Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Въпрос за ремонт
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=1054
Страница 1 от 2

Автор:  tutun40 [ Сряда, 08.10.2008 г. 01:30 ч. ]
Заглавие:  Въпрос за ремонт

Здравейте 2Т маниаци!

Не знам дали си спопмняте още в стария форум дългата ми тема "Не ми подкачва бензиновата помпа!"?

Е, както тогава 100 пъти писах, не е от помпата!
И преди да я хвърля цялата кола, реших все пак да помисля и видя чертежите. Тъй като явно картера е цял и буталото не е пробито, остава май само уплътнението на коляновия вал от към ремъчната шайба.
Та въпросът ми е може ли да се отвори, без да се сваля двигателя (радиатора е отпред)? После, какви са тънкостите при сглобяване, че на снимките маат с едни странни специализирани клещи?

Казвайте, специалисти, че топлото време свършва!

Автор:  Ivaka [ Сряда, 08.10.2008 г. 12:24 ч. ]
Заглавие: 

Да, семерингите отпред могат да се подменят без да се отваря двигателя. За целта се демонтира демпфера на усукващите трептения(ремъчната шайба). С подходящо приспособление, например тънка ламаринена пластинка се демонтират старите семеринги и се слагат новите. Поставят се така, че ключовете да бъдат на 180 градуса т.е. ключовете на семерингите да са един срещу друг.
Демпфера се монтира обратно, като за целта е нужно да се "свият" семерингите. Това може да стане чрез натискане с малка отверка например.

Успех!

Автор:  tutun40 [ Четвъртък, 09.10.2008 г. 00:41 ч. ]
Заглавие: 

Мерси!
По-ясно ще ми стане като го разглобя, но защо им викаш семеринки, като са сегменти?

А някой да има голяма детайлна снимка?

Автор:  Оги [ Четвъртък, 09.10.2008 г. 11:46 ч. ]
Заглавие: 

Виж дали не ти е запушена сондата в резервоара с боклуци, изобщо идва ли бензин до помпата. Ако да- трябва да го "почерпиш" за да засмуче помпата и подкачи бензина - на стартер не се надявай това да стане. :wink:

Автор:  2TfeN [ Четвъртък, 09.10.2008 г. 12:36 ч. ]
Заглавие: 

Оги написа:
Виж дали не ти е запушена сондата в резервоара с боклуци, изобщо идва ли бензин до помпата. Ако да- трябва да го "почерпиш" за да засмуче помпата и подкачи бензина - на стартер не се надявай това да стане. :wink:


тука не съм много съгласен :!: при абсолутно никакъв бензин след около 30 секунди на стартер трябва да се възпламени мах до минута
Многа по лисно е да го почерпиш де :mrgreen:

Автор:  353 [ Четвъртък, 09.10.2008 г. 13:14 ч. ]
Заглавие: 

Ще умори стартера. :)
Да не е непрекъснато все пак, на 10-15 сек спирай и след това пак върти.

Автор:  Santa [ Четвъртък, 09.10.2008 г. 17:09 ч. ]
Заглавие: 

Засичал съм го.От празен резервоар и свършил бензин в карба има 20-25 секунди до палене.

А човека пуснал темата...Няма никакъв вариант проблема ти да е от семерингите на вала.Ама никакъв.

Автор:  tutun40 [ Петък, 10.10.2008 г. 01:22 ч. ]
Заглавие: 

Започваме отначало спор, който ви казах, че е завършил!

В резервоара отдавна няма бензин, бензина е в туба и всичко по пътя е почистено!
Слагайки пръст на дупкатана картера за помпата, установявам изключително слабо налягане и слаб вакуум!
Дупката е почистена - имаше нагар, но малко!
Помпата работи - пробвал съм я с уста и бурканче с бензин - показва се в горната шлауха на 3-4 всмукване!
Всички проби се извършват с бурканче с бензин, поставено на гърнето на ауспуха!
И последно - все пак намерих друга, РАБОТЕЩА помпа - ефекта е същия - нивото не мръдва!!!!!!!!!!!!! (имам прозрачно филтърче между помпата и карбуратора)
Буталото не е пробито - изхвърля ти пръста така, както и на другите два цилиндъра, дори бих казал, че е опасно, ако човек натисне по-силно!

Остава да издиша ОТДОЛУ!!!

Освен сегментите, би могло да е връзката към съседния цилиндър, но това е в пъти по-невероятно!

Картера изглежда бетон, не се вижда теч!

Освен това до последно работеше перфектно и свещите при първото им изваждане бяха БЕЛИ!

Дефекта се появи като колата стоя без да се кара 7-8 дни на тротоара, подготвяйки я за зимата!

Така, че приемам съвети само за подбуталното пространство и трябва явно да се опитам да разглобя ремъчната шайба...

Автор:  theultimate [ Петък, 10.10.2008 г. 01:36 ч. ]
Заглавие: 

tutun40 написа:
Освен това до последно работеше перфектно и свещите при първото им изваждане бяха БЕЛИ!


Свещите трябва да са керемидено червени. Бели е лошо. Сега ме мързи да го търся, иначе има в гугъл статии как да диагностицираме работата на двигателя по цвета на свещите. Бяло мисля че беше прекалено бедна горивна смес.

Автор:  Santa [ Петък, 10.10.2008 г. 11:52 ч. ]
Заглавие: 

Свещите стават бели поради прегряване.Нормално са керемидени,като цветът е по-ясно изразен в зоната непосредствено до електрода.От там нататък...отклонения към кафяво,бяло,черно....не са нормални.

Автор:  tutun40 [ Петък, 10.10.2008 г. 18:26 ч. ]
Заглавие: 

Абе сега свещите! Бели го казвам фигуративно, бяха керемидени, но светло, а не тъмно, камоли черни зацапани! Т.е. перфектни, а в случая е по-важно, че бяха абсолютно еднакви!

Та какво за разреждането и компресията в подбуталното пространство на предния цилиндър (мисля, че е 3-ти, но е по-известен като цилинфъра с помпата)?

И защо да не е от уплътнителните сегменти?

Автор:  Nasakoto [ Петък, 10.10.2008 г. 21:55 ч. ]
Заглавие: 

В момента, в който картера ти засмуче въздух, сместа на съответния цилиндър ще обеднее, което ще се отрази на горенето и на цвета на свещта, което е в противоречие с твърдението ти, че трите свещи са напълно еднакви по цвят на нагара.

Автор:  Santa [ Събота, 11.10.2008 г. 00:21 ч. ]
Заглавие: 

В момента в който тоя цилиндър засмуче толкова въздух,че да спре помпата,той изобщо ще спре да пали.
Ама щом си е решил-нека сваля шайбата...явно си няма друга работа...

Автор:  tutun40 [ Събота, 11.10.2008 г. 06:56 ч. ]
Заглавие: 

Абе като не можете да помогнете, защо се заяждате?

Къв картер, кви пет лева? Казвам, че до последно си работеше перфектно. Може да е засмукал в момента на изгасването, може и 3 деня по-късно, това ли е важното? Като цъкнеш ключа на стената в къщи и ламбата не светне, има ли значение дали е изгоряла при гасенето вчера или току що? Свещите ги споменавам заради състоянието на трите бутала, сегментите им и ризите. Еднакво до последно!

Ако някой знае защо е намаляло рязко разреждането в подбуталното пространство - да каже! Щом не са сегментите на коляновия вал - кое е? Като не знае, не виждам помощ от спам. Кат сте оторени, елате го оправете...

Автор:  Nasakoto [ Събота, 11.10.2008 г. 09:10 ч. ]
Заглавие: 

А много ли си уверен, че е от разреждането в подбуталното пространство?

Щото да ти се прецакат сегментите/семерингите на коляновия вал е толкова малко вероятно, че няма накъде повече. По-може да се пре@бат сегментите на буталото. Ама тогава няма да имаш правилно горене и изгаряне, така че и това отпада. Проходим ли е каналът между картера на 3-ти цилиндър и помпата? Махни помпата, ръгни с един тел - ако има заседнал боклук, да го разкараш, и пак пробвай.

Пробва ли да подадеш горивото като на Трабант (от съд, по-високо от карба?) след това да го запалиш и да огледаш обстановката? Ако издиша отнякъде - би трябвало да си покаже след 5-10 минути работа на място.

И никой не се заяжда - мъчим се да ти обясним обосновано, че не е това повредата - а ти ако искаш вярвай. Не твърдя, че непременно съм прав, както и Санта.

Мир и [smilie=respect]

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/