Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Помощ за светодиоди http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=1636 |
Страница 1 от 3 |
Автор: | Turbo [ Четвъртък, 19.02.2009 г. 20:56 ч. ] |
Заглавие: | Помощ за светодиоди |
Вчера нямаше какво да правя и реших да си направя осветление със светодиоди на километража. Вързах 5 диода последователно и ги хакнах вътре. Свързах кабелите и светнаха идеално, но без да искам дадох на късо веригата и единият изгоря. Днес го смених, свързах ги пак, но не светят. Като ги пробвам у нас с адаптор за 12V или на акумулатор си светят, но като ги свържа в колата....курец. Бушона беше изгорял, но го смених и пак не става. Като свържа оригиналното осветление на километража си работи, а светодиодите - не. Чувствам се малоумен. Някой има ли идея какъв е проблема? |
Автор: | ivan_trabant_stz [ Четвъртък, 19.02.2009 г. 21:22 ч. ] |
Заглавие: | Re: Помощ за светодиоди |
Може би някои друг ти е изгорал.По-добре ги остави 4 диода по 3 волта и готово 12 волта ,а пък така светят по-малко. |
Автор: | Turbo [ Четвъртък, 19.02.2009 г. 21:41 ч. ] |
Заглавие: | Re: Помощ за светодиоди |
Не е изгорял друг светодиод, защото както казах като ги пробвам у нас си светят. Иначе преди бях пробвал с 4, но изгоряха. Постепенно започнаха да светят все по-слабо докато накрая съвсем спряха. |
Автор: | ivan_trabant_stz [ Четвъртък, 19.02.2009 г. 21:55 ч. ] |
Заглавие: | Re: Помощ за светодиоди |
Еми значи има някаде прекъснато по диодите. |
Автор: | Turbo [ Петък, 20.02.2009 г. 01:47 ч. ] |
Заглавие: | Re: Помощ за светодиоди |
Как е възможно това прекъснато по диодите да го има като ги пробвам в колата, и 2 минути по-късно като ги пробвам на адаптора, вече да няма прекъснато? |
Автор: | racrac [ Петък, 20.02.2009 г. 09:44 ч. ] |
Заглавие: | Re: Помощ за светодиоди |
Единственото, което ми идва на ум, е да зачистиш добре местото, където свързваш "минуса" на диодите към "маса". |
Автор: | koce [ Петък, 20.02.2009 г. 13:30 ч. ] |
Заглавие: | Re: Помощ за светодиоди |
Обърни изводите, ако ги свържеш на обратно вместо плюс минус не свесят. Затова се казват диоди, защото пропускат ток в едната посока. |
Автор: | Turbo [ Неделя, 22.02.2009 г. 15:30 ч. ] |
Заглавие: | Re: Помощ за светодиоди |
Знам как работят диодите по принцип и съм ги вързал правилно. Пробвах и да обърна изводите, но пак не става. Сложих на кабелчетата и кабелни обувки за да се свързват както трябва с клемите, а не да увивам жички и пак не светят. Голям провал. Изобщо не намирам никаква логика в тази ситуация. |
Автор: | Santa [ Неделя, 22.02.2009 г. 16:12 ч. ] |
Заглавие: | Re: Помощ за светодиоди |
14.5 волта,а не 12. Ако ги сметнете за 12 волта,вероятноста на изгорят още с пускането е огромна. |
Автор: | Turbo [ Неделя, 22.02.2009 г. 21:19 ч. ] | ||||||||||||||||||
Заглавие: | Re: Помощ за светодиоди | ||||||||||||||||||
Нямам с какво да измеря напрежението на адаптора, но няма голямо значение. У нас ми е и акумулатора от другия Вартбург и като ги пробвам на него също светят. Само като ги свържа в колата не светят. |
Автор: | theultimate [ Неделя, 22.02.2009 г. 23:28 ч. ] |
Заглавие: | Re: Помощ за светодиоди |
Може да има пада на напрежение до осветлението на километража. Крушките и на 1 волт ще светят, но диодите като не им достига напрежение - не светят. Виждал съм полско фиатче, което на акумулатора даваше 12 волта, а на бушоните 8...... |
Автор: | Santa [ Неделя, 22.02.2009 г. 23:35 ч. ] |
Заглавие: | Re: Помощ за светодиоди |
Пад на напрежението от акумулатора до таблото има винаги,на почти всяка кола.Вартбурга ми е давал 3 волта пад само от окислени клеми при фаровете...и бая време се чудих що аджеба едва мъждят тия крушки,докато не се сетих да премеря какво идва до тях.Но няма логика диодите да работят на акумулатора,а да не работят на колата.Ако са свързани правилно,разбира се. |
Автор: | Nasakoto [ Понеделник, 23.02.2009 г. 11:48 ч. ] |
Заглавие: | Re: Помощ за светодиоди |
Малко информация, че като чета някои писания, хем ми се реве, хем ми се плаче: Светодиод Есенцията се съдържа в това изречение: "При този диод внимаваме тока да не надвиши I fmax, защото може да изгори." И както винаги, английската версия на горния документ е много по-пълна и изчерпателна (но за жалост е на английски). Та при светодиодите (и при повечето полупроводникови диоди като цяло) един от основните и най-важните им параметри е максималният ток, който може да протече през тях. Падът на напрежение, който се поражда вследствие протичането на този ток, е второстепена и променлива величина, и зависи силно от няколко фактора (примерно температурата). Затова като свържете 4-5 светодиода последователно, и ги лепнете на акумулатора, зимата може да светят като огнедишащ змей горянин с часове, а лятото да светнат за 5 секунди, постепенно да почнат да гаснат, и накрая някой от тях да каже "прас". Как се прави - един или два диода, свързани последователно с резистор, чиято функция е да ограничи тока през диодите. Целим максимален ток от 20 милиампера (примерно). При този максимален ток падът на напрежение върху всеки диод гоприемаме за 3 волта, тоест за 2 диода ще станат 6. Напрежението на акумулатора е 14 волта (грубо, дали е 13.5 или 14.3 не е от такова значение) Разликата е 8 волта, които са приложени върху резистора. Понеже той е основният токоограничаващ фактор, сметката се смята по формулата R = U/I и е следната: R = 8 волта / 0.02 ампера, или R е 400 ома. Тъй като 400 ома не е стандартна стойност, а и е добра да се застраховаме малко, слагаме резистор от 470, 510 или направо 560 ома, при което тока се получава съответно 17, 15.6 и 14 милиампера, което ни осигурява достатъчен резерв за поемане на всички колебания, които могат да се получат при карането на една кола. Ако искаме да свържем само един светодиод - тогава върху резистора ще трябва да се облещят 14-3 = 11 волта, при което по горната сметка аз смело слагам резистор 680 ома, който ми осигурява ток около 16 милиампера. Дано да съм бил полезен на някого, и успех в неравната борба със светодиодите. |
Автор: | Turbo [ Понеделник, 23.02.2009 г. 16:18 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Помощ за светодиоди | |||||||||
Със сигурност си бил полезен за хората които не знаят що е то светодиод, но това не променя факта че като свържа светодиодите към таблото не светят, а като отворя капака на колата и ги вържа директно към акумулатора светят. Явно по мързеливия начин с последователното свързване на 5 диода няма да стане, затова реших да пробвам да свържа паралелно 2-3 двойки последователно свързани светодиоди с по 180 ома резистор на всяка двойка. Ще пиша дали е станало. |
Автор: | ivan_trabant_stz [ Понеделник, 23.02.2009 г. 16:53 ч. ] |
Заглавие: | Re: Помощ за светодиоди |
Аз свързах 21 диода успоредно с съпротивление 1 килоом. |
Страница 1 от 3 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |