Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Загряване на колата... http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=2565 |
Страница 1 от 3 |
Автор: | starter [ Четвъртък, 07.01.2010 г. 12:19 ч. ] |
Заглавие: | Загряване на колата... |
Здравейте, кажете за колко време (или изминато разстояние) горе-долу е нормално да загрява колата... нямам опит с други Wartburg-зи и не знам колко време му е нужно да загрее. съмнявам се, че загрява бавно и термостата нещо не работи както трябва. веднъж като загрее няма проблеми, градско, извънградско си държи температурата. за да загрее са нужни няколко километра градско каране, а на място не съм пробвал но сутрин докъто почистя стъклата от скреж не е започнало да свети оранжево, и пак му трябва доста каране докъто загрее. нормално ли е да загрява бавно, или да минавам да купувам термостат? мерси |
Автор: | starter [ Четвъртък, 07.01.2010 г. 13:44 ч. ] |
Заглавие: | Re: Загряване на колата... |
това означава, че по принцип си загряват бавно и моя е изправен |
Автор: | TTT [ Четвъртък, 07.01.2010 г. 13:57 ч. ] |
Заглавие: | Re: Загряване на колата... |
След 15-16 години каране и аз забелязах, че нещо бавно загрява. Става въпрос за един и същи Вартбург. На 17-тата или 18-тата година правих ремонт на двигателя и покрай другите неща смених и термостата с нов. Изненадата ми беше голяма, защото преди изминавах 5-7-8 километра, докато вдигне нормална работна температура. С новия термостат това ставаше след 1-1.5 километра. Съвета ми е - смени си термостата. Не струва много пари, а за автомобила е важно да работи при оптимална температура - така износването е по-малко. Аз дори зимно време не пускам парното, преди да е загрял двигателя. Карал съм и като Д-р Зизи, но това си заслужава при дълга и студена зима. А при тия температури... Ами ако почне да прегрява и ти си в лявата лента? В интензивно градско движение? И не можеш да се престроиш и да спреш, за да махнеш парчето пред радиатора? Затова най- добре всичко да си е наред. Особено през зимата. |
Автор: | Gosho [ Четвъртък, 07.01.2010 г. 16:24 ч. ] |
Заглавие: | Re: Загряване на колата... |
И аз карах 5 години с парче мушама пред радиатора(преден) , докато не си купих иситински термостат. Забрави просто за термостати от магазини за трабант и вартбург. Вече забравих от каква кола използвах , но наистина си дигаше зеленото за 3 км. Мисля че беше от кадет 1.6 И му направих една тъъъъънка дупчица по периферията за обезвъздушаване Задължително на спряно парно, че сигурно има 2 литра антифриз само в него |
Автор: | theultimate [ Четвъртък, 07.01.2010 г. 16:35 ч. ] |
Заглавие: | Re: Загряване на колата... |
Независимо от колата при изправен термостат картона не променя нищо, защото до работна температура водата не минава през радиатора. Двутактова кола не е препоръчително да се загрява на място продължително време, защото мазането на празен ход е лошо попринцип. |
Автор: | Gosho [ Четвъртък, 07.01.2010 г. 16:40 ч. ] |
Заглавие: | Re: Загряване на колата... |
На вартбурга минава известно количество вода и при затворен термостат. 1-во на самия термостат има 1 мм отвор , айде от там не тече много много , ама все е нещо И отделно на самата глава, където е леглото на термостата на моя вартбург имаше канал няколко мм да минава вода , предполагам в случай на затворен термостат, нещо като авариен режим, за да можеш да се прибереш до вас. Интересното беше , че то беше само на моята глава. 87-ма година. После разглеждах по стари глави - там го нямаше. И не е правено допълнително - колата беше в нас от магазина. Явно по късно са се сетили за това |
Автор: | starter [ Понеделник, 11.01.2010 г. 11:39 ч. ] |
Заглавие: | Re: Загряване на колата... |
по признаците от колата, термостата е здрав. тези дни може да проверя все пак какво е точното му състояние, и най много и аз да сложа един балатум. че щяло да се застудява |
Автор: | Оги [ Сряда, 13.01.2010 г. 18:21 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Загряване на колата... | |||||||||
-който го има обаче има да си следи термометъра като империалист бавно стопля, щото моторчето е колкото шевна машина, а има да сгрее над 6 л антифриз -за 3-4 км трябва да достига нормална температура ако термостата е в ред, при кучи студ- повече |
Автор: | Teo [ Понеделник, 18.01.2010 г. 13:38 ч. ] | ||||||||||||||||||
Заглавие: | Re: Загряване на колата... | ||||||||||||||||||
За да разбереш дали ти е изправен термостата, при леко загряла кола (преди да отвори термостата задължително) отваряш капака и пипаш маркучите, излизащи от термостата и пипаш и радиатора. Ако са топли - заинал е, ако са студени - значи, че е затворен. Кога обаче отваря точно - ако имате съмнения попринцип относно термостата трябва да измервате (примерно с мултицет, мерещ температура (с термодвойка) - аз си купих такъв за 13 лв. На Реното ми се скапа оригиналния термостат (с който е излязла от завода) и познайте - смени 3 (три) други, докато намеря един, който да отваря на що-годе прилична температура, но пак не е като оригиналния! Тези дупчици, за които говорите са за обезвъздушаване, но в никакъв случай не се разчита на тях за предпазване от прегряване. На Фиат Пунто 1,1 сменяхме термостата с един колега, че ревеше от парно, та там видях за 1-ви път отвор на самия термостат дупка на самия термостат, макар и малка (при Рено няма такива пробойни). След смяната му, разликата в парното и скоростта на загряване е огромна, въпреки наличието на тази "дупчица" - в Рамките на 2-3 км "селско" (аксаковско - малък град до Варна) вече има прилично парно. За предпазване от прегряване, ако термостата не отвори, оставяте колата на празен ход с пуснато на МАХ парно да поработи 1-2 мин, след което гасите и чакате да изтине! Времето за което загрява също е много относително. Колегата с 1,1 има добро парно за има-няма 2-3 км, но я кара кажи-речи извънградско. Аз с моето 1,7, въпреки, че е нискооборотно (мах въртящ момент на 2750 оборота - тия французи са откачени), пускам парното да духа топло я карам само в задръстванията във Варна, където скоростите са 1-2-3...евентуално 4 и 5 понякога и когато прекося целия град и стигна до университета вече имам прилично парно, пък е дошло време да я гася...в общия случай даже не ми се слиза!
Ако 6 литра е целия воден кръг, то малкия, който върти преди да отвори термостата е МАХ 2 и нещо! По-бавното от обикновенно загряване се дължи на 2 неща - незиправен термостат или в студено време пуснато парно, особено ако е на по-висока степен! |
Автор: | Ivaka [ Понеделник, 18.01.2010 г. 14:57 ч. ] |
Заглавие: | Re: Загряване на колата... |
Може би колата си загрява нормално, просто колегата още не е свикнал тъй като кара Вартбург отскоро. Маршрута на загряване както и начина на управление никак не е без значение. Колега аз ти предлагам следното - отвори термостата и го виж, ако на него пише ИФА т.е. оригиналния е - директно в кофата, отиваш в магазин АУТО ПЛЮС и си купуваш термостат BEHR, немски за опел кадет 1.3 -струва към 20 лева и забравяш |
Автор: | starter [ Вторник, 19.01.2010 г. 11:36 ч. ] |
Заглавие: | Re: Загряване на колата... |
проверих по-подробно начина на загряване. когато ми се струваше, че загрява бавно парното наистина беше включено, когато е изключено загрява по-бързо. относно термостата: не е оригиналния, сменян е, даже имам няколко които на скоро превърих след като запаля колата и започна да карам, двигателя се загрява, радиатора - студен (незнам как уцелих точния момент да го проверя), карам още малко и термостата отваря и радиаора става топъл. вече пускам парно чак след като светне зелено на таблото, и даже пак святка за малко оранжево като за толкова много вода, вече не ми се струва, че загява бавно. Мерси на всички за отговорите, май решение ми е само балатум. |
Автор: | lion6 [ Петък, 26.03.2010 г. 21:00 ч. ] |
Заглавие: | Re: Загряване на колата... |
Аз,се казвам Мариян приятно ми е.Колега относно загряването не съм имал проблем,даже напротиж относно прегряването съм имал проблем но това е друга тема .Искам да споделя с теб преди около 5 години карах вартбург 353 делукс страшна машинка и ми направи впечатление,че имаше монтирани жалюзи отпред преди радиатора което ми беше от особенна помощ относно загряването затова сега имам друг вартбург които няма и смятам да потарся от делукс и да монтирам тея жалюзи на ножият си вартбург. |
Автор: | Krap4enski [ Четвъртък, 11.11.2010 г. 21:20 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Загряване на колата... | |||||||||
Ivak можеш ли да кажеш нещо по конкретно за термостата понеже трябва да сменям моя , който не отваря , този от Опел Кадет 1.3 предполагам ще ме питат за годината на колата имат ли разлика незнам ти какво каза като купува твоя ? |
Автор: | Ivaka [ Четвъртък, 11.11.2010 г. 21:32 ч. ] |
Заглавие: | Re: Загряване на колата... |
Отидох в магазина и казах че ми трябва термостат за кадет 1,3 - понеже това беше единствената информация която имах - ония отваря каталога и гледаме какви градуси има - този който аз взех беше 88 градусов, но може да има и на по-малко. Иначе мисля годината няма значение т.е. еднакъв термостат е вграждан през годините, разликата е в градусите. |
Автор: | Krap4enski [ Четвъртък, 11.11.2010 г. 22:46 ч. ] |
Заглавие: | Re: Загряване на колата... |
Мерси ще се гледат градуси значи |
Страница 1 от 3 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |