Автор |
Съобщение |
petiaka
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 18.01.2011 г. 22:24 ч. Мнения: 18 Местоположение: Монтана
|
Разглобяване на двигател
Здравейте, колеги Намерил съм един двигател от вартбург. Искам да го разглобя за да го огледам от вътре дали са износени лагерите, коляновия вал, бутала, сегменти... Има ли ред по който се развиват болтовете на картера отдолу. И има ли там някаква гарнитура? На главата знам че шпилките се развиват на кръс. Ако сваля маховика и ремъчната шайба ще трябва ли да се балансира после? Сегментите които уплатняват при лагерите как да ги проверя да ли са износени?
|
Сряда, 26.01.2011 г. 22:58 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Разглобяване на двигател
Ред има само при затягане, при развиване развиваш както искаш. На картера няма никаква гарнитура, но при сглобяване е хубаво да се намаже с тънък слой червен силикон. Сегментите на вала няма как да се проверят дали са износени, но ако имаш омасляване по картера откъм маховика и ремъчната шайба работата е ясна. При демонтаж на маховика и демпферната шайба няма нужда от никакъв баланс. На маховика обаче има белязка "Zyl 1" като тази белязка при монтажа трябва да бъде срещу шийката на биелата на 1ви цилиндър.
|
Четвъртък, 27.01.2011 г. 00:37 ч. |
|
|
petiaka
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 18.01.2011 г. 22:24 ч. Мнения: 18 Местоположение: Монтана
|
Re: Разглобяване на двигател
А попринцип първите два лагера от към маховика ли се износват най-много? Ако са много износени се чудя дали да ги сменявам или направо да си взема нов колянов вал. На водната помпа и на алтернатора също мисля да ги сменя. Какви лагери ще ми препоръчате? Има ли някаква особеност при поставянето на сегментите в леглата им? На буталата на сегментите колко е максимално допустимо да е разстоянието межу двата края?
|
Четвъртък, 27.01.2011 г. 16:46 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Разглобяване на двигател
Не може да се каже кои основни лагери заминават най-бързо, но определено най-натоварен е този откъм маховика(ама пък съм имал случай всички свирят пък той е здрав, така че си зависи), а иначе най-често блокира биелата на 1ви цилиндър. Ключа на сегментите при нов двигател е 0.25 до 0.40 мм, а при пробег около 50 000км вече е 1мм, но това слабо се отразява на работата на двигателя. Иначе износването на цилиндъра се мери с индикаторен часовник и специално приспособление, може да идеш в сервиз за шлайфане да го замерят. За водната помпа и генератора препоръчвам FAG, SKF, SNR, като СКФ са най-скъпи, другите 2 вида са наполовин цена. За водната помпа препоръчвам лагери с гумено метална капсуловка. Сегментите в леглата се поставят или със специална скоба, или с тънка пластинка и приплъзване(аз така правя). Разкрачване на сегмента с ръка и поставяне по този начин не е препоръчително, поради възможноста от счупване на сегмента.
|
Четвъртък, 27.01.2011 г. 17:31 ч. |
|
|
petiaka
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 18.01.2011 г. 22:24 ч. Мнения: 18 Местоположение: Монтана
|
Re: Разглобяване на двигател
Някъде бях чел че компресията на вартбурга трябва да е 6 - 7 атмосфери. Ще я замеря преди да разглобя двигатела и ако е по-малко от тези стойности ще сменям сегменти. Забравих да попитам сегментите на коляновия вал трябва ли да се намажат с грес. Имам литиева и една черна която е много гъста. Баща ми каза че е високооборотна. Чудя се и центровката на колко милиметра да я направя. По книга е 3,58мм но ми се струва много на износен двигател.
п.п. Другия двигател (който в момента е на вартбурга) също има нужда от центровка. На 78 000км е но предишния собственик е бил немарлив и не го е подържал. Та на него на какво предварение да го направя. Запалването е с транзистори от газка. Ще спомена и че вартбурга е преправен на пикап и се използва за прекарване на дърва и др...
|
Четвъртък, 27.01.2011 г. 20:00 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Разглобяване на двигател
Компресията за нов двигател е 8.2 атм. Падне ли до 6 значи си за ремонт, макар че аз съм ставал свидетел как и с ниска компресия хайванчето си бяга добре. Мажат се с грес сегментите на коляновия вал, най добре с графитна или молибденова грес, но предполагам и литиевата ще свърши работа. За центровката - аз я правя според конкретния двигател, т.е. имам си мои критерии на базата на които решавам. Като общо правило границата е от 3.20 до 3.50мм като за по-износени двигатели давам по-голямо предварение. За нов 3.20 до 3.30. Ако е шлайфана цилиндровата глава падам и до 3мм.
|
Четвъртък, 27.01.2011 г. 21:34 ч. |
|
|
petiaka
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 18.01.2011 г. 22:24 ч. Мнения: 18 Местоположение: Монтана
|
Re: Разглобяване на двигател
Значи на стария двигател при 3,40мм би трябвало да му е добре.
|
Петък, 28.01.2011 г. 12:13 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Разглобяване на двигател
Да. При центровката обаче има и други неща освен самото предварение.
|
Петък, 28.01.2011 г. 14:57 ч. |
|
|
petiaka
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 18.01.2011 г. 22:24 ч. Мнения: 18 Местоположение: Монтана
|
Re: Разглобяване на двигател
Предполагам че говориш за чукчетата. Знам че трябва да се почистят от нагар и да се настрой разстоянието между чукчето и наковалнята да е 0,4мм.
|
Неделя, 30.01.2011 г. 16:52 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Разглобяване на двигател
Това е ясно, имах предвид други тънкости - например как самото чукче ляга към наковалнята, как са изтъркани гърбиците, ако чукчето не контактува плоско, а под наклон се получават отклонения от момента на запалване в динамично състояние, макар в статично всичко да изглежда ОК.
|
Неделя, 30.01.2011 г. 21:47 ч. |
|
|