Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Парно http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=20 |
Страница 1 от 4 |
Автор: | theultimate [ Неделя, 10.02.2008 г. 22:52 ч. ] |
Заглавие: | Парно |
Смятам че темата е доста актуална в момента, тъй като си е студенко. Всички знаем как ГДР-ците са се подиграли с нас по отношение на парното. Всеки е карал със шал, шапка, ръкавици, бършейки постоянно стъклата и т.н. Доста време се борих с този проблем и се оказа че решението е доста приемливо и нито е много скъпо, нито изисква кой знае какъв труд и познания. Ето какво съм правил: 1. Уплътнения на вратите - по 10лв ладови. Прценете си дали ваще за читави. Ако от там изпуска и влиза студено, всякаква работа по парното е практически безполезна. 2. Модифициране на капака на двигателя. Задния капак на двигателя, който е закачен за останалите чаркове с две пружини се сваля. Той има формата на тава, на която обаче й липсва една стена. Това е направено с цел за по-добро охлаждане, обаче зимата ни разказва играта. Та...идеята е да се задъни с някаква ламаринка, така че въздуха да не излиза от там, а да отива към парното. Всеки сам си решава как точно, въпрос на приспособяване. Резултата е - по-бързо достигане на работна температура на двигателя, от там по-топъл въздух, също така по-силен въздушен поток. 3. Изолиране на гърнето. Оснновния въздушен поток минава през кожуха на предното гърне. Той е от ламарина и изстива бързо. Аз лично купих минерална вата, покрита с алуминиево фолио, за камини от бриколаж (7лв лист, който ще стигне за два трабанта). Тя е достатъчно дебела и термоустойчива. Сваля се гърнето и се омотва с ватата, след това се връзва със скоби, тел, кой както реши. Ако преди ватата гърнето се увие с домакинско (алуминиево) фолио още по-добре. Другото което е хубаво да се направи - да се защити така увитото гърне от камъчета, вода и т.н. Аз така и не го направих последното, но за другата зима съм намислил да го увия с тънка ламарина с дебелина като на кенче. Сега вече имаме достатъчно топъл въздух. Това парно е много ефективно за преходи над 7-8км, при положение че се кара в обороти тъй като силата на въздушния поток зависи от оборотите на двигателя. Така че ако карате градско на къси и средни разстояния, има още работа. 4. Електрическа турбина. От каквото стане - Трабант делукс (моя случай), май от УАЗ стават, има и от други коли, стари камиони, рейсове и др, но си иска ровене по моргите. Идеята е някаква затворена турбина, в която вкарваме вече топлия въздух и тя го ускорява и вкарва в купето. Поставя се между металната крива тръба над гърнето и купето. За целта се ползват алуминиеви въздуховоди и ако някъде не съвпада размера с малко - натъпквате го с някаква изолация или с....парцал При мен вече духа еднакво и на светофар и при висока скорост - усеща се че духа. Отделно че и на изгасен двигател може да работи със същата ефективност докато истине гърнето - това са поне 15 минути при хубаво загрят двигател. Пак го има тоя момент, че при висока скорост и яка ръчка гърнето е по-топло, оттам и въздуха, но и при спокойно каране пак парното идва за няколко километра, а при дълги преходи дори става прекалено топло. Може би някой ще попита щом е толкова ефективно и евтино, защо не е сложено фабрично. Отговоря е прост. В момента в който се стопли, капака трябва да се върне в старото положение (за това най добре допълнителата ламаринка да се закрепи с рапидки или болтчета), ватата да се махне, също и турбината. Ако сте сложили турбина, то тя трябва да работи постоянно иначе гърнето не се охлажда (за това ме мислят за идиот като карам последните седмици по блузка на отворен прозорец ). Системата работи без опасност от прегряване на всякакви градски преходи. Не съм сигурен как ще е на някакво много дълго извънградско, но като мотора почне да прегрява се усеща загуба на мощност, така че не вярвам някой да пострада, особено ако навън е много студено. В момента нямам апарат, но при първа възможност ще пусна снимки как изглежда всичко при мен. |
Автор: | radotom [ Неделя, 10.02.2008 г. 23:01 ч. ] |
Заглавие: | |
Въпросче: Къде си монтирал турбината? Ако я сложиш преди клапата за топло/студено мисля, че няма да имаш нужда да отваряш прозореца по тениска (респективно, да те мислят за... ) Всъщност, 2 въпроса... а защо смяташ, че трябва да се маха ватата от гърнето, когато се стопли времето Замалко да забравя: Добра работа! |
Автор: | theultimate [ Неделя, 10.02.2008 г. 23:08 ч. ] |
Заглавие: | |
Попринцип в отвора за студено/топло има една клапа, която може да отвежда въздуха някъде навън, ако стане много топло. Ама при мене размера на маркучите не съвпадаше и като набутах въздуховода много навътре, запречеи тази клапа. С други думи в момента ръчката за топия въздух е постоянно издърпана и не може да се прибере. А за ватата - като стане топло - примерно над 15 градуса, гърнето ще загрява прекалено много. Отделно че тогава няма кой знае каква нужда от парно. |
Автор: | radotom [ Неделя, 10.02.2008 г. 23:13 ч. ] | ||||||||||||||||||
Заглавие: | |||||||||||||||||||
Точно това имах предвид. Фланец? Две Ф-та с различен (необходимия ти) диаметър, направени от заварчик?
Мисля, че то по принцип не се охлажда кой-знае колко. Нали е няколкослойно... А че няма нужда от парно съм съгласен, ама си е играчка да го сваляш и слагаш... |
Автор: | theultimate [ Неделя, 10.02.2008 г. 23:20 ч. ] |
Заглавие: | |
Никакъв фланец, никакви заварки. Извода на турбината го омотах с парче пеноизолация и го напъхах в кривата тръба, после го вързах с една свинска опашка към купето. Въздуховода е с размера на турбината и го вързах както трябва със скоба. Вече към купето имаше малка разлика в размерите. Дълго време се чудих какво да правя, накрая ми писна, увих въздуховода с един парцал няколко пъти и го набутах. Интересното е че работи и не изпуска Недостатъка на цялата систенма е че не е особено стабилно. На градско го подложих на голямо друсане и не мръдна, обаче все пак веднъж на няколко дин отварям капака за проверка. Относно свалянето и слагането на ватата - около половин час отнема и се прави 2 пъти годишно, така че за мен не е голям проблем. |
Автор: | Santa [ Понеделник, 11.02.2008 г. 00:05 ч. ] |
Заглавие: | |
ако на гърнто му трябваше изолация,в завода щяха да му сложат. Някои 2Т скутери имат изолация на гърнето,ама съображенията са чисто практически-за намаляване на шума. Сега като е с турбината,и да махнеш изолацията,надали ще усетиш разлика.Поне не преди външната температура да стане -30.Предното гърне се нагрява над 300 градуса и това му е стандартния режим на работа.В обороти се грее и повече.Проблемът не е толкова в изолацията,колкото в това,че въздуха по идея е лош топлоносител.Но пък позволява да превъртиш през сиситемата по-голям обем за единица време. |
Автор: | theultimate [ Понеделник, 11.02.2008 г. 00:08 ч. ] |
Заглавие: | |
С ватата по-бързо загрява гърнето и по-бавно истива. На градско опрделено идва парното много по-бързо и не е необходимо зверска ръчка за да подържаш гърнето топло. Без вата на извънградско на първото надолнище като пуснеш на фрайлауф по инерция веднага става студено в купето. Да не говорим ако изгасиш мотора. Сега го няма тоя проблем, защото има доста време докато му падне температурата. |
Автор: | montoya [ Понеделник, 11.02.2008 г. 01:59 ч. ] |
Заглавие: | |
Мисля си, че за да е още по-ефективно отоплението трябва да се залепи нещо на ламарината между двигатела и купето. Също трябва да се сложи и някакво кече на пода. |
Автор: | theultimate [ Понеделник, 11.02.2008 г. 13:41 ч. ] |
Заглавие: | |
Аз съм с 2 слоя кечета на пода. За това между купето и моторния отсек - мислил съм го да сложа пеноизолация зад таблото, но ще стане лятото чак. То и сега си е супер - наобед за нема и 10км се съблякох по тениска. И по-интересното - установих че ламаринката на задния капак на мотора е паднала, като я оправвя сигурно ще е лудница вече. |
Автор: | Krap4enski [ Понеделник, 11.02.2008 г. 14:18 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | ||||||||||
По пшринцип 1-вото гърне при трабанта и вартбурга не е сложено случаино напреко на колата и то най отпред.Това се прави с цел топлия въздух който постъпва от изгорелите газове да се охлажда колкото се може по бързо , като по този начин чрез изстиването той намалява обема си и се получава нещо като вакуум , което спомага за по лесното излизане на следващите изгорели газове.Така германците добре са си го измислили но поради простата конструкция на трабанта е нямало как да има парно по добро от това защото ако заводски е излизал Трабанта с вата на гърнето това му влошава работата за сметка на зимния период когато ти трябва по бързо да доиде парното . Но все пак зимата е само 3-4 месеца.Ватата се маха като се стопли и не ти трябва топъл въздух , маха се и ламаринката която е на задния капак на двигателя , за да се охлажда по добре и да не прегрява. |
Автор: | theultimate [ Сряда, 20.02.2008 г. 10:48 ч. ] |
Заглавие: | |
Това за въздуха е вярно. Когато навън стане много студено, трабанта върви повече, защото явно гърнето е предвидено да е студено за оптимална работа. В смисъл - 80-90 пак може да подържа с ватата, но определено се усеща спад в мощността. И на празен ход като че ли тресе повече когато е топло. |
Автор: | theultimate [ Четвъртък, 21.02.2008 г. 23:19 ч. ] |
Заглавие: | |
Някой слагал ли е печка от заз? Ако има такъв, нека да напише как точно я е монтирал. Каквото и парно да се прави, друго си е предварително да си палнеш печката от вкъщи с дистанционното |
Автор: | Teo [ Четвъртък, 21.02.2008 г. 23:37 ч. ] |
Заглавие: | |
Нали имаше един колега, който го беше направил Миленскиор От Горна Оряховица Същия, който беше направил и кабрио и сложил двигател от Дайхацу |
Автор: | theultimate [ Неделя, 24.02.2008 г. 23:28 ч. ] |
Заглавие: | |
Понеже вече се стопли от целия зимен пакет оставих само турбинката. Резултатите като махнах ватата бяха горе-долу очакваните. Ръжда по гърнето има само отстрани и то защото там не го бях задънил добре и се мокреше яко. Но не е много - не е чак да се е пробило. Ако се направи като хората - няма да го има. Звука сега го усещам че е по-остър и звънлив като не е изолирано гърнето. Но пък вибрациите са малко по-малко защото преди опираше в бронята и стартера. За другата зима без да се замисля ще направя същото нещо, въпреки че ватата бих я вързал далеч по-качествено. |
Автор: | Teo [ Понеделник, 25.02.2008 г. 20:12 ч. ] |
Заглавие: | |
Смяна на абсолютно всички меки връзки по вентилационната система. За проблема с потните стъкла - продават се някакви гелове за водолазите да не им се запотяват стъклата на маските 2-те в комбинация и в колата става поносимо топло и през най-големия студ и добра видимост |
Страница 1 от 4 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |