Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Работи на 1-2 цилиндъра
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=156
Страница 1 от 2

Автор:  Turbo [ Събота, 23.02.2008 г. 20:52 ч. ]
Заглавие:  Работи на 1-2 цилиндъра

Бях пуснал тема за този проблем в стария форум, някои от вас може би ще си спомнят. Проблема накратко е че независимо с какви кабели и свещи е колата, губи мощност и работи на 1-2 цилиндъра. Преди се оправяше за кратко като сменя свещите, но сега колкото и комплекта да сменям няма ефект. Бобините са сменени с български преди няма и година. Днес забелязах, че едната от тях грее. Не пареше, но беше загрята при това без да съм палил колата. Само сложих акумулатора, който бях свалил за зареждане преди това, държах известно време на контакт понеже оправях неработещи мигачи и като пипнах неволно бобината на 1-ви цилиндър установих ,че е доста топла, а другите 2 си бяха абсолютно студени. Вреоятно ще трябва да се ходи при майстор, но в момента нямам пари, така че ако дадете някакви идеи на какво може да се дължи проблема и как да го оправя ще съм ви благодарен.

Автор:  theultimate [ Събота, 23.02.2008 г. 21:23 ч. ]
Заглавие: 

Бобината обикновено грее когато едното чукче седи постоянно затворено.

Автор:  Nasakoto [ Събота, 23.02.2008 г. 23:19 ч. ]
Заглавие: 

Когато двигателя не работи, обикновено едното чукче е затворено, докато другите две са отворени. През бобината протича ток, при това доста силен, и така може да изгори много лесно. Правиш ли го това редовно? Ако да - готви се пак да сменяш бобина. Коя - ще разбереш като покараш колата 10-тина километра, отвориш бързо капака и ги пипнеш трите. Която е най-топла - тя е беладжийката.

Моят съвет: не си дръж колата на контакт без да запалиш повече от 10 секунди.

Автор:  Santa [ Неделя, 24.02.2008 г. 00:36 ч. ]
Заглавие: 

Наско е прав.Грее тая бобина,защото това чукче е затворено.Принципно нормалните коли си имат едни дивотии по бобината....забравих как се казваха..... (Вариатори - by Nasakoto) Това е една джаджа...дето колкото повече се грее,толкова повече си качва съпротивлението и съответно-намалява товара върху намотката на бобината.Източногерманците,по някаква неизвестна за мен причина,са ни спестили тая екстра.Всички коли с тия прости бобини...Вартбург,Трабант,Жигула и т.н. страдат от зле работещи бобини при често каране извънградско в "икономични" режими.Това по идея са режими,където оборотите на мотора са ниски до средни.Времето,през което чукчетата стоят затворени е повече,от там повече греят и бобините.И в един момент започват да не работят както трябва.

Конкретно за твоята кола-иди да ти премерят компресията.Дай да свалим подозренията в чисто механични проблеми,после ще търсим електрическите....

Автор:  Turbo [ Неделя, 24.02.2008 г. 01:50 ч. ]
Заглавие: 

Аз не го правя редовно това, но колата я имам от няколко месеца и не знам какво точно е правил предния собственик. Оставих я на контакт някъде около 3-4 пъти за по 10-15 секунди, но това няма значение защото няколко часа по-късно слязох при колата да проверя какво става и същата бобина пак си беше топла. При тази проверка изобщо не съм давал на контакт и не съм правил нищо, просто отворих капака и пипнах бобините. Явно си грее постоянно независимо дали е наконтакт. В момента съм откачил клемите на акумулатора.

Ясно е че ще се ходи при майстора ама ще видим кога ще е. Благодаря за отговорите.

Автор:  Nasakoto [ Неделя, 24.02.2008 г. 01:53 ч. ]
Заглавие: 

Опааа.... тука работата става дебела... Да са ставали къси съединения по тази кола?

Автор:  Turbo [ Неделя, 24.02.2008 г. 01:55 ч. ]
Заглавие: 

Nasakoto написа:
Опааа.... тука работата става дебела... Да са ставали къси съединения по тази кола?


Не си спомням да е имало такива случаи откакто е моя, ама предишния собственик се е правил нещо на майстор защото на таблото има някакви 2 допълнително слагани бутона, 2 светотдиода и една цяла джаджа със 7 светодиода. Единия светка като дам на контакт, два като пусна задна, два като натисна спирачката и два като съм пуснал габаритите.

Автор:  Nasakoto [ Неделя, 24.02.2008 г. 02:01 ч. ]
Заглавие: 

Няма никакво друго логично обяснение бобината да ти грее, без да е на контакт, освен да имаш късо съединение някъде по системата, ама тогава няма да можеш да я изгасиш, така че и това отпада. Като извадиш ключа, свети ли ти лампата за зареждането? Като я оставиш по-дълго време без да я палиш (около седмица примерно) пада ли много акумулатора ?

Автор:  Turbo [ Неделя, 24.02.2008 г. 02:06 ч. ]
Заглавие: 

Като извадя ключа всичко си изгасва. Случвало се е да не я паля и по 2 седмици без да откачам акумулатора и като пробвам да запаля стартера си върти здраво.

Автор:  Santa [ Неделя, 24.02.2008 г. 20:07 ч. ]
Заглавие: 

само не тръгвай като мен да пипаш по инсталацията без да си означиш кой кабел от къде е.Аз разчитах на схемата само и се вкарах в беля.Цветовете не отговарят.Нищо общо със схемите.Гледах и на комшията варела-същата работа.Хорта в завода просто са слагали кабели каквито имат,без да държат сметка за цветове.Спазвани са приблизително-само едноцветните.Шарените са слагани едни към нещо си.Така,че...внимателно с инсталацията,че после се възстановява много много трудно.

Автор:  Turbo [ Понеделник, 25.02.2008 г. 19:31 ч. ]
Заглавие: 

Аз мисля изобщо да не правя опити да отстранявам проблема сам. Веднага щом имам възможност ще го закарам на майстор.

Автор:  mvr_boy [ Четвъртък, 28.02.2008 г. 21:47 ч. ]
Заглавие: 

Значи колега от това което казваш си мисля че най-вероятно се нуждаеш от нова центровка и въобще проблема май наистина е в чукчетата.Не знам от къде си но аз преди да сложа електронното на моята кола ходех за центровка пък и въоще за всичко(още ходя от време на време) при един маистор в Самоков.Та той ми правеше центровката за 10лв. и бях много доволен.Така че просто трябва да се поинтересуваш и не мисля че ще ти вземат много пари.

Автор:  Turbo [ Петък, 29.02.2008 г. 00:48 ч. ]
Заглавие: 

mvr_boy написа:
Значи колега от това което казваш си мисля че най-вероятно се нуждаеш от нова центровка и въобще проблема май наистина е в чукчетата.Не знам от къде си но аз преди да сложа електронното на моята кола ходех за центровка пък и въоще за всичко(още ходя от време на време) при един маистор в Самоков.Та той ми правеше центровката за 10лв. и бях много доволен.Така че просто трябва да се поинтересуваш и не мисля че ще ти вземат много пари.


От Плевен съм и майстора при който ходя също взима по 10лв за центровка. Дано наистина това да се окаже проблема, а не нещо по-сериозно.Благодаря на всички за отговорите и съветите. Ще пиша какво се е оказало

Автор:  Turbo [ Събота, 08.03.2008 г. 14:44 ч. ]
Заглавие: 

В крайна сметка се оказа че проблема е бил в едно от невероятните ел. подобрения които е правил предишния собственик на колата. "Подобрението" е един ключ сложен на минусовия кабел на акумулатора. Целта е била със завъртането на този ключ да се прекъсва захранването и пълчищата от крадци желаещи да задигнат моя Вартбург да се стъписват от факта, че не могат да запалят колата и да бягат панически :lol: Майстора ми направи и една профилактична безплатна центровка и сега колата се движи нормално.

Автор:  kocta [ Събота, 08.03.2008 г. 15:31 ч. ]
Заглавие: 

Казва се ключ маса и би трябвало да спира тока на цялата кола.Хем за сигурност хем и за безопастност :) Ако не ти трябва ми го подари :lol:

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/