Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Спортен филтър ? http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=974 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | ferodoto [ Петък, 19.09.2008 г. 18:39 ч. ] |
Заглавие: | Спортен филтър ? |
Здравеите колеги!Току що си взех един спортен филтър за Tрабито и се питам като го сложа дали ще има някаква промяна във вървежа и в звука или е безсмислено да го слагам?Проблема е че Ф-то на филтара не съвпада със Ф-то на оригиналният маркуч(за въздуха),някой ако има идея как да стане ще съм му много благодарен |
Автор: | sonny [ Петък, 19.09.2008 г. 18:54 ч. ] |
Заглавие: | |
Направи го с някакъв преходник и ще стане, важното в случая е да изолираш филтъра от топъл въздух, защото ако смуче топъл въздух няма ефект, направи си щит да стане така, че да не смуче топъл въздух и ще имаш ефект |
Автор: | mOm [ Петък, 19.09.2008 г. 18:55 ч. ] |
Заглавие: | |
Има промяна в звука на колата, но не и фрапираща във вървежа. А относно как да го преправиш ами малко изобретателност и ще стане. Пробвай с ПВЦ тръби или гумени маркучи. Ще се справиш. Но според мен ако търсиш тунинг в колата, хванал си погрешната посока и си пилееш парите на вятъра за неща, който не са важни на този етап от тунинга. |
Автор: | theultimate [ Събота, 20.09.2008 г. 09:12 ч. ] |
Заглавие: | |
Има ефект ако ръчкаш. Без (със спортно) гърне и със спортен филтър колата е много по "отпушена" на високи обороти. По-бързо набира на светофари. А може би и харчи малко по-малко при еднакво каране. Всичко това разбира се е за сметка на звука, макар че точно филтъра не е болка за умиране. Диаметъра на входа на филтъра по-малък ли е или по голям от този на гумения маркуч? Като цяло ако Трабанта се прави за бързо каране, това е правилната посока, тъй като е от малкото доработки, които са прости, евтини и не съсипват двигателя. |
Автор: | theultimate [ Събота, 20.09.2008 г. 10:42 ч. ] |
Заглавие: | |
При мене пък оборотите на празен ход се качиха. Разликата в звука е че на празен ход се чува плътно пърпорене вместо характерния звук "цън цън" под капака. При високи обороти звука става по-басов. За разлика от Вартбурга всичко това докарва по-неприятен звук, но ако Трабанта не се кара редовно и по много това не би трябвало да е проблем. |
Автор: | jopeto [ Събота, 20.09.2008 г. 12:52 ч. ] |
Заглавие: | |
Разлика има, Оборотите не се пипат просто се настройва карбуратора за по-богата смес. За разликата в диаметрите се продават преходници, но те са на цената на филтъра, така че по-добре този го продай на някой и си купи с точния диаметър. Като този на снимките. Купи си и спрей за спортния филтер. Сипи на Трабанта 100 октанов бензин и ще ускорява след 60 км много по-добре. |
Автор: | theultimate [ Събота, 20.09.2008 г. 13:58 ч. ] |
Заглавие: | |
Къде точно се прави настройката за сместа, след като новия модел карбуратор има само един винт, той е пломбиран и доколкото знам е само за сместа на празен ход? |
Автор: | jopeto [ Събота, 20.09.2008 г. 14:33 ч. ] |
Заглавие: | |
От поплавъка, много внимателно се изкривява пластинката, която затваря иглата. Така идва повече гориво. |
Автор: | theultimate [ Събота, 20.09.2008 г. 15:07 ч. ] |
Заглавие: | |
По този начин се увеличава нивото в камерата, но е за сметка на разхода. От много вартбургджии съм чувал че много вървяло като се увеличи малко това ниво, |
Автор: | jopeto [ Събота, 20.09.2008 г. 16:49 ч. ] |
Заглавие: | |
Много ясно, че ще харчи повече ! Вървене само от въздуха няма как да получиш. Ако те интересуват алтернативни горива си направи pantone geet - многогоривен генератор. Обаче за трабанта е неприложим понеже изгаря и маслото, заедно с горивото. Това обаче си е друга тема. |
Автор: | Ivaka [ Събота, 20.09.2008 г. 18:41 ч. ] |
Заглавие: | |
Пак се изписаха 1 тон глупости... Като не пасва диаметъра на филтъра, може да използваш ПВЦ тръби и така да си направиш преходник. Изобщо не е трудно, просто трябва да си малко по изобретателен. Парче гумен маркуч с подходящ диаметър също върши работа. За звука - става по хубав, за вървенето - върви малко повече на средни и високи обороти, за разхода - ще спадне малко при нормално каране. Зимата, първите няколко стотин метра двигателя ще работи по неустойчиво, възможно е и повишение на разхода при каране на къси преходи(студен двигател). При необходимост се пререгулира сместа на празен ход, точно от винта който е пломбиран - разпломбира се и се развива с четвърт до половин оборот. Поплавъка не е задължително да се пипа, но ако нивото се вдигне малко, ще има подобрение на вървежа, разхода ще се повиши само при постоянно каране на пълна газ. Ако пуснете ниско ниво на поплавъка разхода ще ви е същия, само дето колата няма да върви толкова. Ако нивото на поплавъка е по високо колата ще върви повече, а разхода става по висок само при каране на пълна газ. Разбира се не трябва да се прекалява с високото ниво. Ако сте запознати със конструкцията и начин на действие на карбуратора ще се сетите че с постъпването на повече въздух, през жигльорите на карбуратора се увлича и повече гориво, така че сместа на практика не обеднява. Само че повечето въздух идва само при пълно отваряне на дроселовата клапа респ. разхода ще се покачи само при пълна газ. Колко въздух да влиза в двигателя - това се определя от дифузьора и ъгъла на отваряне на дроселовата клапа, когато няма друг фактор който да ограничава засмукването(напр. успокоител на филтъра). |
Автор: | ferodoto [ Четвъртък, 25.09.2008 г. 11:26 ч. ] |
Заглавие: | |
Благодаря на всички за съветите!Вече го сложих и има лека промяна в звука и се поотпуши |
Автор: | theultimate [ Петък, 26.09.2008 г. 03:19 ч. ] |
Заглавие: | |
Това с ефекта от спортния филтър само на двутактовите ли го има или на всякакви коли. Забелязвам че успокоителите на западните коли са доста по-сложни и сигурно създават съпротивление. |
Автор: | Santa [ Петък, 26.09.2008 г. 12:42 ч. ] |
Заглавие: | |
Зависи къде го сложиш.Но има голяма вероятност да объркаш MAF-a примерно.При новите всичко е резултат на доста тънки сметки.През 60-те нещата са се смятали приблизително...нямало е компютри,софтуер. Ако голф-а е карбуратор и на газ,също е много вероятно да се влошат нещата. |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |