Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Парно http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=20 |
Страница 1 от 4 |
Автор: | theultimate [ Неделя, 10.02.2008 г. 22:52 ч. ] |
Заглавие: | Парно |
Смятам че темата е доста актуална в момента, тъй като си е студенко. Всички знаем как ГДР-ците са се подиграли с нас по отношение на парното. Всеки е карал със шал, шапка, ръкавици, бършейки постоянно стъклата и т.н. Доста време се борих с този проблем и се оказа че решението е доста приемливо и нито е много скъпо, нито изисква кой знае какъв труд и познания. Ето какво съм правил: 1. Уплътнения на вратите - по 10лв ладови. Прценете си дали ваще за читави. Ако от там изпуска и влиза студено, всякаква работа по парното е практически безполезна. 2. Модифициране на капака на двигателя. Задния капак на двигателя, който е закачен за останалите чаркове с две пружини се сваля. Той има формата на тава, на която обаче й липсва една стена. Това е направено с цел за по-добро охлаждане, обаче зимата ни разказва играта. Та...идеята е да се задъни с някаква ламаринка, така че въздуха да не излиза от там, а да отива към парното. Всеки сам си решава как точно, въпрос на приспособяване. Резултата е - по-бързо достигане на работна температура на двигателя, от там по-топъл въздух, също така по-силен въздушен поток. 3. Изолиране на гърнето. Оснновния въздушен поток минава през кожуха на предното гърне. Той е от ламарина и изстива бързо. Аз лично купих минерална вата, покрита с алуминиево фолио, за камини от бриколаж (7лв лист, който ще стигне за два трабанта). Тя е достатъчно дебела и термоустойчива. Сваля се гърнето и се омотва с ватата, след това се връзва със скоби, тел, кой както реши. Ако преди ватата гърнето се увие с домакинско (алуминиево) фолио още по-добре. Другото което е хубаво да се направи - да се защити така увитото гърне от камъчета, вода и т.н. Аз така и не го направих последното, но за другата зима съм намислил да го увия с тънка ламарина с дебелина като на кенче. Сега вече имаме достатъчно топъл въздух. Това парно е много ефективно за преходи над 7-8км, при положение че се кара в обороти тъй като силата на въздушния поток зависи от оборотите на двигателя. Така че ако карате градско на къси и средни разстояния, има още работа. 4. Електрическа турбина. От каквото стане - Трабант делукс (моя случай), май от УАЗ стават, има и от други коли, стари камиони, рейсове и др, но си иска ровене по моргите. Идеята е някаква затворена турбина, в която вкарваме вече топлия въздух и тя го ускорява и вкарва в купето. Поставя се между металната крива тръба над гърнето и купето. За целта се ползват алуминиеви въздуховоди и ако някъде не съвпада размера с малко - натъпквате го с някаква изолация или с....парцал ![]() Може би някой ще попита щом е толкова ефективно и евтино, защо не е сложено фабрично. Отговоря е прост. В момента в който се стопли, капака трябва да се върне в старото положение (за това най добре допълнителата ламаринка да се закрепи с рапидки или болтчета), ватата да се махне, също и турбината. Ако сте сложили турбина, то тя трябва да работи постоянно иначе гърнето не се охлажда (за това ме мислят за идиот като карам последните седмици по блузка на отворен прозорец ![]() |
Автор: | radotom [ Неделя, 10.02.2008 г. 23:01 ч. ] |
Заглавие: | |
Въпросче: Къде си монтирал турбината? Ако я сложиш преди клапата за топло/студено мисля, че няма да имаш нужда да отваряш прозореца по тениска (респективно, да те мислят за... ![]() Всъщност, 2 въпроса... а защо смяташ, че трябва да се маха ватата от гърнето, когато се стопли времето ![]() Замалко да забравя: Добра работа! ![]() |
Автор: | theultimate [ Неделя, 10.02.2008 г. 23:08 ч. ] |
Заглавие: | |
Попринцип в отвора за студено/топло има една клапа, която може да отвежда въздуха някъде навън, ако стане много топло. Ама при мене размера на маркучите не съвпадаше и като набутах въздуховода много навътре, запречеи тази клапа. С други думи в момента ръчката за топия въздух е постоянно издърпана и не може да се прибере. А за ватата - като стане топло - примерно над 15 градуса, гърнето ще загрява прекалено много. Отделно че тогава няма кой знае каква нужда от парно. |
Автор: | radotom [ Неделя, 10.02.2008 г. 23:13 ч. ] | ||||||||||||||||||
Заглавие: | |||||||||||||||||||
Точно това имах предвид. Фланец? Две Ф-та с различен (необходимия ти) диаметър, направени от заварчик?
Мисля, че то по принцип не се охлажда кой-знае колко. Нали е няколкослойно... А че няма нужда от парно съм съгласен, ама си е играчка да го сваляш и слагаш... |
Автор: | theultimate [ Неделя, 10.02.2008 г. 23:20 ч. ] |
Заглавие: | |
Никакъв фланец, никакви заварки. Извода на турбината го омотах с парче пеноизолация и го напъхах в кривата тръба, после го вързах с една свинска опашка към купето. Въздуховода е с размера на турбината и го вързах както трябва със скоба. Вече към купето имаше малка разлика в размерите. Дълго време се чудих какво да правя, накрая ми писна, увих въздуховода с един парцал няколко пъти и го набутах. Интересното е че работи и не изпуска ![]() |
Автор: | Santa [ Понеделник, 11.02.2008 г. 00:05 ч. ] |
Заглавие: | |
ако на гърнто му трябваше изолация,в завода щяха да му сложат. Някои 2Т скутери имат изолация на гърнето,ама съображенията са чисто практически-за намаляване на шума. Сега като е с турбината,и да махнеш изолацията,надали ще усетиш разлика.Поне не преди външната температура да стане -30.Предното гърне се нагрява над 300 градуса и това му е стандартния режим на работа.В обороти се грее и повече.Проблемът не е толкова в изолацията,колкото в това,че въздуха по идея е лош топлоносител.Но пък позволява да превъртиш през сиситемата по-голям обем за единица време. |
Автор: | theultimate [ Понеделник, 11.02.2008 г. 00:08 ч. ] |
Заглавие: | |
С ватата по-бързо загрява гърнето и по-бавно истива. На градско опрделено идва парното много по-бързо и не е необходимо зверска ръчка за да подържаш гърнето топло. Без вата на извънградско на първото надолнище като пуснеш на фрайлауф по инерция веднага става студено в купето. Да не говорим ако изгасиш мотора. Сега го няма тоя проблем, защото има доста време докато му падне температурата. |
Автор: | montoya [ Понеделник, 11.02.2008 г. 01:59 ч. ] |
Заглавие: | |
Мисля си, че за да е още по-ефективно отоплението трябва да се залепи нещо на ламарината между двигатела и купето. Също трябва да се сложи и някакво кече на пода. |
Автор: | theultimate [ Понеделник, 11.02.2008 г. 13:41 ч. ] |
Заглавие: | |
Аз съм с 2 слоя кечета на пода. За това между купето и моторния отсек - мислил съм го да сложа пеноизолация зад таблото, но ще стане лятото чак. То и сега си е супер - наобед за нема и 10км се съблякох по тениска. И по-интересното - установих че ламаринката на задния капак на мотора е паднала, като я оправвя сигурно ще е лудница вече. |
Автор: | Krap4enski [ Понеделник, 11.02.2008 г. 14:18 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | ||||||||||
По пшринцип 1-вото гърне при трабанта и вартбурга не е сложено случаино напреко на колата и то най отпред.Това се прави с цел топлия въздух който постъпва от изгорелите газове да се охлажда колкото се може по бързо , като по този начин чрез изстиването той намалява обема си и се получава нещо като вакуум , което спомага за по лесното излизане на следващите изгорели газове.Така германците добре са си го измислили но поради простата конструкция на трабанта е нямало как да има парно по добро от това защото ако заводски е излизал Трабанта с вата на гърнето това му влошава работата за сметка на зимния период когато ти трябва по бързо да доиде парното . Но все пак зимата е само 3-4 месеца.Ватата се маха като се стопли и не ти трябва топъл въздух , маха се и ламаринката която е на задния капак на двигателя , за да се охлажда по добре и да не прегрява. |
Автор: | theultimate [ Сряда, 20.02.2008 г. 10:48 ч. ] |
Заглавие: | |
Това за въздуха е вярно. Когато навън стане много студено, трабанта върви повече, защото явно гърнето е предвидено да е студено за оптимална работа. В смисъл - 80-90 пак може да подържа с ватата, но определено се усеща спад в мощността. И на празен ход като че ли тресе повече когато е топло. |
Автор: | theultimate [ Четвъртък, 21.02.2008 г. 23:19 ч. ] |
Заглавие: | |
Някой слагал ли е печка от заз? Ако има такъв, нека да напише как точно я е монтирал. Каквото и парно да се прави, друго си е предварително да си палнеш печката от вкъщи с дистанционното ![]() |
Автор: | Teo [ Четвъртък, 21.02.2008 г. 23:37 ч. ] |
Заглавие: | |
Нали имаше един колега, който го беше направил ![]() ![]() ![]() ![]() |
Автор: | theultimate [ Неделя, 24.02.2008 г. 23:28 ч. ] |
Заглавие: | |
Понеже вече се стопли от целия зимен пакет оставих само турбинката. Резултатите като махнах ватата бяха горе-долу очакваните. Ръжда по гърнето има само отстрани и то защото там не го бях задънил добре и се мокреше яко. Но не е много - не е чак да се е пробило. Ако се направи като хората - няма да го има. Звука сега го усещам че е по-остър и звънлив като не е изолирано гърнето. Но пък вибрациите са малко по-малко защото преди опираше в бронята и стартера. За другата зима без да се замисля ще направя същото нещо, въпреки че ватата бих я вързал далеч по-качествено. |
Автор: | Teo [ Понеделник, 25.02.2008 г. 20:12 ч. ] |
Заглавие: | |
Смяна на абсолютно всички меки връзки по вентилационната система. За проблема с потните стъкла - продават се някакви гелове за водолазите да не им се запотяват стъклата на маските ![]() ![]() |
Страница 1 от 4 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |