е надран и то много. Венеца за стартера също е износен.
А къде горе долу се намира този белег? Под шийка имаш предвид биелата нали?

Автор:  Оги [ Четвъртък, 03.05.2012 г. 18:55 ч. ]
Заглавие:  Re: Маховик

Коляното на вала за 1 ви цил.
Като заведеш буталото на 1 ви цил. в ГМТ това означава, че коляното е по оста на цилиндрите нагоре и в ДМТ е по оста на цилиндрите надолу. Така монтираш маховика със щемпел Zyl.1 срещу него, зора е докато му пъхнеш 1 болт. Имай предвид, че при около 70 градуса завъртане влиза друг болт и маховика се оказва неправилно сглобен- така може да ти паднат пломбите от горните кътници.

Автор:  tri6kata [ Четвъртък, 03.05.2012 г. 21:17 ч. ]
Заглавие:  Re: Маховик

добре знаем, че с маховика не е хубаво да си играем, намери опитен човек да ти го направи и да те научи :!:

Автор:  petiaka [ Четвъртък, 03.05.2012 г. 22:13 ч. ]
Заглавие:  Re: Маховик

За съжаление няма кой да ми помогне и се налага аз да го монтирам. Само не разбрах къде се намира този белег Zyl.1

Автор:  petiaka [ Петък, 04.05.2012 г. 00:13 ч. ]
Заглавие:  Re: Маховик

А този маховик дето съм го намерил има малки пукнатини по огледалото, но те са много малки. Предполагам няма да пречат.

Автор:  Оги [ Петък, 04.05.2012 г. 09:51 ч. ]
Заглавие:  Re: Маховик

Маховика няма нищо общо с белезите за центроване и точно заради баланса му е маркировката Zyl.1 ! :idea:

Автор:  iei [ Петък, 04.05.2012 г. 10:27 ч. ]
Заглавие:  Re: Маховик

Баланса при употребявани части е относително понятие.

Автор:  Ivaka [ Петък, 04.05.2012 г. 11:41 ч. ]
Заглавие:  Re: Маховик

В книгата пише, че акос е ползва същия(оригиналния вал на колата) при монтажа е важно да се спази този белег, който трябва да е срещу шийкаа на 1 цил., ако се ползва друг колянов вал маховика се монтира във произволно положение.

Автор:  Ivaka [ Петък, 04.05.2012 г. 13:29 ч. ]
Заглавие:  Re: Маховик

Понеже така или иначе няма как да се улучи на кое положение ще дойде най-добре баланса, ако е сменен коляновия вал или маховика.
Цитат от книгата аз ремонтирам Вартбург, страница 150:

Цитат:
При сглобяването на маховика преди всичко да се следи за съвпадението на маркировките посочени на фиг.3.156(на фигурата е показано как белега ZYL.1 трябва да съвпадне с шийката на биелата на 1 цилиндър). Ако динамичния баланс се наруши, неуравновесените маси ще доведат до неравномерен ход или даже до повреждане на лагерите.
Когато се поставя нов маховик, взаимното тазполагане няма значение, тъй като маховикът е балансиран на нула.


Т.е. - сменяме вал - желателно е да спазим маркировката ZYL,1, а ако сменяме маховик няма никакво значение как ще го сложим.

Автор:  petiaka [ Вторник, 15.05.2012 г. 14:23 ч. ]
Заглавие:  Re: Маховик

Здравейте, отново
Онзи ден смених маховика, сложих нов феродов и притискателен диск. Регулирах съединителя и като запалих двигателя. На ниските обороти се чува някакво пукане/почукване от към съединителя, което изчезва при натискане на педала. При средните и високи обороти шумът го няма. Възможно ли е да няма съосие и от там да се получава този шум или това е резултат от вибрацийте при ниските обороти на двигателя?

Автор:  tsveto [ Сряда, 16.05.2012 г. 00:46 ч. ]
Заглавие:  Re: Маховик

Може да е аксиален лагер.

Автор:  petiaka [ Сряда, 16.05.2012 г. 18:13 ч. ]
Заглавие:  Re: Маховик

Не е от аксиалния лагер.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/