Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Вкарване в движение след 3 години застой http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=4119 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | Turbo [ Неделя, 20.11.2011 г. 00:47 ч. ] |
Заглавие: | Вкарване в движение след 3 години застой |
След като единият ми Вартбург прекара 3 години в застой, дойде моментът да се вкарва в движение отново. Баща ми ще го ползва за работа. Въпросът е какво може да се очаква от Вартбург, който не е каран толкова време? За тези 3 години само е местен на различни места 2-3 пъти(няма и 10км пробег) и е пален периодично(2-3 пъти годишно). На пръв поглед проблемите са: сцепен маркуч(този от термостата към парното), разбита резба на пробката за обезвъздушаване(тази на парното), гарнитурката при термостата е заминала, една свещ също е заминала, разкачени са фаровете. Под разкачени фарове нямам предвид нищо свързано с кабелите, а самите фарове се клатят и си излизат от местата където се захващат за маската. Този проблем нямам представа как се е появил, нито как се отстранява. Преди фаровете си бяха наред и не са пипани откакто колата не се кара. Не можах да огледам добре, защото вече почти се беше стъмнило като ходих днес до колата. Общо взето на пръв поглед са само дреболии, но предполагам че ще изскочат и други проблемчета, затова приемам всякакви мнения и препоръки на какво да обърна внимание преди да подкарам колата по улиците. Една снимка от миналата седмица: цък |
Автор: | ivanski [ Неделя, 20.11.2011 г. 22:08 ч. ] |
Заглавие: | Re: Вкарване в движение след 3 години застой |
Еми какво. Спирачките да видиш дали са блокирали - спират ли, отпускат ли . Водната помпа да видиш да не би да е за ремонт. Трябва като въртиш на ръка шайбата без ремъка на нея, да се върти малко по-трудно от телефонна шайба, плавно без засечки. Чувал съм, че може от седене се спичат нещо. Да налееш антифриз и да видиш всички маркучи и гарнитури. Толкова знам за Вартбург аз. |
Автор: | Turbo [ Понеделник, 21.11.2011 г. 11:56 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Вкарване в движение след 3 години застой | |||||||||
Вчера го размърдах. Водната помпа не съм я пробвал по твоя начин, ама предполагам че ако имаше проблем с нея щеше да си проличи. Принципно през цялото това време в което колата не се караше, охладителната система си беше пълна с антифриз, вода не съм наливал. За мое учудване спирачките не са блокирали. Задно ляво колело задържа 1-2 пъти при по-рязко спиране, но се оправи бързо. Колата си спира нормално, не дърпа на никъде, ръчната също няма проблеми. Единствено забелязах че при първото натискане педала потъва повечко и трябва да натисна втори път, за да си застане както трябва. Общо взето всичко е наред с дребни изключения. Единствено предизвиках известно недоволство у местен кибик, който минавайки покрай колата спря за малко, погледна я и каза "еее зак'во го изми бе дееба?!" и си замина. |
Автор: | Smotanson [ Понеделник, 21.11.2011 г. 15:12 ч. ] |
Заглавие: | Re: Вкарване в движение след 3 години застой |
Щом не е каран повече от три години - пълно ТО2 Смяна на антифриза, маслото в скоростната кутия и спирачната течност. Проверка за луфтове в накрайниците на кормилните щанги и шарнирните болтове - ако има - смяна. Също така за хлабини и луфтове в лагерите на колелата - ако не се уберат с притягане - смяна на лагерите. Всички гумени съединения - водни, за горивото, спирачните маркучета - ако са напукани - смяна. Маншоните на полуоските - ако има омасляване - значи са за смяна. П.П. Не бях виждал варби с такъв цвят - супер е |
Автор: | Ivaka [ Вторник, 22.11.2011 г. 14:15 ч. ] |
Заглавие: | Re: Вкарване в движение след 3 години застой |
Ти вече си я подкарал, но все пак... Първо се оглеждат всиччки маркучи - за бензина и на охладителната система, също така и спирачните. Щом системата е била пълна с антифриз, значи нямаш никакъв проблем с водната помпа. За луфтове е безсмислено да се гледа, тъй като те се получават от каране, а не от престой. Следват спирачките - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО при първа възможност смени спирачната течност.След такъв престой е станала на боза. Ако спирачките работят добре и не задържат всичко е наред, в противен случай разглобяваш и раздвижваш. Хубаво е да смажеш жилата на съединителя и ръчната спирачка. Общо взето това е. |
Автор: | Turbo [ Сряда, 23.11.2011 г. 01:00 ч. ] |
Заглавие: | Re: Вкарване в движение след 3 години застой |
Първото, което огледах бяха маркучите - спирачни, горивни, на охладителната система. По спирачните и тези за бензина проблеми не се забелязват, а по охладителната система вече смених проблемния маркуч и ми остава гарнитурката при термостата и пробката за обезвъздушаване при парното. Не се сетих да погледна маншоните на полуоските, но и това ще направя. Хлабини и луфтове по ходовата част нямаше никакви преди и както каза Ивака, не виждам от какво може да са се появили сега. Не знам колко е наложително да се сменя маслото в скоростната кутия, но доколкото си спомням не съм я правил никога тая процедура и може би няма да е излишно. Какво масло бихте ми препоръчали ако реша да го сменя? За спирачната течност. Имам останала доста Bendix dot4 от смяната на течността на другата ми кола, но не знам дали ще ми стигне. Какво количество побира системата? п.п: Относно цвета. Получи след доста неуспешно боядисване. Цвета е добър, но самото боядисване се получи ужасно |
Автор: | Smotanson [ Сряда, 23.11.2011 г. 14:11 ч. ] | ||||||||||||||||||
Заглавие: | Re: Вкарване в движение след 3 години застой | ||||||||||||||||||
Маслото е SAE 80 или аналог. Количество около 1,8 литра. Смяната се прави при топъл двигател - колата в хоризонтално положение - отвива се пробката, която е отдолу - почиства се магнитчето на пробката от стърготинките. Маслото се налива през отвора на измервателната щека. Препоръчвам ти да си изтеглиш Книгата Аз ремонтирам Вартбург Сега се сетих - смени и въздушния филтър.
Събира около 200 мл. На практика като почнеш да обезвъздушаваш става и смяната на спирачната течност. |
Автор: | Turbo [ Сряда, 23.11.2011 г. 23:19 ч. ] |
Заглавие: | Re: Вкарване в движение след 3 години застой |
За маслото имах предвид ако някой може да препоръча примерно конкретна марка или нещо такова, но като се замисля едва ли има кой знае какво значение. Иначе книгата "Аз ремонтирам Вартбург" я имам в оригинал и мога да погледна какво трябва да е маслото като спецификация. Добре че ме подсети за въздушния филтър, че точно пък за него не се бях сетил. Като се прибера в Плевен ще го видя в какво състояние е. Доколкото си спомням го сменях малко преди колата да спре да се кара, но все пак трябва да се види. В събота ще минавам и ГТП. Като ходих с другата ми кола ми казаха че вече се иска и квитанция за платен данък, каквато аз нямам. Пуснаха ме и без нея, но все пак ако се заядат като ида с Вартбурга ще е проблем, защото той дори не е заведен в данъчното. Колко пари е данъка на година? |
Автор: | Ivaka [ Четвъртък, 24.11.2011 г. 15:42 ч. ] |
Заглавие: | Re: Вкарване в движение след 3 години застой |
Данъка е от порядъка на 12-15лв, в зависимост от областта където е регистрирана колата. |
Автор: | Bobi-Wan [ Събота, 26.11.2011 г. 01:54 ч. ] |
Заглавие: | Re: Вкарване в движение след 3 години застой |
Масло за скорости - Моbil 1 SAE 80W-90.Доволен съм и научих за него от колеги от форума. http://tokooli.com/images/OLI/Mobil-Mobilube-HD-Multigrade-80W-90-(1-liter).jpg Метни едно око на бушоните и ел.компоненти като цяло. |
Автор: | theultimate [ Неделя, 27.11.2011 г. 10:55 ч. ] |
Заглавие: | Re: Вкарване в движение след 3 години застой |
Аз карах жълтия Трабант с такова, никакви проблеми зимата. С Приста включвах втора само с две ръце на студено. |
Автор: | Оги [ Понеделник, 28.11.2011 г. 13:32 ч. ] |
Заглавие: | Re: Вкарване в движение след 3 години застой |
Препоръчвам за скоростите 75W80 на Total, Esso или Valvoline. През зимата никакви проблеми с превключване на скоростите при нощуване на открито. |
Автор: | Mad_Tax [ Понеделник, 28.11.2011 г. 18:28 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Вкарване в движение след 3 години застой | |||||||||
|
Автор: | Mad_Tax [ Понеделник, 28.11.2011 г. 18:43 ч. ] |
Заглавие: | Re: Вкарване в движение след 3 години застой |
Ползвам в момента това - минерално е но за зимата идва гъстичко , поне в началните няколко стотин метра...Както казват по Търновския край "чостичко" е маслото ...като че ли пак минерално и по-рядко е истината , но се писаха добри думи и за полусинтетиката...в крайна сметка цената за литър не е кой знае колко различна! |
Автор: | Turbo [ Понеделник, 28.11.2011 г. 22:50 ч. ] |
Заглавие: | Re: Вкарване в движение след 3 години застой |
Благодаря на всички за препоръките, но малко поразмислих за смяната на маслото. Скоростите се включват без проблеми дори и сега в студа, маслото си е колкото трябва като количество и е бистро. Не знам дали има смисъл да го сменям ей така заради самата смяна. |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |