Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Бобини
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=2867
Страница 1 от 1

Автор:  tsonkov [ Понеделник, 10.05.2010 г. 10:07 ч. ]
Заглавие:  Бобини

Здравейте ! Имам следния проблем "Бобините на 2 и 3-ти цилиндър напваро парят, на първи е що годе поносимо" на какво може да се дължи това ?

Автор:  Nasakoto [ Понеделник, 10.05.2010 г. 10:39 ч. ]
Заглавие:  Re: Бобини

Ако си държал по-дълго на контакт, има вероятност бобината, чието чукче е затворено (чийто канал на електронното е задействан) да прегрее и да се поизпече вътрешно, което е свързано с нарушаване на изолацията и окъсяване между някои навивки. Така части от бобината на практика спират да работят, понеже през тях не протича ток докато чукчето е затворено, а когато чукчето се отвори, и магнитната енергия трябва да се трансформира във високо напрежение, тези окъсени участъци "изяждат" част от магнитната енергия, и я преобразуват в топлина.

С три думи: пробвай други бобини. Или пък маркирай тези, за да знаеш коя коя е, и им размени местата. Ако двете печащи пак пекат - смело можеш да ги обявиш за изтрещели и да им търсиш заместници :)

P.S. Трабанта не беше ли само с две бобини?... :mehehehehe: [smilie=gaaaaaaa]

Автор:  tsonkov [ Понеделник, 10.05.2010 г. 12:02 ч. ]
Заглавие:  Re: Бобини

проблема, е че прегряват по време на движение на колата и като я карам на по-високи обороти след 2-3 мин направо почва да гасне, като я угася и почакам малко се оправя, ако не я зоря, що годе върви !

Автор:  Ivaka [ Понеделник, 10.05.2010 г. 17:24 ч. ]
Заглавие:  Re: Бобини

Провери си разтоянието на чукчетата, обикновенно ако е под 0.4мм започват да греят бобините, тъй като времето за натрупване е много.

Автор:  tsonkov [ Понеделник, 10.05.2010 г. 17:26 ч. ]
Заглавие:  Re: Бобини

Възможно ли е да са кондензаторите на плочката ? Да са изсъхнали ?

Автор:  montoya [ Понеделник, 10.05.2010 г. 22:39 ч. ]
Заглавие:  Re: Бобини

tsonkov написа:
Възможно ли е да са кондензаторите на плочката ? Да са изсъхнали ?

Ако прекъсне или пробие кондензатор,няма да работи съответният цилиндър.

Автор:  TTT [ Петък, 14.05.2010 г. 17:37 ч. ]
Заглавие:  Re: Бобини

Според мен най-добрият съвет е:

ПОДМЕНИ ГИ С НОВИ ЗА ЛАДА

И при мен грееха, насочвах въздух да ги обдухва,подменях ги с български, с оригинални немски втора употреба, комбинирах тия, които най-малко греят (а оригинални и български са с различен диаметър и има проблем с фиксирането) и си мислех, че решавам проблема.Но всичко беше временно и относително.

Преди 3 години си купих 3 нови бобини за Лада. Пазарих се, защото бяха по 18.50, но за "количество" успях да сваля цената на 15 лева бройката. Купих си и комплект кабели за тях - 5 лева. Може да ви се вижда много скъпо, но трета година нямам никакви проблеми с бобини, кабели, лули, свещи. Пали от раз, има силна искра, не цапа свещи и сигурно съм спестил парите от намаления разход и подмяната на свещи. Защото и в тях съм се съмнявал и съм ги сменял. Да не говоря за удоволствието от липсата на проблеми в тази "област" на Вартбурга.

Каквото и да си говорим, в крайна сметка всичко опира до пари.

Автор:  Ivaka [ Петък, 14.05.2010 г. 18:13 ч. ]
Заглавие:  Re: Бобини

И аз подкрепям идеята за ладови бобини. Вече трета година съм с такива и нямам никакви проблеми. Тук обаче искам да подчертая, че и с оригиналните вартбургови бобини НИКОГА не съм имал проблеми - а съм карал и с български и с немски. Смених ги с ладови, защото ми подариха въпросните и го направих просто за пробата. Резултата - малко по стабилна и мека работа на празен ход и ниски обороти. Нищо дуго. Промяна в разхода не усетих.

Автор:  wartburg_fen [ Вторник, 18.05.2010 г. 22:07 ч. ]
Заглавие:  Re: Бобини

Подкрепям ладовите бобини, точно по същия начин грееха, цапаха се яко свещите, понякога след дълго каране гаснеше и нямаше палене. След смяната им с ладови там не е пипано по колата вече :)

Автор:  Santa [ Понеделник, 24.05.2010 г. 00:38 ч. ]
Заглавие:  Re: Бобини

Тук има едно място,на което продават нови български бобини за 353.
Но и аз залагам на ладовите.Доказали се се във времето.Бобините за тия коли така или иначе нямат защита от прегряване.

Автор:  ivanski [ Сряда, 23.06.2010 г. 13:44 ч. ]
Заглавие:  Re: Бобини

На последната среща в Пловдив, Nasakoto ме осветли, че бобините ми били Ладови.

Това, което пише на тях е :
Б117 - А
12V 8А
Сделано в Болгарии

Така че, ладовите бобини стават и за нормален трабант.
За сега се справят доста добре .

Автор:  TTT [ Четвъртък, 24.06.2010 г. 11:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Бобини

siso написа:
Цитат:
На последната среща в Пловдив, Nasakoto ме осветли, че бобините ми били Ладови.

Това, което пише на тях е :
Б117 - А
12V 8А
Сделано в Болгарии


И по-точно са изработени в "Елпром" Елхово

Автор:  ceco [ Вторник, 29.06.2010 г. 12:47 ч. ]
Заглавие:  Re: Бобини

И аз да съм с ладови бобини, вече по-малко отварям капака на двигателя и празния ход е по- стабилен! Определено съм доволен, е всичко си има цена.

Автор:  hrisvasilis [ Понеделник, 25.10.2010 г. 20:45 ч. ]
Заглавие:  Re: Бобини

Да попитам, за да не отварям нова тема: бобини от вартбург с чукчета стават ли за трабант с електронно запалване?

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/