Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Повдигане на пружинно окачване, лек на омекнали пружини и тн 
Автор Съобщение
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч.
Мнения: 114
Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
Мнение Повдигане на пружинно окачване, лек на омекнали пружини и тн
Здравейте, пускам тази тема, защото знам че повечето Трабанти, които са на пружини отзад са проблемни. Омекват пружини, има разлика в амортисьорите за седан/комби, днес от 2 от амортисьорите които разглобих бяха с подлагани легла от лагери за допълнително повдигане на автомобила. Проблема при мен е че сложих джанти с фланци R14, 6j широчина и ет 35 или нещо такова, фланеца е с 20мм изнасяне отглавината, замерено от барабана. ръбът на джантата при натоварване на задницата опира в пружината и стойкатана пружината, и това не ми се случва за първи път. оказа се че опира само в последната витка на пружината, и в държача й, тоест капаката/стойката. Наложи се да направя някои конструктивни промени, понеже и при мен задницата беше виснала от "уморени" пружини, а се оказа и че амортисьорите са седанови.
Наложи се повдигане с 4см.
Преди да сте ме попитали, гумите отзад са 165/60R14, а отпред са нископрофилни 13-ки и колата пак е "виснала" отзад.
Ето снимка в началото, преди модификациите:
Прикачени файлове:
Коментар на файл: преди
0.jpg
0.jpg [ 185.33 KiB | Прегледано 7650 пъти ]

За тази модификация са ви нужни 2 комплекта задни амортисьори, не е нужно всичките да са здрави, защото се преправят само горните държачи на пружината.
Ето какво аз направих:
1. Отрязах 2 стойки на 4см от горния им край.
2. Отрязах други 2 капачки на 8см от горния им край.
3. Заварих долнате части от отрязаните капачки от точка 1 за горните части от отрязаните от точка 2.
Ето разликата на модифицирана и стандартна:
Прикачени файлове:
Коментар на файл: модификация
11.jpg
11.jpg [ 237.18 KiB | Прегледано 7650 пъти ]

Ако нямате налични 2 комплекта, може просто да удължите своите с пърче тръба, но тогава ще имате по 2 заварки на стойка вместо 1.
Тук може да видите разликата в амортисьорите между седан и комби:
Прикачени файлове:
Коментар на файл: седан и комби
1.jpg
1.jpg [ 221 KiB | Прегледано 7650 пъти ]

Процедурата завършва с поставяне на пружините със специални скоби, слагат се новите капачки и се монтират на колата както по принцип.
А ето го и финалния резултат:
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Финал
2.jpg
2.jpg [ 150.24 KiB | Прегледано 7650 пъти ]

Овен че задницата вече не е виснала, ръбовете на джантите не удрят амортисьорите в натоварено положение или по време на минаване през неравности. Така вече няма нужда да завиждам на колегите с ресор :D
[smilie=2beers]


Сряда, 01.07.2020 г. 20:51 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов