Виж темите без отговор | Виж активните теми
Разсвириха се лагерите на водната помпа
Автор |
Съобщение |
tri6kata
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч. Мнения: 173 Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
|
 Разсвириха се лагерите на водната помпа
абе появиха се странни звуци изпод капака и като отворих и погледнах (или по скоро се заслушах) , та съм доста убеден че са лагерите на водната помпа.. обадих се на познат, за който съм сигурен че е наясно със нещата и той ме посъветва да купя RS RS 301, но не мога да да намеря такива, утре ще обиколя още няколко магазина... някъкви алтернативни лагери да ми предложите и разбира се съвети за смяната 
|
Петък, 24.02.2012 г. 20:16 ч. |
|
 |
tri6kata
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч. Мнения: 173 Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
|
 Re: Разсвириха се лагерите на водната помпа
благодаря за отговора, ще се постарая да го направя в най-скоро време и ще кажа какво е станало ![2beers [smilie=2beers]](./images/smilies/2beers.gif)
|
Събота, 25.02.2012 г. 01:48 ч. |
|
 |
tri6kata
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч. Мнения: 173 Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
|
 Re: Разсвириха се лагерите на водната помпа
хаха добре  друг въпрос имам .. с метални капачки или със пластмасови е по добре, при положение че се облива постоянно ?
|
Събота, 25.02.2012 г. 14:04 ч. |
|
 |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
 Re: Разсвириха се лагерите на водната помпа
Лагерите на помпата за 6301. Ако са с метална капсуловка буквата е Z, ако са с гумено-метална - RS. Препоръчвам вторите т.е. 6301 RS, макар че както каза Доктора - лагерите се обливат само с грес, ако стигне до тях вода вследствие на протекъл фибър - и гумено-металната капсуловка няма да те спаси...
|
Неделя, 26.02.2012 г. 00:24 ч. |
|
 |
tri6kata
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч. Мнения: 173 Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
|
 Re: Разсвириха се лагерите на водната помпа
добре, моя е грешката за обливането  6301RS ще търся, защото това ми беше идеята от начало, но не чаткам нищо от лагерни номерации и т.н. благодаря за отговорите ![2beers [smilie=2beers]](./images/smilies/2beers.gif)
|
Неделя, 26.02.2012 г. 17:39 ч. |
|
 |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
 Re: Разсвириха се лагерите на водната помпа
Още малко съвети - внимавай с турбинката като я вадиш. Ваденето може да бъде много трудно, дори е възможно да я счупиш. Ако това се случи - в магазините има само и единствено унгарски турбинки, много често са криви - огледай няколко и избери най-правата от тях. Щом ще сменяш лагери, много е възможно фибъра да е дал фира, а и да не е - може и да не го спасиш за повторно ползване. Ако това се случи - търси по възможност полски, много по-добри са като качество от унгарските. и внимавай при сглобката на помпата, ако не си я ремонтирал досега е хубаво да ти я направи някой с опит, или поне да е край теб докато я сглобяваш. Възможно е помпата да се ремонтира без да се сваля главата, но е доста трудоемка работа, специално при избиването. Ако се наложи да сваляш глава, хубаво е да смениш гарнитурата. При стягането на главата спазвай реда описан в книгата, стягай гайките равномерно, а накрая ги стегни ЯКО - както се казва до късане и четвърт оборот назад След известен пробег, например 1000км, притегни пак всички гайки. Обикновенно мръдват около половин оборот.
|
Неделя, 26.02.2012 г. 19:17 ч. |
|
 |
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 316
|
 Re: Разсвириха се лагерите на водната помпа
Айде и аз, гледам че повечето неща са писани в различни постове, та да обообщя и допълня: Z са с метална капачка от едната страна, 2Z или ZZ- от двете страни; RS са с пластмасова капачка, 2RS или RS RS- от двете страни; Вече почти всички лагери са продават затворени, въпроса пред теб е да избереш с каква капсуловка да са. С пластмасовата са по-добри според мен и както са те посъветвали вече. Те са защитени от прах по-добре от металните. Не разбрах дали ще се слагат гресьоорки, ако не- няма нужда да им се махат капсуловките, а и е вредно и в случая е по-добре лагерите да са 2RS или RS RS; Ако да- се отварят само от вътрешната страна, примерно едни SNR 6301 2RS са добре смазани и затворени и достатъчно смазани да работят дълго без да се обслужват както става това в динамото. За тези лагерчета няма нужда да се обсъждат цени мисля, едва ли свестен чифт да е повече от 6-7 лв. Но ако ще се помпат с текаламита е по-добре да са с метални капачки, затворени само отвън. За таз цел лагер 2Z се бучи с едно шило от едната страна и става Z за никакво време. После трябва да се внимава също и с количеството грес, защото прекаляването означава избиване на предната капачка и обилно смазване на ремъка или късане мембраната на фибъра. За смяната не е необходимо да се сваля главата, възможно е да се работи на място. Като се разчасти водната помпа- вала се избива напред заедно с предния лагер. После се бърка с нещо и избива задния. Тънък момент е преди това да се извади фибъра без да се повреди- това става, като се забие една отфертка в уплътнението му между него и леглото му в главата. Ако не стане с първия удар, то следващия да е на 15-20 градуса до него, т.е. близо. Трябва да се внимава да не се бръкне в мембраната му или самия фибър при дърпането да се изкълчи- да се работи особено внимателно докато се покаже от едната му страна ръб, който се побутва леко с отвертката и излиза здрав. В никакъв случай не се оказва натиск или теглене върху коксовата шайба, да се пази дори от контакт с каквото и да е ! За монтажа ще трябва ново уплътнение, като монтираш не го натискай в средата а само по краищата- близо до уплътнението.
|
Понеделник, 27.02.2012 г. 13:30 ч. |
|
 |
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
 Re: Разсвириха се лагерите на водната помпа
Освен гореспоменатите разлики между лагерите с метална и с гумена/пластмасова капсуловка, е и максималната работна температура - при металната (2Z) максималната температура е 130 градуса, докато при гумената (2RS) е 110 градуса. Някой ще си каже "да, ама на главата температурата е 90 градуса - има много запас до 110". На което ще отговоря: лагера си има загуби, които се изразяват като отделяна топлина. Т.е. температурата на работещ лагер е по-висока от околната, и нашият запас изведнъж се стопи. Оригиналните лагери от завода производител са БЕЗ КАПСУЛОВКА. Точно така - има една мръсна тактика, наречена "отражателна шайба". Това е една избомбена шайба, която се намира точно преди първия лагер (този до фибъра), върти се заедно с вала и работи като малка турбинка - ако върху нея попадне вода, центробежните сили веднага я изхвърлят настрани. Така че ако ще сменяте лагери на водна помпа - не махайте шайбата, дето наподобява виетнамска шапка. Дълго стана, дано някой да има нерви да го прочете докрая. 
|
Петък, 02.03.2012 г. 12:19 ч. |
|
 |
tri6kata
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч. Мнения: 173 Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
|
 Re: Разсвириха се лагерите на водната помпа
винаги чета мненията до края и попивам  трудна беше тази работна седмица... толкова трудна че не намерих време за да си купя лагери, а камо ли да ги сменям... когато ги купя и сменя, ще поснимам да се види какво съм сътворил  ... пък и някой може да се води по тея снимки някой ден  случайно се прибрах до Плевен и порових в гаража.. изглежда късмета е на моя страна, защото си намерих два броя КBS 6301 2RS и една турбинка  , сега ми остана само фибър 
|
Събота, 03.03.2012 г. 02:22 ч. |
|
 |
tri6kata
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч. Мнения: 173 Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
|
 Re: Разсвириха се лагерите на водната помпа
името на темата е неточно, лагерите не свиреха, ами тракаха... по надолу ще видите защо един ралиджия ме посъветва, тъй като имам лагери с пластмасови капачки, да ги отворя и да ги напълня с грес, така и направих... вътре имаше грес, като за Бог да прости.. иначе си купих фибър и уплатнение от магазина на Подуяне, от Ташев Галвинг си купих червен силикон и буквално преди малко приключих със смяната... интересно беше защото последния път когато нещо такова е било разглабяно пред мен беше доста отдавна... свалих всичко без проблем, дори и уплътнението на фибъра беше невредимо, но той очевидно беше издал багажа преди месеци, турбинката излезе доста лесно, избиването на лагерите също се получи с леко почукване, гайката на ролката на ремъка малко ме поизмъчи, но успях да я развия и нея... изчистих с парцалче, намацах с грес и го сглобих... не съм го палил, за да може силикона да стегне хубаво.... обаче се опасявам, че една от резбите на капачката на водната помпа изпусна... ще го видим това като запаля, а дори и да е изпуснала пак може и да държи достатъчно добре, за да не тече... и така като цяло леко протече смяната, пред блока в Студентски град, имаше и публика и семкари и доброволни помагачи 
|
Вторник, 06.03.2012 г. 21:07 ч. |
|
 |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
 Re: Разсвириха се лагерите на водната помпа
Гледам си сложил хубав фибър - полски или немски е - и в двата случая си ОК. Турбинката ти също е немска. Не разбрах къде си цапал със силикон - по гарнитурата на помпата ли?
|
Сряда, 07.03.2012 г. 01:22 ч. |
|
 |
tri6kata
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч. Мнения: 173 Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
|
 Re: Разсвириха се лагерите на водната помпа
да по гарнитурата или по скоро на главата и на капака на помпата, защото преди ми се е случвало водната помпа да тече, каквото и да я правя и както и да я завивам и затискам  , силикона е на Bull нещо си.. и струва 4 кинта и е в тубичка като от паста за зъби, до 300 градуса а фибъра, честно да ти кажа не знам какъв е... 9 лв струваше, видях го че е готин и нито питах, нито го разглеждах
|
Сряда, 07.03.2012 г. 01:34 ч. |
|
 |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
 Re: Разсвириха се лагерите на водната помпа
За 9лв, 100% е полски, но пак е добре. А за силикона, аз лично не виждам голям смисъл, особенно с тая дебела гарнитура, а дори и да се сложи там силикон трябва да се маже много много тънко.
|
Сряда, 07.03.2012 г. 14:15 ч. |
|
 |
tri6kata
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч. Мнения: 173 Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
|
 Re: Разсвириха се лагерите на водната помпа
току що я запалих и ремъка не може да върти ролката  някакви идеи, освен да съм се олял със силиконя ?
|
Сряда, 07.03.2012 г. 22:47 ч. |
|
 |
tri6kata
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 22.06.2009 г. 16:17 ч. Мнения: 173 Местоположение: Студентски град
Skype: trifon.kamburov
|
 Re: Разсвириха се лагерите на водната помпа
и и двете шпонки съм сложил
|
Четвъртък, 08.03.2012 г. 00:05 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|