Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Стоп машинка - добри практики? http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=3318 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | Mad_Tax [ Вторник, 23.11.2010 г. 22:19 ч. ] |
Заглавие: | Стоп машинка - добри практики? |
Здравейте на всички фенове!!! Ползвам подземен гараж и на скоро констатирах в огледалото за обратно виждане липсата на обичайната червена светлина на стоповете...след проверка на кабелните обувки на късо / разбирайте установена работа на двете стоп светлини / , развих с ключ 22 т.нар. стоп машинка...на която вместо сигнатурата на Е.Хонекер , се мъдреше кирилица от типа "ВК-Б 12" и обичайните за ГОСТ стандарта кръгли кабелни обувки...С умиление си припомних че , в края на 80-те имахме и ЗАЗ-966 . Изделието беше вършило работа минимум 20 г.!!!Немедленно чрез Гурото на Варбурзите в гр.Плевен / Любчо /, се сдобих с оригинална стоп машинка втора ръка , която в момента не работи ...Човека ме предупреди че се скапват бързо и за това е необходимо въпросния хидравличен включвател да се "върже" през реле , което го правело много чувствителен , почти като електромеханичния му аналог в съвременните автомобили...Не съм голям приятел с токовете , за това ще Ви помоля да споделите своя опит , изхождайки от постановката че тази "хохавела" коства едва 3,60 - 4,00 лв. в магазините за УАЗ и Москвич... Респективно дилемата / не Диемата / е , оригинална или по ГОСТ стандарт стоп машинка? |
Автор: | ivanski [ Вторник, 23.11.2010 г. 22:55 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стоп машинка - добри практики? |
Ми те трабантовата сп. помпа и вареловата не се различават май особено. Освен по начина на захващане ( Нямам Вартбург, така съм чувал ! ) Стоп машинката пасвала и от Шкода . Не е зле да си смениш и спирачната течност. Малките боклучки в нея задръстват машинката. За избора : Зависи вече дали изобщо има оригинална варелова стоп машинка в магазина изобщо, та да се чудиш дали да взимаш оригинална или от друга кола. |
Автор: | Mad_Tax [ Вторник, 23.11.2010 г. 23:22 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стоп машинка - добри практики? |
Благодаря siso! Предложението ти за смяна на спирачната течност е актуално особено през есента.Планувал съм го заедно с подмяна на накладките...Апропо някой да е ползвал препарат за "очистка " на спирачната система?Валволин например нямат ли подобна разработка?Идеята за Шкодова машинка е добра , обаче в Плевен не знам да има подобен магазин...Как с реле може да се "обере" искренето на оригиналната стоп машинка е продължението на мойто питане , макар и днес да не е петък - ден за парламентарен контрол.... |
Автор: | Ivaka [ Сряда, 24.11.2010 г. 00:15 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стоп машинка - добри практики? |
Преди години гледах реклама на новата Мазда 6 като рекламното лого беше "100 000км без дефект!" Като показах това на баща ми той каза - ами и Вартбурга не даде никакви дефекти до 100 000км с изключение на стоп машинката. Разказа ми как оригиналната изгоряла сравнително бързо за 2-3г, след това я подменил с нова пак оригинална но последвало същото. Тогава установил че въпросната стоп машинка пасва от Шкода(само че не ми каза кой модел) и сложил такава от Шкода. Проблемът се решил, а въпросната машинка работи безотказно на колата до ден днешен, вероятно вече повече от 15г. |
Автор: | ivanski [ Сряда, 24.11.2010 г. 02:17 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стоп машинка - добри практики? |
Как с реле може да се "обере" искренето на оригиналната стоп машинка е продължението на мойто питане Доколкото те разбирам като натиснеш спирачката и лампите отзад мъждукат, така ли ? Това само при движение ли се получава или на място ? Ако се получава само при движение е силно вероятно някоя клема при движение на колата да играе и ту да прави контакт, ту не и това да се отразява в сигнализацията отзад. За всеки случай сменяш двете кабелни обувки при стопмашинката и ги изолираш с термошлаух ето като тези : http://ilirobus.snimka.bg/automobiles/e ... 4.21005396 Точно тези обувки са доста открити при Траба, както и при Варела доколкото съм вождал и бая боклук хвърчи към тях при движение . Моите се бяха скапали тотално в годините. Това е недомислица лично за мен и се оправя за около 10 - 20 стотинки някъде и малко играчка със запалката. За избор на спирачна течност аз лично ти препоръчвам I.G.A.T http://www.euro07.bg/products/products.php?brand_id=100 Общо взето каквото и да вземеш от този производител няма да съжаляваш. Говореше се във форума за руска спирачна течност, дето не изяждала кофтито унгарски гумички. Така че е добре да се помисли и над това. А шкодовата машинка май беше от 120 Л. Най - сигурно е да вземеш оригиналната твоя и по нея да сравниш резбовата част. Поздрави. |
Автор: | Оги [ Сряда, 24.11.2010 г. 10:52 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стоп машинка - добри практики? |
Вземай пак руска, и не я стягай много за да не изтърбушиш резбата- доколкото си спомням на времето оригиналните бяха дефицитни, слагахме каквото стане- и аз съм монтирал такава и беше уникално здрава в сравнение с оригиналните. И без това клемите вече са ти пригодени за нея. Има и една особеност-, че резбата и си е "руска", не съм и мерил стъпката, но ми се стори че е друга и вече си е направила място, така че ако монтираш различна може да се наложи да смениш и разпределителя заради скапана резба. Пипай внимателно и не дишай , почисти клемите и ги наклепай с грес. Не ти трябват релета и кабеляци. |
Автор: | TTT [ Сряда, 24.11.2010 г. 13:03 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стоп машинка - добри практики? |
Доктор Зизи е напълно прав. Едно време на всички соц. автомобили стопмашинките бяха с резба М10х1 - за да има взаимозаменяемост. Е, имаше леки модификации - щифтовете кръгли или пък по-интелигентно - плоски.Конусността е за да може резбата да се самоуплътни - няма да навиваш кълчища я. Ако не държиш на оригиналните детайли, спокойно може да закрепиш близо до педала един включвател "Шалтбау" - от тия зелените за бойлерчета и друга техника. Яки са и ще надживее автомобила. Самото закрепване е творчески процес, но трябва да го направиш надеждно, за да не те подпре някой отзад, без да иска, защото не ти светят стоповете. |
Автор: | Оги [ Сряда, 24.11.2010 г. 14:02 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Стоп машинка - добри практики? | |||||||||
Да, в идеалния случай- може. Обаче като добавиш субективния фактор, полят с водка и може да си представиш колко са били еднакви. Това за друга конструкция с механичен бутон - ако е вътре в купето ще трябва поне да не се рита, а ако е вън, където са стойките и помпата - май едно влизане на вода едва ли ще задържи включвателя особено дълго. |
Автор: | Ivaka [ Сряда, 24.11.2010 г. 14:19 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стоп машинка - добри практики? |
Преправянето на стоп светлините с някакъв вид механичен включвател би било трудно за качествена реализация, предвид спецификата на Вартбурговите педали. Иначе идеята не е лоша. |
Автор: | Оги [ Сряда, 24.11.2010 г. 15:37 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стоп машинка - добри практики? |
Стъпенката на педала е на 2 болта, може под нея- на тях да се хване една планка, която да стърчи нагоре 5-6 см и да бъде огъната напред така, че да не пречи на обувката а отгоре близо до кората за вещи е въпрос на творчество как да се монтира такъв бутон. Това, че би се скъсил хода на педала с огънатото смятам няма да е проблем за спирачката поне би трябвало да държи "горе" и да не може планката да опира пода по никакъв начин. Може да има и по-рационални идеи, но отвън и близо до калника си е експеримент. |
Автор: | theultimate [ Четвъртък, 25.11.2010 г. 09:39 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стоп машинка - добри практики? |
Релето не си струва за 2-3 ампера консумация. Повечето машинки ръждясват отвътре, тъй като плуват в спирачна течност, която особено ако е стара има немалко влага в нея. Препоръчвам ти да си смениш спирачната течност с нова (руската течност между другото никак не е лоша), нова машинка от магазина. Като слагаш клемите можеш да ги увиеш с термошлаух. Като го нагрееш със запалка прилепва плътно и предпазва от окисляване. Това последното е препоръчително за цялата инсталация на нашите коли, която се намира под капака... |
Автор: | Mad_Tax [ Петък, 26.11.2010 г. 23:07 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стоп машинка - добри практики? |
Ммм...даааааа...описания по -горе проблем се разреши успешно...но да запитам аз , вслушва ли се някой от младите / пък и стари като мен / член-кооператори на форума , мъдрите напътствия на Доктор Зизи да се чете Библията ? / Аз ремонтирам В-г/ и Правилника за нейното прилагане / Аз управлявам В-г/?...Мисля не съвсем...и аз самия станах жертва на уж натрупания с годините опит...от четенето разбира се ,тъй като автомобила като цяло е достатъчно надежден. Ползването на Библията безспорно е полезно поради причината че , там кото в казармата е обяснено - "необходими инструменти и пособия" , прави 1 , прави 2 , респективно нарушиш ли Заповедтта :- След като работиш по спирачната система , не обезвъздушиш ли съвестно чрез напомпване , задържане /на педала натиснат/ и изпускане на сп.течност от винтилите на разпределителя , не чакай да ти светнат стоповете ...Хорст И.- Глава 16:2:8.... Тази истина научих и аз , след като платих не голяма сума на човек на който това му е работата по занятие и съгласно ТЗ , извършва дейност с личен труд , като автосервиз. |
Автор: | Ivaka [ Понеделник, 29.11.2010 г. 18:20 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Стоп машинка - добри практики? | |||||||||
Логично... все пак стоп машинката е именно на разпределителя... |
Автор: | txl [ Неделя, 09.01.2011 г. 19:42 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стоп машинка - добри практики? |
Стоп машинката от Шкода, която става, е от Шкода 100. Преди няколко години такива е имало в магазина за Шкода на Симеоновско шосе 114 (в София). Може да се провери дали има още. На Шкода 120Л стоп машинката вече е механична на педала. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |