Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Въпрос за скоростната кутия http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=149 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | Alehandro [ Събота, 23.02.2008 г. 00:18 ч. ] |
Заглавие: | Въпрос за скоростната кутия |
Някой от вас правил ли е опит да премести лоста за превключване на скоростите от кормилната колона на пода?Ако да-дайте подробно описание. |
Автор: | Bobi-Wan [ Събота, 23.02.2008 г. 00:52 ч. ] |
Заглавие: | |
Ами значи то може.Просто имаше един особен трик,който се правеше на скоростната кутия и това е. Питай доктор Зизи за таз цел.Той ми беше и казал.Също даже имаше видео- виж в http://triplexxx.data.bg/ мисля,че така беше сайта. |
Автор: | Santa [ Събота, 23.02.2008 г. 02:11 ч. ] |
Заглавие: | |
Точно от Зизи съм чувал,че това е лоша идея.Механизма за превключването се пада под колата и там го блъска всичката кал,пясък,сол и т.н. според сезона и пътя.Такава сиситема няма как да е много трайна. |
Автор: | goro-varna [ Събота, 23.02.2008 г. 12:14 ч. ] |
Заглавие: | hi\ |
по лесно ще си решиш проблема ако вземеш от моргата кутия с долни скорости |
Автор: | Gosho [ Събота, 23.02.2008 г. 12:19 ч. ] |
Заглавие: | |
А и така или иначе ти трябва кутия с долни скорости , или поне кожуха и . |
Автор: | TTT [ Събота, 23.02.2008 г. 13:10 ч. ] |
Заглавие: | |
Би ли обяснил защо искаш лоста да ти е долу? Да ти е по-далеч от ръката, която трябва да е постоянно на волана? По-трудно да си почистваш равния засега под? По-трудно да минаваш от едната седалка на другата, когато си принуден да влизаш или излизаш през другата врата? Ако мислиш,че по-лесно ще се превключва, това се отнася за леките коли от типа на Лада, където скоростния лост е "забит" директно в скоростната кутия и преместването става с много по-малко лостове и шарнирни връзки. А при тебе няма как да стане така. Просто ще замениш една лостова система с друга. Вгледай се в репортажите от ралита.Там ако не е дъговидна планка пред волана, то е лост, който е досами него. За да не си размахва състезателя излишно ръката далеч от волана, а да го държи здраво. Това понякога се налага и на нас, обикновените шофьори. Ами Формула 1? Там пък си е направо с бутони. Старите автомобили бяха с лост за скоростите на волана. Близо до ръката и удобно. Лоста долу мисля че се наложи, защото производителите така влагат по-малко детайли, губят по-малко време за настройки на щангите, по-трудно или почти не се разцентрова, и т.н. А за едно масово конвейрно производство това хич не е малко. Останалото е реклама. |
Автор: | theultimate [ Събота, 23.02.2008 г. 20:18 ч. ] |
Заглавие: | |
Точно липсата на средна колонка прави вартбурга много по широк от ладата, както и трабанта от полския фиат. И са единствените коли които се чистят с метла, вместо с прахосмукачка |
Автор: | ki6o [ Вторник, 11.03.2008 г. 19:31 ч. ] |
Заглавие: | |
Много по-удобно е със скоростния лост горе до волана където е винаги под ръка |
Автор: | Ivaka [ Вторник, 11.03.2008 г. 23:47 ч. ] | ||||||||||||||||||
Заглавие: | |||||||||||||||||||
аз да и честно казано не съм удовлетворен |
Автор: | mugen [ Сряда, 12.03.2008 г. 15:35 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | ||||||||||
тва е само един лост, който стърчи от пода, не е централна конзола |
Автор: | стамен353 [ Сряда, 12.03.2008 г. 15:54 ч. ] |
Заглавие: | |
И все пак тъкмо горния лост е нещо характерно за трабант и вартбург(не говорим за американските коли) Пък и така съм свикнал с горните скорости че ми са се превърнали в навик и винаги ми е било по-удобно лоста да е зад волана(когато карам нещо западно винаги включвам чистачките ) |
Автор: | Santa [ Четвъртък, 13.03.2008 г. 01:33 ч. ] |
Заглавие: | |
Лоста на пода си има редица предимства.Естествено,ако колата е кадърно направена.Източногерманската творческа самодейност я излючваме от класацията с "нормалното" по една много проста причина-системата за превключване на скоростите е безкрайно сложна.Вартбурга например има твърде сложна лостова система.Това са регулировки,гумички,всяко нещо трябва да си е на мястото и като резултат...системата не е достатъчно глупакоустойчив.Помня моята на какво дередже беше докато не смених всичко де що е гумено плюс Г-образната вилка...излата незнайно защо от ЦАМ. Лоста а пода има предимството да влиза директно в скоростите.Несравнимо по-лесно е за поддръжка,регулиране и изобщо...за каквото се сетите.Същата работа е и със споменатите вече от Доктора Френски коли.Намерете книжката на една такава и ще видите колко по-интелигентно е направена системата от тая на Вартбурга,за Трабанта пък изобщо да не говорим.За да работи дълго и безпроблемно едно такова нещо,то трябва да е правено с някаква идея.Да е вложена някаква мисъл и рационален подход в него.Не е задължително да е просто. Та...лоста на пода си има предимства...ама те не са в самия лост,местоположението му и т.н. а в това под него. |
Автор: | theultimate [ Четвъртък, 13.03.2008 г. 09:00 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | ||||||||||
Кажи ми една кола с по-глупакоустойчивиа система? При трабанта металния прът отива директно в скоростите, единственото гумено съединение е точно там, сменя се за 5 минути и не съм чул на някои да му е заминало... |
Автор: | Gosho [ Четвъртък, 13.03.2008 г. 13:05 ч. ] |
Заглавие: | |
Аз още пазя едно клипче , което Зизи беше направил преди и в него обяснява разликата между долни и горни скорости и съотвено как се преминава от горни към долни . Ако искате мога да го кацха някаде |
Автор: | стамен353 [ Четвъртък, 13.03.2008 г. 15:58 ч. ] | ||||||||||||||||||
Заглавие: | |||||||||||||||||||
Имах предвид от по-новите модели.Към 1988 никоя марка в европа,освен трабант и вартбург не са с горен лост |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |