Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Поставяне на радиатор с разширителен съд на самия него 
Автор Съобщение
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч.
Мнения: 104
Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
Мнение Поставяне на радиатор с разширителен съд на самия него
Здравейте! Пускам темата тук, тъй като става въпрос за двигател от Вартбург, присаден на малкия бу брат - Трабант. Поради относително тясното пространство в коша на Трабант, реших да поставя радиатор от Пежо, който има разширителен съд на самия него. Това елиминира нуждата от отделно казанче - спестявам място за други неща, а и поне за мен е по-прегледно. Въпросът ми е, този тънкия маркуч, илизащ от горната част на корпуса на водната помпа, както и маркуча за разш. съд - как да постъпя с тях? Да ги затапя, или да ги свържа заедно, трети вариант да ползвам отново разширителен съд... :?


Сряда, 22.01.2014 г. 18:37 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Вторник, 22.12.2009 г. 05:55 ч.
Мнения: 104
Местоположение: Стара Загора
Skype: stefun4o
Automobile: Trabant 653
Мнение Re: Поставяне на радиатор с разширителен съд на самия него
И още един въпрос (да не пускам отделна тема) - потока на водата е от водната помпа към термостата, или бъркам? И топлата вода се влива в радиатора през горния маркуч, откъм термостата, ако свържа маркуча от термостата към долния извод на радиатора, а този от помпата към горния, дали ще се появи проблем? :?


Петък, 24.01.2014 г. 00:34 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 315
Мнение Re: Поставяне на радиатор с разширителен съд на самия него
Може.
На преливника трябва да сложиш пробка за обезвъздушаване, която да е херметически плътна. Ако монтираш парно- на него също трябва да има. Всъщност всичко що е по-високо от нивото в разширителния съд трябва да може да се обезвъздуши. И съответно да свършиш таз работа преди да запалиш. Наличие на въздух вътре означава проблем със циркулацията и прегряване.
Изхода от термостата трябва да свържеш с горния вход на радиатора. Долния- с дебелата тръба на водната помпа.Това е естествения път на топла и студена вода. Обратно- не става или поне ще създадеш смут в охлаждането.
Принципа на работа нса охлаждането е следния: Палиш студен мотор- в двигателя течността циркулира в малкия кръг докато мотора загрее. Вдигне ли се температурата до 80-90 гр. - термостата се отваря и течността постъпва в големия кръг. Т.е. от термостата топлата течност постъпва в горния вход на радиатора, минава през питата, където се охлажда и пада долу /охладената течност е по-тежка от топлата/- от където по долния маркуч се засмуква от водната помпа а през нея заминава пак в мотора за да го охлади.
Ако намериш място за разширителен съд и да го вържеш някъде високо- определено ще имаш значително по-малко проблеми с охлаждането или поне с въздуха вътре и обезвъздушаването.


Понеделник, 27.01.2014 г. 11:20 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов